ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 30 ارديبهشت 1390     |     کد : 19839

امام جمعه تبریز: آندلس باید به آغوش اسلام بازگردد

آیت الله شبستری با اشاره به گسترش بیداری مردم جهان گفت: آندلس که از ممالک اسلامی به شمار می آمد به آغوش اسلام بازگردد.

 آیت الله شبستری با اشاره به گسترش بیداری مردم جهان گفت: آندلس که از ممالک اسلامی به شمار می آمد به آغوش اسلام بازگردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز، با تشریح تحولات اخیر منطقه ای و اروپای مرکزی اظهار داشت: امروز نه تنها شاهد گسترش نهضت بیداری مسلمانان منطقه هستیم، بلکه مردم حق طلب اروپا نیز به دروغی ادعاهای پوچ و بیهوده حقوق بشر دولتمردان خود پی برده اند.

وی خاطر نشان کرد: جرقه های بیداری در کشور اسپانیا هم روشن شده است، که امیدواریم در آینده نزدیک این کشور که در گذشته به نام آندلس و جزو ممالک اسلامی به شمار می آمد، به آغوش اسلام بازگردد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به منویات اخیر رهبر فرزانه انقلاب در خصوص تحولات منطقه ای تصریح کرد: به نظر می رسد پیش بینی مقام عظمای ولایت در خصوص گسترش بیداری اسلامی به قلب اروپا در حال تحقق است.

آیت الله شبستری همچنین با اشاره به اظهارات و موضع گیری رئیس جمهور آمریکا در خصوص کشتار مردم بحرین اظهار داشت: اوباما بدون اشاره به کشتار مردم بی دفاع و مظلوم بحرین توسط آل سعود، ایران را به دخالت در امور داخلی بحرین متهم کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا بزرگترین حامی آل سعود و آل خلیفه در کشتار شیعیان و مسلمانان بحرین است، افزود: مدعیان حقوق بشر در قبال جنایات آل سعود در بحرین سکوت اختیار می کنند، اما همواره در مقابل اجرای قوانین شرعی در ایران اسلامی موضع گیری می کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به خروج نظامیان آمریکایی از کربلا و کرکوک خاطر نشان کرد: کشور عراق تنها با خروج کامل نظامیان آمریکایی و انگلیسی روی آرامش را خواهد دید، هر چند که خروج اشغالگران در عتبات عالیات در مرحله اول نوعی پیروزی برای جهان اسلام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ادغام وزارتخانه های دولت اظهار داشت: انتخاب اشخاص کاردان و با کفایت برای تصدی مسؤولیت سنگین وزارتخانه های در دست ادغام و همچنین اخذ رای اعتماد وزیر جدید از مجلس امری ضروری است که جای بحث و جدل ندارد.

آیت الله شبستری همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز فتح خرمشهر و سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: بزرگداشت مقام شامخ شهدای 15 خرداد و یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی رسالت تک تک آحاد جامعه است.

وی با تبریک فرا رسیدن میلاد بابرکت حضرت صدیقه طاهره(س)، خواستار الگوپذیری آحاد جامعه از دخت نبی مکرم اسلام در شئون مختلف زندگی شد.


نوشته شده در   جمعه 30 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode