ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 مرداد 1390     |     کد : 23954

چرا خودروهاي داخلي در خارج ارزانتر است؟

دبير انجمن خودروسازان با بيان دلايل اقتصادي، تفاوت قيمت خودروهاي ايراني در بازارهاي داخلي و خارجي گفت: در داخل كشور علاوه بر ساخت خودرو، هزينه‌هاي مالياتي و عوارضي و مواردي مانند هزينه شماره‌گذاري خودرو پرداخت مي‌شود كه اين موارد در بازارهاي خارجي وجود ندارد.

جام جم آنلاين: دبير انجمن خودروسازان با بيان دلايل اقتصادي، تفاوت قيمت خودروهاي ايراني در بازارهاي داخلي و خارجي گفت: در داخل كشور علاوه بر ساخت خودرو، هزينه‌هاي مالياتي و عوارضي و مواردي مانند هزينه شماره‌گذاري خودرو پرداخت مي‌شود كه اين موارد در بازارهاي خارجي وجود ندارد.
احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با راديو اقتصاد افزود: به‌طور ميانگين در داخل كشور براي هر دستگاه خودرو يك ميليون و 200 هزار تومان عوارض شماره‌گذاري و ماليات ارزش افزوده در كنار عوارض گمركي پرداخت مي‌كنيم.

وي با بيان اين‌كه اين اختلاف قيمت برخلاف برخي شايعات به 30 درصد نمي‌رسد، گفت: وقتي خودرو صادر مي‌شود، اين عوارض را ندارد و براساس قانون امور گمركي كشور، وقتي قطعاتي از خارج با پرداخت عوارض گمركي وارد و در توليد كالاهاي صادراتي استفاده مي‌شود، هنگام صادرات اين عوارض بازپرداخت مي‌شود كه باز هم هزينه فروش خودرو در بازارهاي خارجي را كاهش مي‌دهد.

نعمت‌بخش گفت: پرداخت جايزه صادراتي هم انگيزه كاهش قيمت فروش خودرو در بازارهاي خارجي را افزايش مي‌دهد و در همه جاي دنيا، فروش محصولات توليد داخل در بازار داخلي بيشتر از بازارهاي صادراتي و هدف است.

برخي منابع، قيمت خودروهاي صادراتي ايران به كشورهاي ديگر را تا 40 درصد پايين‌تر از بهاي آن در داخل كشور عنوان مي‌كنند.

وي درباره واردات قطعات خودرو از چين گفت: رويكرد صنايع خودروسازي كشور افزايش ساخت داخل است و در مواردي كه نياز باشد، از خارج وارد مي‌شود؛ اما با توجه به قانون ارتقاي كيفيت صنعت خودرو بايد همه اين موارد استاندارد باشد، چون مشمول استاندارد اجباري است و سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي نظارت كامل دارد.

نعمت‌بخش با بيان اين‌كه 60 درصد قطعات خودرو كه در چين توليد مي‌شود، در اروپا مصرف مي‌شود، گفت: چين قطعات باكيفيت توليد مي‌كند و سازمان استاندارد ايران هم بر آن نظارت دارد و شركت‌هاي خودروسازي هم هرگز به دنبال واردات قطعات بي‌كيفيت يا با كيفيت پايين نيستند، چون كيفيت خودرو را پايين مي‌آورد و به ضرر خودروسازان است.

وي با بيان اين‌كه آمار توليد خودرو هم‌اكنون به حدود يك و نيم ميليون دستگاه مي‌رسد، گفت: در سال جاري خودروسازان حداقل 2 يا 3 نمونه خودرو جديد عرضه مي‌كنند.

دبير انجمن خودروسازان افزود: اولويت امسال خودروسازان، افزايش كيفيت خودرو و خدمات پس از فروش است و شركت‌هاي خودروسازي كه در دو سه سال اخير با توجه به ميسر شدن اهدافشان در افزايش تيراژ توليد خودرو تلاش كرده‌اند، بايد هم و غم خود را بر افزايش كيفيت خودروها و خدمات پس از فروش بگذارند كه البته اين هدف در سال جاري هم دنبال خواهد شد.


نوشته شده در   دوشنبه 24 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode