ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 فروردين 1388     |     کد : 2386

امام جمعه تبريز:سپاه پاسدار‌ان بزرگ‌ترين سنگر دفاع از ارزش‌هاي نظام است

آيت‌الله محسن مجتهدشبستري  در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر ضمن مقايسه ميزان مصرف سرانه امكانات و توليدات در كشور با ساير نقاط جهان افزود: متاسفانه ميزان مصرف در خيلي موارد بالاست و اگر بخواهيم يك مقايسه آماري باشيم، مي‌توان گفت براي مثال مصرف انرژي در كشور دو برابر كشور چين و چهار برابر هندوستان است.

وي اضافه كرد: همچنين مصرف سرانه بنزين در كشور 11 ليتر، در فراسنه 9/1 ليتر، كانادا 5 ليتر، انگليس 5/3 ليتر، آلمان و ژاپن 5/2 ليتر است كه نشان مي‌دهد مصرف در كشور بهينه نيست.

خطيب جمعه تبريز مصرف ميوه، نان، آب و اقلام ديگر را در كشور در مقايسه با ساير كشورهاي پيشرفته بالا ارزيابي كرد و اظهار داشت: مقايسه آماري نشان مي‌دهد كه براي جلوگيري از هدررفت و اسراف كه مي‌تواند عاملي براي جلوگيري از توسعه در كشور باشد، بايد برنامه‌هاي دقيقي مدون كرد و مردم و مسئولان پا به پاي هم در اين راه بايد گام‌هاي موثر بردارند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تاكيد كرد: مسئولان نيز بايد توجه داشته باشند كه در درآمدها و هزينه‌ها نهايت صرفه‌جويي را كرده و مراقب بيت‌المال باشند.

وي در ادامه روز 29 ارديبهشت را به ارتشيان كشور تبريك گفت و افزود: ملت ايران حماسه‌آفريني‌هاي دلاورمردان ارتش را در هشت سال دفاع مقدس از ياد نبرده و همه مي‌دانيم كه اين فرزندان دلير ايران از اول انقلاب تاكنون حماسه‌هاي بزرگي براي كشور آفرينده و سربلندي و عزت را براي كشور به ارمغان آورده‌اند.

امام جمعه تبريز تصريح كرد: ارتشيان ايران اسلامي، شهامت و شجاعت خود را همواره ثابت كرده و ما به ديانت اين ارتش پرافتخار ايمان داريم.

‌مجتهدشبستري با اشاره به دوم ارديبهشت و روز تشكيل سپاه با تبريك اين روز به سپاهيان اظهار داشت: سپاه به حق بزرگ‌ترين سنگر دفاع از ارزش‌هاي انقلاب و نظام است كه علاوه بر پاسداري از مرزهاي جغرافيايي پاسدار ارزش‌هاي انقلاب و نظام نيز بوده و خواهد بود.

وي تصريح كرد: در روزهاي اخير شاهد متلاشي شدن باندهاي فساد در قالب راه‌اندازي سايت‌هاي مستهجن با حمايت دشمنان نظام توسط سپاه بوديم كه توانستند لانه‌هاي فساد را شناسايي كرده و آنها را دستگير كنند.

امام جمعه تبريز گفت: دشمن با صرف هزينه‌هاي گزاف براندازي نرم نظام را نشانه گرفته و سعي دارد با انحراف جوانان اهداف خود را در كشور پياده كند كه به همت مردم آگاه و دلاورمردان سپاه و ارتش هرگز نخواهد توانست گامي به جلو بردارد.

وي تصريح كرد: همان طوري ‌كه ولي امر مسلمين روز گذشته در دانشكده افسري اعلام كردند، جوانان اين مرز و بوم اگر از جوانان اول انقلاب جلوتر نباشند، عقب‌تر نيستند و به همين دليل اين ملت در مقابل هجمه‌هاي دشمن واهمه نداشته و نخواهد داشت.

‌مجتهدشبستري ادامه داد: دشمنان بدانند با ملتي و نيروهاي مسلحي روبه رو هستند كه كوچك‌ترين تهديد را با اقتدار تمام پاسخ خواهد داد و در دفاع از كيان خود لحظه‌اي ترديد نخواهد كرد.

وي در ادامه با محكوم كردن تهاجم سازمان سافته مصر عليه حزب‌الله لبنان اظهار داشت: مصر با دلايل كامل روشن و با حمايت آمريكا و اسرائيل به دنبال تضعيف حزب‌الله لبنان است و به اين دليل كه اين سيد بزرگوار در زمان تهاجم به غزه از مصر خواستار بازگشايي گذرگاه‌ها براي ارسال غذا و دارو براي مردم آن منطقه بود، مصر كينه حزب‌الله را به دل گرفته و امروز آشكارا به دنبال تخريب است.

نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري در ادامه گفت: حسني مبارك بر خلاف گذشته كه پنهاني وارد عمل مي‌شد، امروز با مستمسك قرار دادن تعدادي افراد دستگير شده در مصر و انتصاب آن به حزب‌الله و با اين اتهام كه حزب‌الله قصد دخالت در امور داخلي مصر دارد، وارد عمل شده و تهاجماتي عليه حزب‌الله آغاز كرده است.

وي افزود: همه آزادگان و آزاديخواهان جهان و از جمله ما نمازگزاران تبريز حمايت خود را از مقاومت حزب‌الله لبنان اعلام كرده و به جهانيان از جمله مصر هشدار مي‌دهيم كه هرگز از نفوذ و جايگاه حزب‌الله نخواهند توانست چيزي را بكاهد.

امام جمعه تبريز همچنين‌ به نامه 176 نماينده مجلس شوراي اسلامي در حمايت از حزب‌الله لبنان اشاره كرد و گفت: اين عده در نامه خود به مصر توصيه كرده‌اند كه دست از عناد با حزب‌الله بردارد.


نوشته شده در   شنبه 29 فروردين 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode