ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 خرداد 1390     |     کد : 20511

امام جمعه هريس: ولايت فقيه تنظيم‌كننده اقتدار نظام اسلامي است

امام جمعه شهرستان هريس گفت: امروز ولايت فقيه تنظيم‌كننده اقتدار و عزت نظام اسلامي است.

 امام جمعه شهرستان هريس گفت: امروز ولايت فقيه تنظيم‌كننده اقتدار و عزت نظام اسلامي است.

به گزارش خبرگزاري فارس از هريس، حجت‌الاسلام قهرمان احمدي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهرستان هريس اظهار داشت: انديشه‌ها و آرمان‌هاي امام راحل، جهان را به سوي خود معطوف كرده است.
احمدي از امام خميني (ره) به عنوان تداوم ‌دهنده سيره و انديشه ائمه معصومين (ع) در عصر حاضر ياد كرد و اظهار داشت: بهترين بزرگداشت ياد امام رجوع به انديشه‌ها و آراي آن بزرگوار است.
خطيب جمعه هريس در ادامه تصريح كرد: حضرت امام (ره) علاوه بر بازگرداندن هويت از دست رفته مسلمانان، آزاديخواهان جهان را نيز بيدار كرد.
وي، محور قرار گرفتن اسلام با حضور و مشاركت مردم، جدا نبودن سياست از ديانت، حمايت از مستضعفان، وحدت امت اسلامي و عدالتخواهي را از ديگر انگيزه‌هاي امام خميني (ره) براي تشكيل حكومت اسلامي عنوان كرد و گفت: امام با توجه به اين اصول، تحولي بزرگ در حكومت به وجود آورد.
احمدي در ادامه به قيام خونين 15 خرداد اشاره كرد و گفت: اين روز از جايگاه مهمي در كشور برخوردار است، واقعه‌اي كه در آن مردم براي دفاع از ولايت و مرجعيت بپا خاستند و برابر گلوله دشمن ايستادند.
امام جمعه مهربان افزود: سالروز حماسه خونين 15 خرداد طليعه نهضت پيروز اسلامي ملت ايران است كه حضرت امام آفريننده و شكل دهنده آن قيام الهي است.
امام جمعه شهرستان هريس حفظ انديشه و ميراث حضرت امام خميني(ره) را وظيفه اصلي مردم و مسئولان برشمرد و تاكيد كرد: همه موظفيم تابع ولايت فقيه باشيم زيرا امروز مقام معظم رهبري در نقش ولي امر مسلمين بدون شك يگانه پرچمدار انديشه و ادامه دهنده راه امام(ره) و نگهدار آرمان‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند.
وي افزود: فرمانبرداري و پيروي همه آحاد مردم از ولايت فقيه به عنوان ركن اصلي نظام جمهوري اسلامي لازمه دوام و بقاي نظام است.
احمدي تصريح كرد: امروز ولايت فقيه تنظيم‌كننده اقتدار و عزت نظام اسلامي است و اميدواريم همه گروه‌ها و افراد در اين مسير گام بردارند و از مقام معظم رهبري تبعيت كنند.
امام جمعه هريس گفت: انديشه و تفكر ارزنده امام (ره) براي تمام نسل‌ها ضروري بوده و مانند چراغ راه انسان‌ها را به طرف كمال هدايت مي‌كند.
وي ادامه داد: تمام احساس عزت، افتخار و اقتدار ايران اسلامي به خاطر انديشه‌هاي بنيانگذار فقيد نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
احمدي اظهار داشت: در شرايط كنوني نيز بايد اطاعت و پيروي رزمندگان از امام راحل را سرمشق و الگوي خود قرار دهيم زيرا اطاعت از ولي‌فقيه نظام ما را بيمه مي‌ كند.
وي، درس آزادگي و ايثارگري را از جمله درس‌هاي مكتب امام راحل برشمرد و گفت: درس آزادگي امام قبل از ورود ايشان به ايران آغاز شد و پس از رحلت ايشان نيز ادامه يافت.
احمدي با اشاره به بيداري مردم منطقه خاطرنشان كرد: اكنون دنياي اسلام از خواب غفلت بيدار شده و مي‌خواهد ديگر به كفر و استكبار جهاني وابسته نباشد.
وي ادامه داد: انقلاب اسلامي ايران امروز تاثيرات خود را در منطقه بروز مي‌دهد و اين قيام‌ها الهام گرفته از انقلاب رهايي‌بخش اسلامي ايران است.
امام جمعه شهرستان هريس گفت: حركت در مسير، راه و روش امام خميني (ره)، عزت و اقتدار ملت ايران را به دنبال دارد.


نوشته شده در   شنبه 14 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode