ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 2 ارديبهشت 1390     |     کد : 18472

امام جمعه ملكان: نسل‌كشي در بحرين نمونه بارز نقض حقوق بشر است

امام جمعه شهرستان ملكان گفت: نسل‌كشي در بحرين نمونه بارز نقض حقوق بشر است كه دخالت مجامع جهاني براي پايان دادن به آن را مي‌طلبد.

 امام جمعه شهرستان ملكان گفت: نسل‌كشي در بحرين نمونه بارز نقض حقوق بشر است كه دخالت مجامع جهاني براي پايان دادن به آن را مي‌طلبد.

به گزارش خبرگزاري فارس از ملكان، حجت‌الاسلام حافظ زماني امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهرستان ملكان از سكوت مجامع بين‌المللي و حقوق بشري انتقاد كرد و اظهار داشت: آيا به نظر شما حقوق بشر تنها در دستگيري و مجازات افراد شرور و قاچاقچي معني پيدا مي‌كند و نسل‌كشي در بحرين ربطي به حقوق بشر ندارد.
وي اضافه كرد: از وزارت امور خارجه كشورمان مي‌خواهيم تمام تلاش خود را براي محكوميت اين عمل ددمنشانه سران بحرين و عربستان و جلوگيري از كشتار مردم بي‌دفاع اين كشور و ساير كشورهاي اسلامي به كار ببندد.
خطيب جمعه ملكان در ادامه از گسترش موج اسلامخواهي در دنيا و به خصوص جهان اسلام خبر داد و با اشاره به شيطنت استكبار جهاني، دشمنان اسلام و به خصوص استكبار از موج بيداري اسلامي در كشورهاي عربي تاكيد كرد: حاكمان جور از بيداري مردم منطقه احساس خطر كرده و به منظور حفظ منافع خود درصدد انحراف انقلاب مردم مسلمان منطقه هستند.
زماني، ضمن محكوم كردن قتل‌عام مردم مظلوم و مسلمان بحرين به دست آل‌خلفيه و عربستان گفت: امروز در بحرين كربلاي ديگري به وجود آمده و مردم بحرين همانند شهداي كربلا بي‌گناه قتل‌عام مي‌شوند.
وي تحولات اخير يمن، ليبي و بحرين را نشانه‌هاي صدور ارزش‌هاي انقلاب اسلامي ايران دانست و افزود: امروز آمريكا بيش از هر كشور استعمارگر ديگر نگران تحولات اخير است، چرا كه مواضع خود را با بيداري مسلمانان در خطر مي‌بيند و مردم از اسلام‌ستيزي آنان به ستوه آمده‌اند.
زماني در ادامه با اشاره به نامگذاري سال گذشته به‌نام سال همت مضاعف و كار مضاعف توسط مقام معظم رهبري تصريح كرد: نامگذاري سال گذشته مقدمه‌اي براي عملياتي شدن سال جهاد اقتصادي بود.
وي از همه مردم و مسئولان و به خصوص روساي سه قوه خواست با اتحاد و انسجام به سمت تحقق منويان مقام معظم رهبري و جهاد اقتصادي در كشور حركت كنند.
خطيب جمعه ملكان در ادامه به سالروز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز اشاره كرد و گفت: اين نهاد انقلابي طي 32 سال گذشته توانسته به خوبي از دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري دفاع كند.
وي افزود: سپاه در طول سه دهه گذشته با حضور فعالانه در تمام عرصه‌ها از جمله هشت سال دفاع مقدس و دفاع از دستاوردهاي نظام همواره خار چشم دشمنان و افتخاري براي ملت شهيدپرور و انقلابي كشورمان بوده است.
زماني خاطرنشان كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به بركت پشتوانه مردمي، روحيه معنوي و جهادي همچنين با برخورداري از توانمندي‌هاي دفاعي و نظامي نوين و بومي سرشار و رصد و كنترل تحركات نيروهاي فرامنطقه‌اي در اطراف كشور، تحت رهبري ولايت فقيه و فرماندهي معظم كل قوا از آمادگي‌هاي لازم براي مقابله با تهديدات و تجاوزات احتمالي دشمنان برخوردار بوده است.
خطيب جمعه ملكان با بيان اينكه در ايران اسلامي دانشگاه‌ها بايد به دانشگاهي تمام عيار اسلامي تبديل شده و به الگويي براي جهان اسلام تبديل شوند، تصريح كرد: دانشگاه‌هاي ما تا رسيدن به اين نقطه هنوز فاصله دارند.
وي افزود: در طول عمر بابركت انقلاب اسلامي دانشمندان و اساتيد متعهدي در دانشگاه‌ها تربيت شده‌اند كه اميدواريم اين روند بيش از پيش گسترش يابد.
زماني، تشكيل شوراها را يكي از اقدامات نظام مقدس جمهوري اسلامي براي سپردن كارها به دست خود مردم دانست و تصريح كرد: شوراها برآمده از متن مردم هستند و بايد با همكاري مردم و دولت براي توسعه و پيشرفت كشور بيش از پيش همت كنند.



نوشته شده در   جمعه 2 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode