ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 مرداد 1390     |     کد : 24192

خطرات استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي

استفاده بيش از حد از شبكه‌هاي ديجيتالي اجتماعي در نوجواني موجب ايجاد تمايل به خود شيفتگي مي‌شود.

 
جام جم آنلاين: استفاده بيش از حد از شبكه‌هاي ديجيتالي اجتماعي در نوجواني موجب ايجاد تمايل به خود شيفتگي مي‌شود. پژوهش‌هاي روان‌شناسي جديد نشان مي‌دهد نوجواناني كه وقت زيادي را در شبكه‌هاي اجتماعي مثل فيس‌بوك صرف مي‌كنند، احتمال دارد با مشكلات رفتاري روبه‌رو شوند كه خود شيفتگي يكي از آنهاست.
دكتر لاري روزن، استاد روان‌شناسي دانشگاه كاليفرنيا با ارائه سخنراني خود با عنوان «چگونه شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توانند همزمان به كودكان ما كمك كنند و به آنها آسيب نرسانند» در اين زمينه گفت هيچ كس نمي‌تواند ظرفيت خطرهاي روان‌شناسانه شبكه‌هاي اجتماعي را در ميان نوجواناني كه وقت زيادي را صرف آن مي‌كنند، انكار كند.

در همين حال كسي نيز نمي‌تواند اين واقعيت را رد كند كه اين شبكه‌ها موجب تعاملي اجتماعي ميان نوجوانان شده‌اند. به همين دليل ما شروع به بررسي‌هاي دقيق روان‌شناسانه اين پديده نوظهور از زاويه مثبت و منفي كرده‌ايم.

او گفت تاثير منفي اين شبكه‌ها در ميان نوجوانان مستعد، به انجام رفتارهاي بيهوده، پرخاشگرانه و ضداجتماعي مي‌انجامد و حتي مي‌تواند به حملات اضطرابي، افسردگي و ساير اختلالات رواني هم منجر شود.

اين محقق تاكيد كرد كه استفاده بيش از حد از اين شبكه‌هاي اجتماعي مي‌تواند عملكرد دانشگاهي جوانان را هم ضعيف كند، چون ثابت شده افرادي كه در روز حداقل يك بار وارد اين شبكه‌ها مي‌شوند 15 دقيقه كمتر درس مي‌خوانند و در نتيجه نمرات پايين‌تري به دست مي‌آورند.

با اين حال پروفسور روزن بر تاثير مثبت اين شبكه‌ها هم تاكيد كرد و گفت: اين شبكه‌ها مي‌توانند معاشرت نوجوانان و جوانان خجالتي را راحت‌تر كنند و آنها را از پوسته خود بيرون بياورند و به رفتارهاي اجتماعي متمايل كنند.

در عين حال نوجوانان مي‌توانند از هم چيزهاي زيادي ياد بگيرند و در مواردي كه نياز به همدردي دارند با تعامل با يكديگر آن را به دست آورند.

گاردين


نوشته شده در   شنبه 29 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode