ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 مرداد 1390     |     کد : 23495

امام جمعه هريس: بيداري منطقه خاورميانه به مرحله بلوغ رسيده است

امام جمعه هريس گفت: بيداري منطقه خاورميانه با سقوط ديكتاتورهاي تونس و مصر اكنون به مرحله بلوغ رسيده است.

 امام جمعه هريس گفت: بيداري منطقه خاورميانه با سقوط ديكتاتورهاي تونس و مصر اكنون به مرحله بلوغ رسيده است.


به گزارش ايرنا، حجت الاسلام قهرمان احمدي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهرستان هريس به تحولات منطقه خاورميانه پرداخت و گفت: امروز در كشورهاي عربي و شمال آفريقا از ليبي گرفته تا يمن، مصر، مراكش، تونس، اردن، عربستان سعودي، عمان، بحرين، قطر، الجزاير و كويت شرايط به گونه اي پيش مي رود كه به طور قطع ، براي ديكتاتورها در اين منطقه جايي وجود ندارد و مردم به زودي سرنوشت خود را به دست مي گيرند.
وي افزود: سياست هاي منافقانه آمريكا و ساير قدرت هاي غربي در برابر اين رويدادها نيز جواب نخواهد داد و آن ها ديگر قدرت و امكاني براي باقي نگهداشتن ديكتاتورها در مسندهاي حكومتي نخواهند داشت.
خطيب هريس با بيان اين نكته كه صاحبان نظام سلطه به خوبي متوجه شده اند كه ملتهاي منطقه به نقطه اي از بيداري رسيده اند كه ديگر نمي توان مانع پيشروي آنها شد ،افزود: اين بيداري، با سقوط ديكتاتورهاي تونس و مصر اكنون به مرحله بلوغ رسيده و ملتهاي جهان عرب و شمال آفريقا شجاعت پيدا كرده اند.
وي گفت: اينك كشور بزرگ مصر شاهد محاكمه فرعون مصر و فرزندانش و چندين وابستگان نزديك به فرعون مصر مي باشد كه بخاطر ظلم و ستم و سوء استفاده از موقعيت و فسادهاي مالي مورد محاكمه قرار مي گيرند تا عبرتي براي ديگر ديكتاتورهاي عالم باشد و اين سرانجام خيانت به مردم و كشور است.
حجت الاسلام احمدي در ادامه با اشاره به 14 مرداد ماه سالگرد مشروطيت افزود: درسي كه امروز بايد از مشروطيت گرفت، داشتن بصيرت است كه اگر خواص آن روزگار مثل شيخ شهيد داراي بصيرت مي بودند و از او و راهش حمايت مي كردند، گروهي روشنفكر مخالف دين نمي توانستند مشروطيت را منحرف و ضد اسلام چنين اقداماتي را انجام دهند.
وي افزود: درس ديگر مشروطيت اين است كه نبايد در جهت گيري هاي فكري به ديگران وابسته باشيم ، چرا كه وابستگي به ديگران و تقليد از ديگران كشور را دچار آسيب هاي جدي خواهد كرد.
وي تاكيد كرد: براي توجه به اين درس جدي، سوال مهمي كه بايد پرسيده شود اين است كه چرا علماي بزرگ شيعه از مشروطيت حمايت كردند و رهبري اين جنبش را بدست گرفتند و چرا حاضر شدند براي اين اقدام سنگين چنين هزينه كنند و در نهايت چه شد كه اين جنبش از دست علما خارج و به دست روشنفكران ضد دين و ارمني هاي غير ايراني و ضد اسلام افتاد.؟
امام جمعه هريس اضافه كرد: بايد اذعان داشت كه علت اصلي حمايت علماي شيعه از ماجراي مشروطه آن بوده كه اين علماء قايل به ولايت فقيه بودند و چون مشروطه كردن سلطنت و جلوگيري از استبداد يكي از روش هاي اين امر بوده و گامي در جهت نزديك شدن به ولايت فقيه بوده به همين دليل به حمايت از آن پرداخته اند.
حجت الاسلام احمدي گفت : به عبارت ديگر علماي شيعه راضي به حكومت سركوبگر و مستبد شاهنشاهي نبودند اما زمينه ايجاد حكومت مبتني بر ولايت فقيه نيز آماده نبود و از اين رو ايشان دست به مشروطه كردن حكومت شاهنشاهي قاجار زدند تا زمينه براي دخالت فقها در سياست باز شود.


نوشته شده در   جمعه 14 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode