ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 ارديبهشت 1390     |     کد : 19474

امام جمعه مهربان: روحانيون همواره منشاء حركت‌هاي اصلاحي در ايران بوده‌اند

امام جمعه مهربان گفت: هر حركت اصلاحي، مبارزه اجتماعي، سياسي و هر تحول بزرگي كه در ايران اتفاق افتاده يا رهبران آنها روحاني بوده‌اند و يا روحانيون به عنوان هدايتگر در صحنه حضور داشته‌اند.

 امام جمعه مهربان گفت: هر حركت اصلاحي، مبارزه اجتماعي، سياسي و هر تحول بزرگي كه در ايران اتفاق افتاده يا رهبران آنها روحاني بوده‌اند و يا روحانيون به عنوان هدايتگر در صحنه حضور داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي خاكپور امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مهربان، ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، به روز شكستن و لغو انحصار تنباكو اشاره كرد و اظهارداشت: اين روز، روز شكست مفتضحانه انگليسي‌ها با يك فتواي عالم ديني و ايمان مردم به ولايت فقيه است و پيامد بسيار بدي براي دولت استعمارگر انگليس كه آن روز تسلط بر اقتصاد كشورمان را در دستور كار خود داشت، در برداشت.
خطيب جمعه مهربان افزود: در پي فتواي مجاهد مبارز آيت‌الله ميرزاحسن شيرازي امتياز تنباكو در سال 1270 هجري شمسي لغو شد و از 100 سال پيش به اين طرف هر حركت اصلاحي، مبارزه اجتماعي، سياسي و هر تحول بزرگي كه در ايران اتفاق افتاده است يا رهبران آنها روحاني بوده‌اند و يا روحانيون به عنوان هدايتگر در صحنه حضور داشته‌اند.
خاكپور به نقش ممتاز روحانيون در قضيه تنباكو و ملي شدن صنعت نفت و همچنين دوران مبارزاتي با رژيم پهلوي اشاره كرد و گفت: در مبارزه با رژيم پهلوي كه منجر به تشكيل نهضت عظيم اسلامي و در نهايت تشكيل جمهوري اسلامي ايران شد، حضور روحانيون مبارز و متعهد بسيار چشمگير بود و در نتيجه اين مبارزات فرهنگ و مديريت خود باخته غربي جاي خود را به فرهنگ و مديريت انقلابي نشأت گرفته از مكتب غني اسلام داد.
امام جمعه مهربان تصريح كرد‌: روحانيت به خصوص روحانيت تشيع به خاطر نترسيدن از قدرت‌ها و قلدرها و وابسته نبودن به ارباب قدرت همواره با حمايت‌هاي مردمي كه از آنها وجود داشته است منشا خير و بركت بوده‌اند.
خاكپور با اشاره به روز جهاني خانواده خاطر نشان كرد: دشمن براي از هم پاشيدن خانواده‌ها كارهاي فراواني مي‌كند كه معتاد كردن جوان‌ها، فساد اخلاقي، بد حجابي و بالا بردن سن ازدواج از جمله برنامه‌هاي دشمن براي از هم پاشيدن خانواده‌هاست.
خطيب جمعه مهربان تاكيد كرد: در صورت از هم پاشيده شدن خانواده ديگر اصالت، اخلاق، پيشرفت و ديانت نخواهيم داشت و همه بايد مراقب باشيم و توطئه‌هاي دشمن را بشناسيم.
امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم به روز تاسيس دولت غاصب و خائن رژيم صهيونيستي اشاره كرد و گفت: 63 سال قبل بر اثر توافق كشورهاي آمريكا و انگليس يك دولت نژادپرست را در فلسطين ايجاد كرده و به رسميت شناختند و باعث شدند كه مسلمانان فلسطين 63 سال مداوم در اشغال و تحقير به سر ببرند و به همين دليل فلسطيني‌ها اين روز را روز نكبت نام گذاري كردند.
خاكپور افزود: حضرت امام خميني (ره) در مورد رژيم غاضب صهيونيستي فرمودند: امروز روزي است كه اگر كشورهاي اسلامي باهم قيام كنند اسرائيل از بين خواهد رفت و رژيم صهيونيستي كشوري است كه با تباني و همكاري دولت‌هاي استعماري غرب و شرق زاييده شد و در واقع قدرت‌هاي استكباري دست به دست هم دادند تا نگذارند فلسطيني‌ها به اهدافشان برسند.
خطيب جمعه مهربان اتحاد دنياي ملل مسلمان را رمز نجات فلسطين و نابودي رژيم صهيونيستي عنوان كرد و افزود‌: ملت‌هاي مسلمان نبايد منتظر دولتهاي خود باشند و بايد با اتحاد و همدلي خودشان مقابل اسرائيل غاصب بايستند و مقابل اين رژيم جعلي قيام كنند.


نوشته شده در   جمعه 23 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode