ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 2 فروردين 1398     |     کد : 187179

برای حمایت از کالای ایرانی؛ گام بزرگ را این سو برداشت!

اواخر سال ۹۶ بود که زمزمه‌ تحریمِ اقتصادی آمریکا علیه ایران آغاز شد. تحریمی که در نگاه اول سخت و فلج کننده به نظر می‌رسید. این اخبار مبهم و سربه مُهر برای مردم نگران کننده و یاس‌آور بود. اما خیلی زود ورق برگشت و بارقه‌های امید، میهمان دلِ نگران مردم شد.

اواخر سال ۹۶ بود که زمزمه‌ تحریمِ اقتصادی آمریکا علیه ایران آغاز شد. تحریمی که در نگاه اول سخت و فلج کننده به نظر می‌رسید. این اخبار مبهم و سربه مُهر برای مردم نگران کننده و یاس‌آور بود. اما خیلی زود ورق برگشت و بارقه‌های امید، میهمان دلِ نگران مردم شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام این‌سو، مقام معظم رهبری بدون توجه به این زمزمه‌ها و اخبار، سالِ ۹۷ را سالِ حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری کردند و این شد دلگرمی بزرگ ملت ایران. مردمی که از واردات بی‌رویه دل خوشی نداشتند، مردمی که از بیکار ماندن جوانان‌شان، از ورشکست شدن کارخانه‌ها و تولیدی‌های وطنی ناراحت بودند و با این نام‌گذاری به روزهای در پیش رو امیدوار شدند. خیلی زود مصوبه‌های سفت و سختی برای جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی تصویب شد.

مقام معظم رهبری همزمان با مطرح کردن لزوم حمایت مردم و مسئولان از کالای ایرانی، توصیه‌هایی هم برای تولید کنندگان داشتند. اینکه: «ما باید کاری کنیم که کالای ایرانی به عنوان یک کالای محکم، مطلوب، زیبا، همراه با سلیقه و بادوام در ذهن مصرف کننده ایرانی و غیر ایرانی باقی بماند». این توصیه‌ها بیان‌گر رویکرد جدید اقتصاد ایران بود. رویکردی که در آن هم به تولید کنندگان بها داده می‌شد و هم به مصرف‌کنندگان.

درست است که وضعیت اقتصادی ایران در سال ۹۷ دچار فراز و فرودهای شدید و نگران‌کننده‌ای شد اما آمار حاکی از آن است که تحریم‌ها تا حدود زیادی نتیجه‌ی معکوس داشت.

گرانی اجناس خارجی و محدودیت‌های وارداتی باعث شد تا مردم کم‌کم سراغِ کالای ایرانی بروند و این مطالبه عمومی از سوی مردم، تولید کنندگان را به حرکت و تکاپو درآورد تا بتوانند مطابق با نیاز و سلیقه مردم، کیفیت کالای تولیدی خود را بالا ببرند. طبیعی است که هرچقدر تولیدی‌ها و کارخانجات فعال شوند آمار بیکاری مردم هم پایین خواهد آمد و در نهایت همه این موارد منجر به رشد شاخص‌های اقتصادی ایران خواهد شد.

تحریم‌های سالِ ۹۷ و گرانی‌ها و اوج و فرود ارزش دلار و ریال نشان داد که مردم تشنه همکاری و همدلی هستند، تشنه استفاده از کالای ساختِ ایران و کمک کردن به رونق تولیدی‌های وطنی.

بدیهی است که سیصد و شصت و پنج روز برای مشخص شدن دستاوردهای شعارِ سال ۹۷ و رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی بسیار کم است. اما به نظر می‌رسد که به راحتی می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه راه‌کارهای خلاق و جذاب، تولید کننده‌ها و مصرف کنندگان را در راهی که انتخاب کرده‌اند، همراهی کرد.

راهکاری مثل راهکارِ این‌سو. نامی که خیلی زود میان استارت‌آپ‌های اقتصادی خودی نشان داد و معروف شد. فروشگاه کالای ایرانی این سو بیش از هر چیز، دغدغه حمایت از تولیدکنندگان و کالاهای ایرانی را دارد. خالقان و طراحان این‌سو دست گذاشتند روی یکی از دلبستگی‌های بزرگ مردم و توانستند در محیط وب و نت، فضایی را ایجاد کنند که بشود بزرگ‌ترین بازار و فروشگاه اینترنتی. فروشگاهی که تمامی برندهای ایرانی در آن شعبه دارند.

این سو در چند فاز قرار است به داد تولید کنندگان ایرانی، مصرف کنندگان و در نهایت کالای با کیفیت ایرانی برسد. در فاز اول این‌سو سالن‌های ده‌گانه و بی‌نهایت غرفه خود را آماده کرد. هر کدام از تولیدکننده‌ها می‌توانند با توجه به محصولی که دارند، یک غرفه را انتخاب کنند. مواد غذایی، پوشاک، نوشت‌افزار، خانه و آشپزخانه، فرهنگ و هنر، آرایشی و بهداشتی و… غرفه و سالنِ مخصوص خودشان را دارند و بعد از آنکه مرحله ثبت‌نام تمام شد، می‌توانند اجناس‌شان را معرفی و قیمت‌گذاری کنند.

به این ترتیب همه چیز آماده می‌شود تا مردم بتوانند از بین ۳۷۰۰۰ قلم کالای ایرانیِ این‌سو بازدید کنند، طبق نیازشان میان غرفه‌ها جستجو کنند، از بیشترین تخفیف‌ها استفاده و برند مورد علاقه‌شان را پیدا کنند و کالایی را که لازم دارند را به صورت اینترنتی خریداری کنند.

به نظر می‌رسد با آسان‌تر شدن ارائه و فروش کالاهای ایرانی برای تولیدکنندگان و لذت خریدی با صرف هزینه و وقت کمتر، همان چیزی باشد که کالای ایرانی به آن نیاز دارد و این‌سو توانسته است به خوبی این نیاز را بر طرف کند و گامی بزرگ در جهت تحقق شعارِ سال ۹۷ بردارد.


نوشته شده در   جمعه 2 فروردين 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode