ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 ارديبهشت 1390     |     کد : 18784

امام جمعه تبريز: جايگاه و راي مسئولان در نزد مردم به واسطه عشق به رهبري است

امام جمعه تبريز گفت: جايگاه و راي مسئولان در نزد مردم به واسطه عشق به رهبري است. در تاريخ 32 ساله جمهوري اسلامي ايران مشخص است كه اگر رهبري از حمايت مسئولي دست بردارد، مردم از آن مسئول اعراض مي‌كنند.

 
امام جمعه تبريز گفت: جايگاه و راي مسئولان در نزد مردم به واسطه عشق به رهبري است. در تاريخ 32 ساله جمهوري اسلامي ايران مشخص است كه اگر رهبري از حمايت مسئولي دست بردارد، مردم از آن مسئول اعراض مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهدشبستري امروز در خطبه هاي نماز جمعه تبريز كه به امامت وي در مصلاي امام خميني(ره) تبريز اقامه شد؛ با اشاره به وعده دولت در زمينه تحقق 2.5 ميليون اشتغال در سال جاري گفت: عملي شدن اين وعده دولت در تحقق جهاد اقتصادي نقش مهمي خواهد داشت چرا كه حل معضل بيكاري يكي از مهم‌ترين ملزومات در راستاي رشد و توسعه اقتصادي است.
خطيب جمعه تبريز با بيان اينكه حمايت از تعاوني‌ها يك تكليف مهم براي دولت است، يادآور شد: بر اساس قانون اساسي بايد تعاوني ها مورد حمايت جدي قرار گيرند و حمايت از تعاوني ها موجب تجميع سرمايه‌ها و ايجاد مراكز صنعتي و توليدي در كشور مي شود.
آيت‌الله مجتهدشبستري در ادامه با اشاره به فرا رسيدن روز شوراها گفت: امر شوراها در قرآن و روايات مورد تاكيد قرار گرفته و در جمهوري اسلامي ايران نيز شوراها جايگاهي خاص دارند.
امام جمعه تبريز توجه شوراهاي اسلامي شهر و روستا به امور فرهنگي را خواستار شد و گفت: شوراهاي اسلامي در كنار مسائل عمراني به مسائل فرهنگي و ارتقاي فرهنگي جامعه نيز توجه خاصي داشته باشند.
وي روز جهاني كارگر را گراميداشت و افزود: حمايت از كارگران بايد در جامعه جايگاهي ممتاز داشته و در كنار مسائل معيشتي كارگران ارتقاي فرهنگي كارگران نيز مهم است.
آيت‌الله مجتهدشبستري همچنين با اشاره به فرا رسيدن 12 ارديبهشت يادآور شد: نامگذاري سالروز شهادت شهيد مطهري به نام روز معلم نشانگر اهميت و جايگاه معلم و شان اين شهيد بزرگوار است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: شهيد مطهري منشا خدمات بزرگي به جهان اسلام و جهان تشيع بوده و آثار وي بايد بيش از گذشته مورد توجه جوانان قرار گيرد و همانگونه كه امام راحل فرمودند تمام آثار شهيد مطهري خوب و مفيد است.
امام جمعه تبريز خواستار توجه بيشتر معلمان به تربيت اسلامي و صحيح جوانان و نوجوانان شد و گفت: در شرايطي كه دشمنان به صورت همه جانبه در صدد القاي فرهنگ غربي و انديشه هاي سكولار هستند بايد در تربيت جوانان دقت بيشتري شود.
وي دقت در انتخاب معلمان و اساتيد را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اگر معلمان و اساتيد متعهد انتخاب نشوند در زمينه تربيت جوانان و نوجوانان با مشكل مواجه خواهيم بود.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري شهيد مطهري را الگوي مناسبي براي جوانان امروز دانست و خاطرنشان كرد: آثار قلمي استاد مطهري در شرايط كنوني كه دشمنان به سبب عدم توفيق در تحريم اقتصادي ايران به جنگ نرم روي آورده‌اند ، مرجع مناسبي براي تقويت باورهاي ديني وحل شبهات است.
آيت‌الله شبستري با يادآوري اين كه شهيد مطهري اسلام منهاي سياست را تز آمريكاي مي دانست، اظهارداشت: وي مطيع محض در برابر ولايت بود و خدمات شايسته اي به انقلاب داشت.
وي گفت: بيگانگان از درك مسائل داخلي ايران عاجزند چرا كه بر طبق قانون اساسي قواي سه‌گانه زير نظر رهبري فعاليت مي‌كنند و فصل الخطاب، فرمايشات رهبري است و تصميمات كلان كشور در چارچوب قانون اساسي اتخاذ مي شود.
امام جمعه تبريز ادامه داد: رهبري همواره از جايگاه اختيارات مسئولان قوا حمايت كرده و بر حركت ملت ايران به سوي آرمان‌هاي متعالي نظام جمهوري اسلامي ايران تاكيد كردند.
وي اظهارداشت: رهبري بر حمايت رهبر از خدمتگزاران تاكيد كردند و در اين زمينه شخص خاصي مطرح نيست و مسئولان بايد توجه داشته باشند كه جايگاه و راي آنان در نزد مردم به واسطه عشق مردم به رهبري است.
آيت‌الله مجتهد شبستري گفت: در تاريخ 32 ساله جمهوري اسلامي ايران مشخص است كه تا اگر رهبري از حمايت مسئولاني دست بردارد مردم از آن مسئول اعراض مي‌كنند.
وي در ادامه با اشاره به ادامه مبارزات انقلابي مردم منطقه گفت: اين مبارزات با توجه به ماهيت آن و استقامت مردم به پيروزي خواهد انجاميد و دعاي خير مردم ايران پشتيبان آنان است.


نوشته شده در   جمعه 9 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode