ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 ارديبهشت 1390     |     کد : 19140

امام جمعه بستان‌‌آباد: ارزش انسان در ولايت‌پذيري است

امام جمعه بستان‌‌آباد گفت: ارزش انسان در ولايت‌پذيري است و هر قدر اين ولايت‌پذيري بيشتر باشد موفقيت جامعه را به همراه خواهد داشت.

 امام جمعه بستان‌‌آباد گفت: ارزش انسان در ولايت‌پذيري است و هر قدر اين ولايت‌پذيري بيشتر باشد موفقيت جامعه را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاري فارس از بستان‌آباد، حجت‌الاسلام سيد رضا رضوي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهرستان با اشاره به شخصيت والاي حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: بلندنظري و جامعه‌نگري حضرت فاطمه(س) الگو و سرمشق مناسب براي بانوان تمام جوامع است.
وي با اشاره به اينكه حضرت زهرا(س) در دفاع از كيان اسلام و حريم ولايت سرا پا شور بود، گفت: ارزش انسان در ولايت‌پذيري است و هر قدر اين ولايت‌پذيري بيشتر باشد موفقيت جامعه را به همراه خواهد داشت.
خطيب جمعه بستان‌آباد اظهار داشت: كمال دين در پرتو ولايت‌پذيري است همانگونه كه حضرت زهرا (س)در دفاع از كيان اسلام و حريم ولايت آماده بود، زنان ايراني نيز ضمن الگو قرار دادن اين اسوه بايد راه آن حضرت را ادامه دهند.
رضوي، عفاف و حجاب را از شاخصه‌هاي يك بانوي مسلمان نام برد و ادامه داد: امروز حجاب و عفت مظلوم واقع شده كه زنان بايد به اين فريضه الهي توجه بيشتري كنند.
خطبي جمعه بستان‌آباد در ادامه رعايت حجاب را يك اصل اسلامي و شرعي دانست كه هم مردان و هم زنان بايد آن را رعايت كنند.
وي افزود: جامعه ايران برآمده از باورهاي ديني و اعتقادات اصيل اسلامي بوده و جامعه‌اي كه به خون هزاران شهيد آراسته شده بي‌حجابي و بدحجابي در آن قابل قبول نيست.
امام جمعه بستان‌آباد ضمن تاكيد بر لزوم رعايت شئونات اسلامي، توسط آحاد مردم، عامل بسياري از ناهنجاري‌هاي اجتماعي و مشكلات خانوادگي را بدحجابي عنوان كرد و اظهار داشت: مردم و مسئولان بايد در مقابل تهاجم فرهنگي غرب عليه اعتقادات ديني و شرعي آيين مقدس اسلام ايستادگي و جامعه را از انحطاط نجات دهند.
رضوي، تنها راه نجات مسلمانان را در تمام عرصه‌ها تمسك به قرآن و اهل‌بيت(ع) عنوان كرد و افزود: صراحت بيان قرآن كريم در باره مودت و دوستي خاندان اهل‌بيت (ع) بيشتر از پيامبر اسلام است و بنابراين بايد با تمسك جستن به كتاب آسماني و خاندان نبوت خود را از گمراهي نجات دهيم.
وي اظهار داشت: بهترين درسي كه حضرت فاطمه زهرا(س) به شيعيان خود دادند دفاع و حمايت از ولايت تا سر حد جان بود.
رضوي اضافه كرد: در دوران غربت و مظلوميت حضرت علي(ع) نخستين مدافع ولايت حضرت زهرا (س) بود و نخستين شهيده راه ولايت نيز خود ايشان هستند.
امام جمعه بستان‌آباد گفت: ملت بزرگ ايران اسلامي با فراگرفتن درس ولايت از زهراي مرضيه (س) و حمايت جدي از ولايت فقيه، انقلاب اسلامي را به رهبري امام خميني(ره) به پيروزي رساندند.
رضوي افزود: ملت ولايتمدار ايران اسلامي در طول عمر بابركت انقلاب اسلامي با حمايت جدي از ولايت فقيه اهداف و برنامه‌هاي انقلاب اسلامي را كه همان اهداف اسلام ناب محمدي(س) است به پيش برده‌اند.
وي با اشاره به يكصدمين سال تشكيل ثبت گفت: با صدور اسناد از سوي اداره ثبت بيشتر معضلات در جامعه حل شده است.
امام جمعه بستان‌آباد، از مشكلات اراضي اين شهرستان سنددار نبودن بيشتر آنها عنوان كرد و خواستار برنامه‌ريزي دقيق براي برطرف شدن اين موارد شد.
وي همچنين با اشاره به هفته بسيج همگاني و نقش آن در كشور گفت: بسيج نشان داده است كه در هر كجا نياز براي سازندگي بوده وارد عمل شده و نقش خود را به خوبي اجرا كرده است.


نوشته شده در   جمعه 16 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode