ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 بهمن 1401     |     کد : 200297

یک کارشناس و مشاور خانواده پاسخ داد؛

علت زیاد سوال پرسیدن کودکان/ چطور "نه گفتن" را به کودک بیاموزیم؟

یک کارشناس و مشاور خانواده با اشاره به شیوه‌های پاسخگویی به سوالات مکرر کودکان، گفت:

ایسنا/گلستان یک کارشناس و مشاور خانواده با اشاره به شیوه‌های پاسخگویی به سوالات مکرر کودکان، گفت: پاسخگویی به سوالات، کودک را خلاق کرده و تفکر، برنامه‌ریزی کردن و برخورداری از پیش‌آگاهی را به کودک یاد می‌دهد.

شراره خیرخواه در گفتگو با ایسنا با اشاره به شیوه پاسخگویی به سوالات پرتکرار کودکان، اظهار کرد: سوال کردن بچه‌ها نشانه کنجکاوی آنها است و گاهی اوقات خانواده‌ها نمی‌دانند که در برابر سوالات مکرر کودک خود باید چه واکنشی نشان دهند.

وی افزود: گاهی اوقات خانواده‌ها سوالات کودک را بی‌پاسخ می‌گذارند و یا حواس آنها را پرت کرده و یا صرفا سوال اول و دوم کودک را پاسخ می‌دهند این در حالی است که این سوالات تجربه موضوعاتی است که کودک طی سال‌های آینده به طور واقعی در زندگی خود با آن روبه‌رو می‌شود.

این کارشناس و مشاور خانواده در پاسخ به این پرسش که آیا پاسخگویی به سوالات کودکان فایده‌ای هم دارد، گفت: پاسخگویی به سوالات، کودک را خلاق کرده و فکر کردن، برنامه‌ریزی کردن و برخورداری از پیش‌آگاهی را به کودک یاد می‌دهد و در سال‌های بعدی زندگی خود موقع دریافت پیشنهاد ابتدا تفکر می‌کند.

خیرخواه با بیان اینکه خلاقیت کودک را بارور و هوشمند می‌کند، تصریح کرد: با پاسخگویی به سوالات کودکان، تفکرات آنها رشد می‌کند از سویی دیگر یاد می‌گیرند اگر در آینده چیزی را بلد نبودند این مسئله را ضعف خود ندانند و از پرسیدن نترسند در واقع پاسخگویی به سوالات در کودکی موجب می‌شود کودکان جسارت و جرئت‌مندی نه گفتن را یاد بگیرند.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات کودکان سوالاتی می‌پرسند که پاسخگویی به آن در توان والدین نیست برای مثال والدین می‌گویند خدا را چطور تعریف کنند، ما به این دسته والدین توصیه می‌کنیم ابتدا تصویر زیبایی از خداوند در نزد کودک بسازند.

کارشناس و مشاور خانواده افزود: یکی از سوالات پرتکرار کودکان این است که خواهرم چطور به دنیا آمد اینجا سن کودک و یا میزان اطلاعاتی که کودک دارد خیلی  مهم است اینطور مواقع می‌توان به زبان کودکانه گفت خانم دکتر، خواهرت را به دنیا آورد و این اتفاق در اتاق عمل افتاد بزرگ که شدی خودت متوجه این موضوع می‌شوی.

خیرخواه تاکید کرد: گاهی اوقات کودک سوال می‌کند چرا پدربزرگم فوت کرد که والدین اینطور مواقع می‌گویند پدربزرگت پیش خدا رفت حال آنکه چنین پاسخی درست نیست و ناخودآگاه خشمی را درون کودک ایجاد می‌کنیم.


نوشته شده در   دوشنبه 24 بهمن 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode