ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 ارديبهشت 1390     |     کد : 19142

امام جمعه تبريز: حرف اول و آخر را رهبري انقلاب مي‌زنند

امام جمعه تبريز گفت: حرف اول و آخر را رهبري انقلاب مي‌زنند.

 امام جمعه تبريز گفت: حرف اول و آخر را رهبري انقلاب مي‌زنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) به هفته معلم اشاره كرد و با تبريك اين هفته به معلمان و فرهيگيان، هوشياري اين قشر در برابر توطئه‌هاي استكبار و كوشش براي بصيرت افزايي دانش‌آموزان را مورد تاكيد قرار داد.
وي با اشاره به سخنان رهبري در ديدار معلمان با ايشان، سخنان رهبري را فصل‌الخطاب خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه و جهان را نويدبخش خواندند و فرمودند كه اين حركت بيداري قطعاً تا قلب اروپا پيش خواهد رفت.
آيت‌الله مجتهد شبستري در ادامه به ديدار كارگران با رهبري اشاره كرد و گفت: رهبر عزيز انقلاب بارها تاكيد بر وحدت و همدلي داشته‌اند و معتقدند كه نبايد كاري كرد تا دشمن شاد شود.
وي افزود: بنابراين مسئولان بايد به اين منويات رهبري و نكات مهم كه دغدغه ايشان است توجه جدي داشته باشند چرا كه امروز پيش از هر زماني به وحدت نياز داريم تا الگوي جهانيان باشيم.
نماينده مردم استان آذربايجان ‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري در ادامه گفت: براي مردم و مسئولان در سطوح مختلف رهنمودهاي رهبري فصل‌الخطاب است و همه بايد مطيع ايشان باشند.
امام جمعه تبريز تصريح كرد: در اين مملكت حرف اول و آخر را رهبري معظم انقلاب مني‌زنند و هيچ فرد يا مسئولي در مقابل ايشان حق اظهار وجود ندارد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تاكيد كرد: آمريكا امروز به منظور انحراف افكار عمومي از نابساماني‌هاي داخلي و شكست‌‌هاي پي‌در پي عراق و افغانستان و منطقه خاوريمانه به دنبال دستاويزي براي بهبود چهره كريه خود در منطقه است و به واسطه همين امر بحث مرگ بن‌لادن را با كلي تبليغات به خورد جهان داد.
وي افزود: كاهش محبوبيت‌هاي اوباما در جهان و عدم تحقق قول‌هايي كه قبل از انتخابات داده بود،وي را برآن داشت تا از مرده بن‌لادن كه دست پرورده سازمان سيا بود بهره‌برداري سياسي كند.
خطيب جمعه تبريز گفت: ابهامات زيادي در خصوص كشته شدن مرگ بن‌لادن مطرح است كه به نظر مي‌رسد عده‌اي ساده لوح اين توطئه جديد آمريكا را بپذيرند اما مردم دنيا به قطع و يقين اين دروغ بزرگ را قبول نخواهند كرد.
آيت‌الله مجتهد شبستري در ادامه به بحث آشتي فتح و حماس اشاره كرد و اين امر را در شرايط امروز تحولات جهان گاهي مثبت و مهم ارزيابي كرد كه با سقوط ديكتاتور مصر گامي بزرگ براي آزادي فلسطين برداشته شده است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: ‌آشتي انقلابيون فلسطيني آمريكا و رژيم صهيونيستي را هراسان كرده است كه اميد مي‌رود به فضل‌الهي در آينده نزيدك با برگزاري انتخابات در فلسطين آوراگان فلسطيني كه نيم قرن است سرگردان هستند به موطن خود بازگشته و دولت يكپارچه فلسطيني تشكيل شود.
وي تصريح كرد: به كوري چشم رژيم صهيونيستي و به فضل الهي به زودي بيت‌المقدس از دست رژيم صهيونيستي آزاد مي‌شود و شر غاصبان براي هميشه از سر مردم منطقه كوتاه مي‌شود.
امام جمعه تبريز در ادامه با تسليت شهادت حضرت زهرا(س) با تاكيد بر تقويت روحيه ولايت‌پذيري در بين آحاد جامعه گفت: مسئولان بايد ولايت‌پذيري حضرت فاطمه (س) را الگو و سرمشق فعاليت‌هاي خود قرار دهند.
آيت‌الله مجتهد شبستري افزود: حضرت فاطمه(س) در همه ادوار زندگاني خود با امام علي(ع) يار و همراه ايشان بوده است.
امام جمعه تبريز اظهار داشت: عشق به امام و ولايت حضرت فاطمه زهرا (س) بايد الگو و نمونه كامل براي ولايت‌پذيري در جامعه اسلامي باشد.
خطيب جمعه تبريز خاطرنشان كرد: تاسي و تبعيت از ارزش‌هاي ولايت فقيه بايد در جامعه اسلامي و مديران نظام تقويت شود.
وي با اشاره به فرمايشات رهبر كبير انقلاب مبني بر اينكه الگوي حجاب و عفاف فاطمي براي زنان و دختران به عنوان ملاك و شاخص ارزشمند است، گفت: جوانان با الگوبرداري از آموزه‌ها و درس‌هاي زندگي حضرت فاطمه(س) مي‌توانند در زندگي خود موفق باشند.
آيت‌الله شبستري در خطبه‌هاي اول نماز جمعه با انتقاد از تجملات و برخي بدعت‌ها در مراسم‌ ختم و عروسي‌ها اظهار اميدواري كرد، با فرهنگ‌سازي لازم اقدامات عملي در مورد ريشه‌كني اين كارها كه قطعاً شايسته يك جامعه اسلامي نيست، به عمل آيد.


نوشته شده در   جمعه 16 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode