ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 28 مرداد 1390     |     کد : 24153

امام جمعه تبریز: واردات بی‌رویه منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی می‌شود

امام جمعه تبریز گفت: وارادت بی‌رویه کالاهای ارزان و بی‌کیفیت موجب ضربه به اقتصاد داخلی و تعطیلی واحدهای تولیدی داخلی می‌شود.

 امام جمعه تبریز گفت: وارادت بی‌رویه کالاهای ارزان و بی‌کیفیت موجب ضربه به اقتصاد داخلی و تعطیلی واحدهای تولیدی داخلی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با گرامیداشت ماه مبارک رمضان و فرارسیدن لیالی قدر اظهار داشت: ‌شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان دارای فضلیت‌های فراوانی بوده و به واقع فضیلت ماه مبارک رمضان بیشتر به خاطر شب‌های قدر و نزول قرآن مجید است.
خطیب جمعه تبریز خاطر نشان کرد:‌ شب‌های قدر از شب‌های استثنایی سال است و برنامه‌های مختلفی با استقبال مردم به خصوص جوانان در مصلی و مساجد برگزار می‌شود.
آیت الله مجتهد شبستری بر زمینه‌سازی حضور مناسب مردم و جوانان در برنامه‌های احیا تاکید کرد واظهار داشت: متولیان برگزاری برنامه‌های شب قدر باید مقدمات و تسهیلات مناسبی را برای شرکت مردم روزه‌دار و مومن فراهم آورند و در همین راستا برنامه‌های احیا به مدت سه شب در مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از اعمال شب قدر صدقه دادن است، اظهار داشت: مردم سومالی با قحطی و مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند که مناسب است مردم مسلمان در این ایام علاوه بر دعا در زمینه کمک مالی نیز پیشقدم شوند.
امام جمعه تبریز گفت: بیش از 14 میلیون انسان در سومالی در معرض مرگ ناشی از گرسنگی و قحطی قرار دارند و در این میان مجامع بین‌المللی کاری انجام نمی‌دهند.
آیت‌الله مجتهدشبستری اضافه کرد: انتظاری از کشورهای غربی مدعی حقوق بشر و حتی حقوق حیوانات در این زمینه وجود ندارد، اما مسلمین در این رابطه رسالتی مهم بر عهده دارند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: سازمان کنفرانس اسلامی باید نقش بیشتری در این زمینه ایفا کرده و حساب‌هایی نیز از طرف مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دیگر مراکز برای هدایت کمک‌ها به مردم سومالی اختصاص یافته است.
وی همچنین با اشاره به دیدار اخیر فعالان اقتصادی با رهبر معظم انقلاب گفت: ‌ایشان در این دیدار نکات مهمی فرمودند که باید کارگزاران اقتصادی و فعالان این بخش این بیانات را نصب‌العین خود قراردهند.
امام جمعه تبریز با اشاره به محورهایی از این دیدار خاطرنشان کرد: ایشان در عین تقدیر از فعالیت‌های اقتصادی دولت انتقاداتی را نیز داشتند و تاکید کردند که وجود برخی انتقادها به معنای نادیده گرفتن خدمات نیست.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از سیاست اقتصادی دولت در امر واردات و عدم کنترل قاچاق گفت: واردات بی‌رویه دغدغه رهبری و مردم است و رهبری از وارادت بی‌رویه در کشور که موجب فلج شدن تولید داخلی می‌شود، انتقاد کردند.
وی تاکید کرد: وارادت بی‌رویه کالاهای ارزان و بی‌کیفیت موجب ضربه به اقتصاد داخلی و تعطیلی واحدهای تولیدی داخلی می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه تبریز با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان پس از تحمل سال‌ها مشقت و مرارت زندان‌های رژیم بعث به کشور بازگشتند در حالی که عشق به وطن در وجود آنان شعله‌ور بود.
امام جمعه تبریز اظهار داشت: بسیاری از این عزیزان در بازگشت به وطن بر خاک کشور سجده کردند و بسیاری نیز بر خاک میهن بوسه زدند و امروز عزت دنیا و آخرت خود را مدیون ایثارگران هستیم.


نوشته شده در   جمعه 28 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode