ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 2 ارديبهشت 1390     |     کد : 18474

امام جمعه مهربان: تاسيس سپاه پاسداران از تدابير بي‌نظير امام است

امام جمعه مهربان گفت: تاسيس سپاه پاسداران از تدابير بي‌نظير امام (ره) است كه از بطن انقلاب روييد، رشد كرد و به كمال رسيد.

 
امام جمعه مهربان گفت: تاسيس سپاه پاسداران از تدابير بي‌نظير امام (ره) است كه از بطن انقلاب روييد، رشد كرد و به كمال رسيد.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت‌الاسلام سيدعلي خاكپور در خطبه‌هاي امروز نماز جمعه شهر مهربان با تبريك و گراميداشت سالروز تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به فرمان حضرت امام خميني (ره) در دوم ارديبهشت ماه سال 1358 اظهار داشت: در روزهاي نخستين تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شايد هدف از تشكيل سپاه پاسداران، پاسداري از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن تلقي مي‌شد و مسئوليت سنگيني كه امروز متوجه اين نهاد مقدس است، از آن انتظار نمي‌رفت.
امام جمعه مهربان يكي از وظايف و مسئوليت‌هاي خطير سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را مبارزه قانوني با عوامل و جريان‌هاي خرابكار و برانداز عنوان كرد و افزود: گروه فرقان با انجام ترور شخصيت‌هاي موثري چون شهيد مطهري و شهيد مفتح، سايه ناامني را در كشور گستراند كه با جانفشاني و رشادت برادران پاسدار شناسايي و نابود شدند.
حجت‌الاسلام خاكپور گفت: در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، سپاه پاسداران با توجه به در اختيار داشتن نيروهاي مردمي در قالب بسيج توانست، نقش ويژه‌اي را ايفا كند و پشت دشمن را بلرزاند و پس از پايان جنگ نيز رهبر معظم انقلاب و فرمانده كل قوا، سپاه را به شركت در بازسازي كشور فرمان دادند.
خطيب جمعه مهربان با بيان اينكه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يادگار بي‌بديل حضرت امام خميني (ره) و مولود مبارك انقلاب اسلامي است كه از بطن انقلاب روييده، رشد كرده و به كمال رسيده است، به بيان فرمايشات مقام معظم رهبري در مورد سپاه اشاره و تصريح كرد: سپاه پاسداران در سايه روحيه انقلابي و معنويتي كه از سرچشمه جوشان دل منور و روح مصفاي آن امام عارفان مي‌جوشيد و بيش از همه جوانان رزمنده و خالص سپاه و بسيج را سيراب مي‌كرد توانست نقش تعيين كننده‌اي را در دفع حمله ايادي استكبار به جمهوري اسلامي ايفا كند و در كنار ارتش و با به كارگيري بسيج مردمي، درس تلخي به دشمنان اسلام بدهد و حفظ و استمرار نظام جمهوري اسلامي را تضمين كند.
امام جمعه مهربان افزود: انقلاب اسلامي همواره در طول سه دهه گذشته مورد تهديد نظامي، فرهنگي، سياسي، اقتصادي و نرم قرار گرفته است و سپاه پاسداران توانسته است دوشادوش ديگر نيروهاي مسلح ارزشي و مكتبي به عنوان بازوان توانمند ولايت فقيه از مرزهاي جغرافيايي و آرماني صيانت و حفاظت كند.
حجت‌الاسلام خاكپور با اشاره به تهديدات رسانه‌اي استكبار جهاني عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: امروز اگر سپاه همواره مورد تهديد رسانه‌هاي استكبار جهاني واقع مي‌شود به خاطر نقش كليدي سپاه است كه توانسته است تمام حركات شيطنت‌آميز ايادي استكبار جهاني را در حوزه جنگ نرم رصد كرده و در صدد خنثي‌ساري توطئه‌هاي شيطاني آنها برآيد.
امام جمعه مهربان در ادامه با گراميداشت سالروز شكل‌گيري انقلاب فرهنگي گفت: انقلاب اسلامي ايران بيش از هر چيز مرهون فرهنگ اسلامي و تعاليم حيات بخش اسلام است و تداوم و گسترش چنين انقلابي در گرو بقا و رشد فرهنگ اسلامي در نسل‌هاي موجود و آينده است و اين وظيفه بيش از همه بر عهده نهاد‌هاي آموزشي و پرورشي به خصوص دانشگاه‌هاست.
حجت‌الاسلام خاكپور به نقش مديريت اسلامي دانشگاه‌ها اشاره كرد و افزود: انقلاب اسلامي در حقيقت يك انقلاب فرهنگي است و چون دانشگاه‌ها نقش مهمي در اداره كشور دارند، از ابتداي انقلاب تلاش شد تا در راستاي اسلامي كردن محافل علمي و زودودن غرب‌زدگي از دانشگاه‌ها گام‌هاي موثري برداشته شود و در واقع دانشگاه‌ها مراكز تربيت علمي و اسلامي باشد.
خطيب جمعه مهربان در ادامه به شكست آمريكا در حمله نظامي به ايران اسلامي در واقعه طبس بر اثر طوفان شن اشاره كرد و اظهار داشت: پس از تسخير لانه جاسوسي و اسير گرفتن 53 نفر جاسوس آمريكايي، ضربه محكمي به حيثيت آمريكا وارد شد و آمريكاييان در يك خيال خام و واهي براي نجات جاسوسان خود از كشورمان، طراحي يك عمليات نظامي دقيق را با همكاري مزدوران داخلي انجام دادند ولي به لطف الهي در صحراي طبس گرفتار طوفان شن شدند.
امام جمعه مهربان افزود: ‌آمريكاييان فكر مي‌كردند به‌راحتي مي‌توانند با تعدادي كماندوي آموزش ديده و مزدوران داخلي به تهران برسند و پس از انجام عمليات آزادسازي جاسوسان خود ايران را ترك كنند، آنها قدرت الهي را دست كم گرفته بودند كه الطاف الهي نگذاشت توطئه آنان محقق شود.
حجت‌الاسلام خاكپور با گراميداشت سالروز تشكيل شوراها، برنامه‌ريزي لازم همراه با فكر و انديشه را براي خدمت‌رساني مطلوب و پاسخگويي به توقعات و خواسته‌هاي مردم را وظيفه اصلي شوراها عنوان كرد و گفت: نيازها و مشكلات از سوي شوراها بايد دسته‌بندي شده و با اولويت به مسئولان دستگاه‌هاي مختلف اجرايي براي پيگيري منعكس شود.
خطيب جمعه مهربان در ادامه به تداوم خيزش اسلامي در كشورهاي منطقه اشاره كرد و اظهار داشت: وحشيانه‌ترين سركوب‌ها در كشور بحرين توسط حاكمان اين كشور در حال انجام است و مردم بحرين روز به روز دامنه اعتراضات را گسترده‌تر كرده و تلاش مي‌‌كنند كه به حاكميت 40 ساله آل‌خليفه پايان دهند، هر چند كه موج سركوب مردم توسط رژيم آل‌خليفه به شديدترين نحو ممكن ادامه دارد.
امام جمعه مهربان با اشاره به گزارش منابع خبري از توطئه آمريكا و عربستان سعودي براي ايجاد ناامني در كشور سوريه گفت: آمريكا در تلاش براي تغيير نظام سياسي سوريه است كه حمايت‌هاي گسترده مردمي از بشار اسد توطئه‌هاي آنها را خنثي كرد.



نوشته شده در   جمعه 2 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode