ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 خرداد 1390     |     کد : 20532

كشتي حيوانات

نمايشنامه عروسكي كشتي حيوانات به قلم داود كيانيان مي باشد. داستان نمايشنامه ماجراي سفر حضرت نوح به همراه حيوانات در كشتي مي باشد كه از هر حيواني يك جفت در كشتي حاضر هستند و هريك از آنها دچار مشكلي شدند و سعي مي كنند با كمك و رهنمودهاي حضرت نوح بر مشكلاتشان فائق بيايند.

كشتي حيوانات (نمايشنامه عروسكي)

داود كيانيان
انتشارات سوره مهر، 1389
شابك: 6-886-506-964-978
قيمت: 1000 تومان
نمايشنامه عروسكي كشتي حيوانات به قلم داود كيانيان مي باشد. داستان نمايشنامه ماجراي سفر حضرت نوح به همراه حيوانات در كشتي مي باشد كه از هر حيواني يك جفت در كشتي حاضر هستند و هريك از آنها دچار مشكلي شدند و سعي مي كنند با كمك و رهنمودهاي حضرت نوح بر مشكلاتشان فائق بيايند.

در ابتداي داستان حضرت نوح به ساكنان كشتي مي گويد كه آنها برگزيدگاني هستند كه با وي همراه شده اند و قرار است نسل هاي آينده از آنها در زمين پخش شوند و باصلح و صفا در كنار يكديگر زندگي كنند و بعد حيوانات هريك حرف ايشان را تصديق كرده و نشان مي دهند كه جز برگزيدگان هستند و هريك در معرفي خود چنين مي گويند:

روباه: مثل من كه از خودن حيوانات صرف نظر كردم و گياه خوار شده ام.

گرگ: درست مثل ما كه با گوسفندها و بزها دوست شده ايم.

شير: ما هم با آهوها از در دوستي درآمده ايم.

نوح: اينها كه مي گوييد برما روشن است. تجاوز نكردن به حقوق ديگران يكي از بندهاي قرارداد ما با شما بود كه الحمدالله همه به آن متعهديد و اين يعني وفاي به عهد ...

بعد از اينكه حيوانات خود را معرفي كردند نوح از آنها خواست كه اگر مشكل و خواسته اي دارند با او در ميان بگذارند و حيوانات مشكلات خود را چنين بازگو كردند:

خرس: قربان، ما مشكل مسكن داريم. جاي من و زوجم آنقدر تنگ است كه همسايگانما از خرو پف ما دچار بي خوابي شده اند.

صداي خرگوش: اي نوح پيامبر!

نوح: چه مي خواهي اي خرگوش زيبا؟

صداي خرگوش: اين خرس گنده جلوي ما نشسته، نمي گذارد ما شما را ببينيم.

خرس: معذرا مي خواهم، متوجه نشدم.

خاله سوسكه: مثل بعضي ها كه موقع راه رفتن در مكان هاي عمومي اصلا به اطرافشان توجه ندارند، نمي گويند محرمي، نامحرمي. همين طوري تنه مي زنند و رد مي شوند.

شوهر سوسكه: تمام تن و بدن ما سياه شده. خواهش مي كنم يك فكري براي اين ترافيك بكنيد.

حضرت نوح بعد از شنيدن مشكلات حيوانات از اعضاي محترم شوراي كشتي مي خواهد كه تا جاييكه مي توانند در حل مشكلات حيوانات بكوشند.

در قسمتي ديگر از نمايشنامه حيوانات به مشكلات بزرگتر خود اشاره مي كنند و مي گويند:

مگس: حضرت نوح، ما در معرض ابتلا به انواع بيماريها هستيم. وجود افراد مختلف با فرهنگ هاي متفاوت به صورت فشرده و در كنار هم اين وضعيت را تشديد مي كند.

نوح: كدام وضعيت را؟

مگس: وضعيت جمع نشدن زباله ها. اگر هر چه زودتر براي اين وضعيت فكري اساسي نشود، اوضاع و احوال بهداشتي مابه مرز خطرناكي خواهد رسيد. استدعاي عاجزانه من از شوراي محترم كشتي اين است كه قبل از هر كاري به امر حياتي بهداشت كشتي رسيدگي كنند...

همينطور يكي يكي از حيوانات مي امدند و مشكلات خود را مطرح مي كردند و به محض اينكه حضرت نوح مشكل يكي را حل مي كرد،‌ديگري مي آمد و مشكل تازه اي را بيان مي كرد تا اينكه بالاخره باران بند آمد و ...


نوشته شده در   يکشنبه 15 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode