ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 2 ارديبهشت 1390     |     کد : 18473

با اذن رهبري؛ جوانان ايران آماده قرار گرفتن در كنار مردم بحرين هستند

امام جمعه تبريز، مردم آذربايجان و جوانان ايران را آماده و گوش به فرمان رهبري براي قرار گرفتن در كنار شيعيان بحرين اعلام كرد تا ريشه آل‌خليفه و آل‌‌سعود را از بيخ و بن بركنند.

 مردم آذربايجان و جوانان ايران را آماده و گوش به فرمان رهبري براي قرار گرفتن در كنار شيعيان بحرين اعلام كرد تا ريشه آل‌خليفه و آل‌‌سعود را از بيخ و بن بركنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي اين هفته نماز در جمع نمازگزاران در مصلاي امام خميني(ره) تبريز با اشاره به كشتار مردم به پا خواسته منطقه به جرم حق‌خواهي اين كشتار را محكوم كرده و از مجامع بين‌المللي خواستار پايان دادن به آن شد.
وي در ادامه به تخريب مساجد به دست وهابيون در بحرين اشاره كرد و ضمن ددمنشانه دانستن اين فجايع تصريح كرد: كشتار عزاداران دخت نبي مكرم اسلام و به خاك و خون كشيدن مردم آزاديخواه و اسلامخواه بحرين به دست آل‌خلفيه و آل‌سعود نقص آشكار حقوق بشر است كه بايد هر چه زودتر پايان يابد.
خطيب جمعه تبريز حمله به مدارس دخترانه، ربودن زنان معلم و تجاوز به حريم مردم به جرم اعتراض عليه استبداد و استعمار با حمايت‌هاي آشكار آمريكا و ايادي آن را ناديده گرفتن حقوق انساني افراد دانست و در مقايسه با اتفاقاتي كه در ايران افتاده اظهار داشت: برخوردهاي قانوني و براساس حقوق انساني با هرگونه قانون‌شكني در ايران جرم محسوب شده و داد مدعيان دموكراسي را به آسمان مي‌برد كه حقوق بشر در ايران نقض شده است.
وي افزود: اما امروز دنيا شاهد قتل‌عام شيعيان در منطقه و در كشورهاي تونس، مصر، بحرين و ... به دليل حق‌خواهي است كه هيچ‌گونه نقض حقوق بشري محسوب نمي‌شود كه اين امر نشان دهنده يك بام و دو هواي حقوق بشر و دموكراسي غرب است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: در روزهاي گذشته شاهد صدور بيانيه‌اي توسط شوراي همكاري خليج فارس بوديم كه در آن ايران اسلامي متهم به دخالت در بحرين و ديگر كشورهاي به پا خواسته از ظلم حاكمان جبار خود شده و به طرز وقيحانه‌اي از سازمان ملل خواسته شده به دخالت ايران پايان داده شود.
وي افزود: به اين آقايان بايد گفت شما لشكركشي آل سعود در بحرين را اگر نمونه دخالت آشكار در حريم كشور ديگر نمي‌دانيد، پس آن را چه ارزيابي مي‌كنيد.
آيت‌الله شبستري در ادامه مردم آذربايجان و جوانان اين مرز و بوم را آماده و گوش به فرمان رهبري براي قرار گرفتن در كنار شيعيان بحرين اعلام كرد تا ريشه آل‌خلفيه و آل‌‌سعود را از بيخ و بن بركنند.
وي افزود: راهپيمايي مردم ايران در حمايت از مردم به پا خواسته كشورهاي اسلامي منطقه به خصوص بحرين و درخواست از مجامع جهاني براي پايان دادن به جنايات حاكمان جور منطقه، دخالت در امور داخلي ديگر كشورها محسوب شده كه مايه تاسف بوده و نمونه بارز آلت دست بودن شورا همكاري خليج فارس را نشان مي‌دهد.
وي در ادامه به تاسيس سپاه پاسداران و شوراي عالي انقلاب فرهنگي اشاره كرد و افزود: تاسيس اين دو نهاد بلافاصله پس از پيروزي انقلاب به دستور امام راحل نمونه‌اي از صبغه فرهنگي داشتن انقلاب اسلامي بود.
امام جمعه تبريز تصريح كرد: در دوم ارديبهشت سال 1358 بود كه حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار انقلاب اسلامي طي فرماني به شوراي انقلاب رسماً تأسيس سپاه پاسداران را اعلام كرد و اين نهاد مقدس كه توسط جمعي از جوانان مومن و انقلابي با هدف پاسداري از انقلاب تشكيل شد، بعدها براساس اصل 150 قانون اساسي مامور شد تا حافظ انقلاب و دستاوردهاي آن باشد.
وي گفت: امام راحل در سال 58 دستور تمركز هسته‌هاي جوانان و انقلابيون را صادر كرد و نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان نيروي نظامي به منظور دفاع از مرزهاي جغرافيايي و ارزش‌هاي انقلابي شكل گرفت كه به حق طي اين سال‌ها و به خصوص در دفاع مقدس خوش درخشيد و توانست تواقعات امام راحل، رهبري و انقلاب و مردم را برآورده كند.
امام جمعه تبريز همچنين به شكل‌گيري شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي اسلامي كردن محيط دانشگاهي اشاره كرد و افزود: هر چند كاركرد اين نهاد تا امروز قابل قبول بوده است اما هنوز تا رسيدن به نقطه ايده‌آل فاصله دارد.
وي در ادامه اظهار اميدواري كرد تا با توجه به رهنودهاي رهبر معظم انقلاب حرف‌ها به عمل تبديل شده و شاهد تحقق نورانيت اسلام در دانشگاه‌ها باشيم.
نماينده مردم استان آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري در ادامه به نهم ارديبهشت به عنوان روز يادآوري شكست هيمنه آمريكا اشاره كرد و گفت: پس از تسخير لانه جاسوسي به دست دانشجويان پيرو خط امام و دستگيري جاسوسان آمريكايي، دولت وقت آمريكا در كنار تلاش‌هاي ديپلماتيك قصد حمله به حريم ايران كرد و در اين رابطه برنامه‌هاي زيادي ريخت و كماندوهاي ويژه‌اي تربيت كرد.
وي تصريح كرد: اما در نهم ارديبهشت حمله هلي‌كوپترها و هواپيماهاي آمريكايي با طوفان شن در طبس مواجه شد و اين يوش نظامي به شكست انجاميد.
امام جمعه تبريز افزود: با اين شكست بار ديگر قصه اصحاب فيل تكرار شد تا نشانگر تحقق وعده حق و شكست باطل باشد.


نوشته شده در   جمعه 2 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode