ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 21 مرداد 1390     |     کد : 23836

امام جمعه تبريز: توطئه‌گران عليه ايران در تله افتاده‌اند

امام جمعه تبريز گفت:‌ انگليس، آمريكا و رژيم صهيونيستي نيز دچار بحران و اعتراضات مردمي است، در واقع هر سه كشوري كه بر عليه ايران توطئه چيني مي‌كردند خود در تله افتاده و موج ناآرامي آنان را فراگرفته است.

 امام جمعه تبريز گفت:‌ انگليس، آمريكا و رژيم صهيونيستي نيز دچار بحران و اعتراضات مردمي است، در واقع هر سه كشوري كه بر عليه ايران توطئه چيني مي‌كردند خود در تله افتاده و موج ناآرامي آنان را فراگرفته است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر با گراميداشت نيمه ماه رمضان، ‌سالروز ولادت امام حسن مجتبي (ع) خواستار توجه به سيره آن بزرگوار در اين ماه مبارك شد.
وي با اشاره به حديثي از آن حضرت محبوبيت حقيقي در ميان مردم را حاصل تقوا شد و بر رعايت تقواي الهي در تمام ايام سال خصوصا در ماه مبارك رمضان تاكيد كرد.
خطيب جمعه تبريز در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز به ديدار اخير كارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: مقام عظماي ولايت در اين ديدار بيانات مهمي فرمودند كه روشنگر مسئولان و مردم است.
آيت الله شبستري تصريح كرد: ايشان در اين ديدار با نگاه منطقي و واقع بينانه به مسائل كشور تاكيد كرده و خواستار پرهيز از يكسو نگري شدند.
وي ادامه داد: ايشان ايستادگي نظام در برابر تهديدها و تحريم‌ها در مدت 32 سال اخير را يك نقطه قو ت بزرگ برشمردند.
امام جمعه تبريز افزود: ‌ايشان در ديدار اخير خود با دانشجويان نيز بر اين نقطه قوت نظام و ايستادگي آن تاكيد كرده و آن را يك موفقيت بزرگ برشمردند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به تذكرات مهم مقام معظم رهبري در ديدار با مسئولان نظام اشاره و خاطرنشان كرد: بيان نقاط مثبت براي شناخت ظرفيت‌هاست كه از بيان آن انرژي مي‌گيريم و اميدوار مي‌شويم، مهم‌ترين نقطه قوت نظام غلبه بر تهديدات بوده است كه توانسته‌ايم تهديدات را به فرصت تبديل كنيم.
خطيب جمعه تبريز با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري درخصوص ميزان وفاداري مردم به نظام و مسئولان و ارتباط قوي ميان آنان اظهارداشت: وفاداري مردم به نظام و ارتباط عميق و ناگسستني آنان با نظام از امتيازاتي است كه هيچ كشوري چنين ارتباطي با مردم خود ندارد.
وي خاطر نشان كرد: ‌اكثر انقلاب‌ها و حركت‌هايي كه با تهديد و تحريم استكبار مواجه شده‌اند در مدت زماني دچار ضعف و يا شكست شده‌اند كه اين موضوع در انقلاب اسلامي ايران رخ نداده است.
امام جمعه تبريز گفت: تورم، عدم اشتغالزايي كافي و نبود فرهنگ كار از جمله نقاط ضعف از ديدگاه رهبري است و مردم نيز خواستار رفع بيكاري و تورم در كشور هستند.
وي خاطرنشان كرد:‌ نقاط ضعف به معناي ناديده گرفتن خدمات دولت در سال‌هاي اخير نيست و همواره از اين تلاش‌ها متشكر بوده‌ايم.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين با بيان اينكه فرمايشات رهبري بايد مورد توجه مردم و مسئولان باشد، گفت: ‌در بيان نقاط ضعف و قوت انصاف رعايت شده و همه مسائل بيان شود.
امام جمعه تبريز در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه امروز تبريز به ناآراميهاي اخير انگليش اشاره كرد و گفت: اين حركت‌ها اگر چه با كشته شدن يك جوان سياه‌پوست به دست پليس انگليس به وقوع پيوسته اما ريشه آن عميق بوده و در تبعيض و بيعدالتي در اين كشور ناشي شده است.
وي گفت: اتفاقات اخير در انگليس تكان دهنده بوده و اعتراضات مردمي در اين كشور بيسابقه بوده و وضع وخيمي در اين كشور به وجود آمده است.
آيت الله مجتهد شبستري تصريح كرد: افزايش بيكاري، ‌تورم و بحران اقتصادي در اين نارآراميها نقش داشته و جلسات مكرر مجلس و دولت انگليس در مديريت اين بحران‌ها تاثيري نداشته است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي اظهار داشت: تبعيض نژادي عجيبي در انگليس حكم فرما بوده و سفيد پوست‌ها نور چشم محسوب شده و مشاغل خوب و حساس به آنها واگذا ميشود و اين در حالي است كه رنگين پوست‌ها با بيعدالتي و عدم دسترسي به شغل خوب و مناسب و مناصب محروم هستند.
امام جمعه تبريز گفت:‌ قيام‌هاي مردم خاورميانه در ناآرامي هاي انگليس بي تاثير نبوده و اعتراضات انگليس از قيام‌هاي خاورميانه الگو گرفته است.
وي تاكيد كرد: ‌علاوه بر انگليس، آمريكا و رژيم صهيونيستي نيز دچار بحران و اعتراضات مردمي بوده و اعتراضات مردمي در اسرائيل بيسابقه است.
آيت الله مجتهد شبستري اظهار داشت: در واقع هر سه كشوري كه بر عليه ايران توطئه چيني مي‌كردند خود در تله افتاده و موج ناآرامي آنان را فراگرفته است.


نوشته شده در   جمعه 21 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode