ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 ارديبهشت 1390     |     کد : 19477

امام جمعه موقت تبريز: اسراف يكي از واقعيت‌هاي تلخ جامعه است

امام جمعه موقت تبريز گفت: اسراف يكي از واقعيت‌هاي تلخ جامعه است و در بخش‌هاي مختلف اجتماعي دچار اسراف و تبذير هستيم.

امام جمعه موقت تبريز گفت: اسراف يكي از واقعيت‌هاي تلخ جامعه است و در بخش‌هاي مختلف اجتماعي دچار اسراف و تبذير هستيم.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حجت‌الاسلام علي حاجي‌زاده امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز با اشاره به روند بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه اظهار داشت: اين بيداري اسلامي نتيجه ارزشمند انقلاب اسلامي بوده و بي‌ترديد اين روند بيداري ادامه خواهد يافت.
امام جمعه موقت تبريز ادامه داد: حاكميت معنوي ولايت فقيه در ايران اسلامي امروز يك الگوي حكومتي ارزشمند در سطح جهان است و در مقايسه با نظام حاكميتي آمريكا كه ادعاي رهبري جهان را دارد، الگويي متعالي و ارزشمند است.
وي در ادامه با اشاره به جنايات بيشمار رژيم صهيونيستي در فلسطين گفت: اين رژيم 63 سال پيش و توسط استمعار پير انگليس شكل گرفت و جناياتي كه توسط اين رژيم رخ داده، هولناك و بسيار وحشيانه است.
وي با اشاره به مظلوم‌نمايي رژيم صهيونيستي در جريان كشتار يهوديان در جنگ جهاني دوم بيان داشت: تعداد 6 ميليون كشته يهودي در جنگ جهاني دوم آماري غيرواقعي است كه توسط اين رژيم براي شكل‌گيري رژيم صهيونيستي بيان مي‌شود.
حاجي‌زاده افزود: حتي اگر تعداد كشته‌هاي يهوديان در جنگ جهاني دوم واقعي بوده و 6 ميليون نفر باشد تكليف 44 ميليون كشته ديگر اين جنگ چه خواهد بود.
وي تاكيد كرد: بنا بر آمار جهاني در جنگ دوم جهاني 50 ميليون نفر انسان كشته شده‌اند كه از ميان مذاهب مختلف بوده و حق آنان نيز مسلم و قابل پيگيري است.
امام جمعه موقت تبريز با اشاره به شرايط بد رژيم صهيونيستي در منطقه گفت: آشتي گروه‌هاي فلسطيني كه موجب وحشت رژيم صهيونيستي و آمريكا شده، نتيجه صدور انقلاب اسلامي است.
حاجي‌زاده عنوان داشت: آمريكا و رژيم صهيونيستي از اين توافق غافلگير شده و رو به تهديد و ارعاب آورده‌اند اما صحنه براي عرض اندام آنان تنگ شده است.
امام جمعه موقت تبريز در ادامه با اشاره به نام‌گذاري امسال به نام جهاد اقتصادي اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در مدت سه سال گذشته نام‌گذاري‌هايي با رويكرد اقتصاد اسلامي داشته‌اند.
حاجي‌زاده ادامه داد: اصلاح الگوي مصرف و همت مضاعف و كار مضاعف در راستاي صرفه‌جويي و ارتقاي بهره‌وري بوده و بنا بر احكام اسلامي اسراف از جمله خصائص مذموم در بعد فردي و اجتماعي است.
وي با تاكيد بر رعايت الگوي مصرف گفت: اسراف يكي از واقعيت‌هاي تلخ جامعه است و در بخش‌هاي مختلف اجتماعي دچار اسراف و تبذير هستيم.
امام جمعه موقت تبريز اسراف در برگزاري مجالس جشن و عروسي و ختم را موجب آسيب‌هاي اجتماعي جدي و به تاخير افتادن سن ازدواج دانست و بيان داشت: اين مسئله يكي ازگناهان بزرگ است كه در ميان برخي خانواده‌ها مشاهد مي‌شود.
وي همچنين با اشاره به برگزاري تجمع بزرگ طلاب ودانشجويان در فرودگاه تبريز عنوان داشت: اين حركت به نام بيداري اسلامي شكل گرفت و دانشجويان و طلاب منتظر فرمان رهبري براي اعزام به بحرين بودند.
حاجي‌زاده، استقلال حوزه‌هاي علميه در جمهوري اسلامي ايران را يكي از بزرگ‌ترين مزيت‌هاي حوزه‌هاي علميه كشور دانست و گفت: در كشورهاي عربي با توجه به وابسته بودن حوزه‌هاي علميه، امكان مخالفت جدي و كاربردي آنان ‌عليه دولت‌ها وجود ندارد اما در ايران اسلامي حوزه‌هاي علميه تنها وابسته به رهبر ولايت است.


نوشته شده در   جمعه 23 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode