ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 24 مرداد 1403
چهارشنبه 24 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 20 مرداد 1403     |     کد : 204273

حجت الاسلام عادل:

حضور در اربعین، بزرگترین فعالیت فرهنگی عصر حاضر است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در دوره‌ای که دشمنان به دنبال کم رنگ‌تر کردن شعائر اسلامی و تشیع هستند، راهپیمایی عظیم اربعین و حضور در آن بزرگترین کار فرهنگی عصر حاضر است.

 معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در دوره‌ای که دشمنان به دنبال کم رنگ‌تر کردن شعائر اسلامی و تشیع هستند، راهپیمایی عظیم اربعین و حضور در آن بزرگترین کار فرهنگی عصر حاضر است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور امروز پنجشنبه ۱۸ مردادماه طی سخنانی در همایش «قدم‌های آسمانی» با حضور مبلغین مواکب اربعین حسینی با اشاره به ماجرای هجرت حضرت ابراهیم(ع) بیان کرد: حضرت ابراهیم (ع) وقتی اسماعیل تازه متولد شده و هاجر را به دستور الهی در سرزمین حجاز رها کرد و بعد از ۱۰۰ سال که صاحب اولاد نشده بود، خداوند با این شرایط سخت اولادی عطا فرموده و دستور فرموده که این طفل را به سرزمینی بی آب و علف ببر و رها کن که از آن امتحان‌های سخت است.

وی افزود: وقتی حضرت ابراهیم(ع) می‌خواست برگردد این گونه دعا کرد که «فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِّنَ النَّاسِ تَهْوِی إِلَیْهِمْ» اینکه می‌بینیم امروز مردم چطور در اعمال حج یاد آن بزرگواران هستند.

حجت‌الاسلام عادل با اشاره بر پیوند ماجرای ذبح اسماعیل و شهادت امام حسین(ع)، تبیین کرد: وقتی پیامبر گرامی اسلام(ص) قنداقه امام حسین(ع) را در دست گرفت این آیه را قرائت کرد، جا دارد کار بشود که ارتباط میان این آیه، امام حسین(ع)، عاشورا، کربلا و قربانی شدن و ... چه بوده است؟ برداشت عامیانه من این است که امروز تجلی آن را در اربعین می‌بینیم که دل‌ها واله و شیداست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی عظیم اربعین، تصریح کرد: در این ایام اربعین حضور گسترده مردم چه کسانی که در راهپیمایی و زیارت عتبات عالیات حضور دارند و چه کسانی دل خود را همراه می‌کنند، برخی می‌گویند خود اربعین، زیارت آن و حضور در عرصه بزرگترین کار فرهنگی است. اینکه چه کار‌هایی باید انجام بگیرد از ایاب و ذهاب، امنیت، خواب و خوراک، اسکان و ... همگی در کمیته‌های مختلف بررسی می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، رویدادی فرهنگی نیست، چطور تمام اقوام و مذاهب در این رویداد بزرگ حضور دارند؟ لذا باید به عنوان یک موضوع فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام عادل با اشاره به حضور گروه‌ها و تفکرات مختلف در راهپیمایی اربعین ابرازکرد: بسیار جا دارد که در تعمیق معارف و شبهات مختلفی که وجود دارد و گروه‌های مختلفی که در مسیر هستند که در بحث‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، مهدویت و ... ایجاد شبهه می‌کنند و گاهی اوقات بسیار راحت می‌توان فضا را هدایت کرد که این فضا بهانه‌ای است که شما با افراد ارتباط بگیرید.

وی افزود: هنر مبلغ این است که بعد از ایام تبلیغ با کسانی که سروکار داشته، آنان را رها نکند و اگر جایی مشاوره می‌خواستند و ... همچنان ارتباط خود را حفظ کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در توضیح خدمات این سازمان اظهار کرد: برای ما در سازمان اوقاف که در مرز‌های مختلف خدمات مختلفی وجود دارد و هیئت‌های امنا و خادمین کمک می‌کنند و بنده این توفیق را دارم که در این ستاد خدمت بیش از هفت هزار خادم مواکب هستم که همگی افتخاری و با جان و دل آمده‌اند و از پزشک و مهندس در آن حضور دارند و برای رفاه زائرین تلاش می‌کنند.

وی افزود: بخشی از افراد توانشان در این است که به شام و ناهار بپردازند و اسکان را مدیریت کنند، اما این جمع فرهیخته کار مهم‌تری دارد که باید به ارائه خوراک روحی و فکری بپردازند و محصولات فرهنگی ارائه شود و بهانه‌ای برای ارتباط گیری پیدا کرد.


نوشته شده در   شنبه 20 مرداد 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode