ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 2 ارديبهشت 1390     |     کد : 18471

امام جمعه هريس: آل‌خليفه به دستور مستقيم آمريكا به قتل عام مردم بحرين اقدام كرد

امام جمعه هريس گفت: حكومت آل‌خليفه نه با چراغ سبز آمريكا بلكه با دستور مستقيم آن به قتل‌عام مردم بي‌دفاع و مظلوم بحرين اقدام كرده است.

امام جمعه هريس گفت: حكومت آل‌خليفه نه با چراغ سبز آمريكا بلكه با دستور مستقيم آن به قتل‌عام مردم بي‌دفاع و مظلوم بحرين اقدام كرده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از هريس، حجت‌الاسلام قهرمان احمدي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته هريس به بررسي تحولات منطقه خاورميانه پرداخت و اظهار داشت: ادامه حملات مشترك نظاميان سعودي و آل‌خليفه به مراكز اسلامي و خانه شيعيان در بحرين و تخريب مساجد و حسينيه‌ها همچنين آتش‌زدن نسخه‌هاي قرآن كريم و هتك حرمت زنان و اهانت به مومنان محكوم است و از همه مسلمانان جهان درخواست پشتيباني از مردم مظلوم و بي‌دفاع بحرين مي‌شود.
وي گفت: مردم مظلوم بحرين زير چكمه‌هاي آل‌خليفه و آل‌سعود كشته مي‌شوند و همه مسلمان جهان وظيفه دارند با يكديگر متحد شوند و در مقابل دشمنان اسلام بايستند.
احمدي، قتل عام مردم بحرين توسط حكومت مزدور آل‌خليفه را يادآور شد و افزود: حكومت آل‌خليفه نه با چراغ سبز آمريكا بلكه با دستور مستقيم آن به قتل‌عام مردم بي‌دفاع و مظلوم بحرين مي‌پردازد و اين روند در يمن، ليبي و مصر و ساير كشورهاي عربي درگير با دخالت آمريكا در حال اجراست.
خطيب جمعه هريس با گراميداشت دوم ارديبهشت سالروز تأسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سال 1358 اظهار داشت: از نخستين روزهاي پيروزهاي انقلاب اسلامي در سال 1357 بنا به فرمان حضرت امام خميني (ره) عده‌اي از جوانان انقلابي و پيروان راستين حضرت امام (ره) نهاد مقدس سپاه پاسداران را پايه‌ريزي كردند و حضرت امام خميني (ره) در دوم ارديبهشت ماه سال 1358 طي فرماني به شوراي انقلاب اسلامي رسماً تأسيس اين نهاد مقدس را اعلام كردند‌.
امام جمعه هريس، مأموريت سپاه در اوايل دوران تشكيل را صرفاً مأموريت شهري دانست و تصريح كرد: سپاه در دوران تشكيل صرفاً نيروي شهري به حساب مي‌آمد كه با توجه به شرايط خاص انقلابي در جامعه و پراكندگي قواي انتظامي‌، ماموريت حفظ نظم عمومي را عهده‌دار شده بود و در مقابل ضد انقلاب و منافقان به مبارزه مي‌پرداخت.
وي تاكيد كرد: با اوج‌گيري دسيسه‌هاي دشمنان و گروهك‌هاي ضدانقلاب در نقاطي چون كردستان، خوزستان و ديگر مناطق، سپاه پاسداران براي مقابله با آنان بسيج شد و خصوصاً در كردستان هنگامي كه شورش‌هاي مسلحانه در نقاط كوهستاني كردنشين متمركز شده بود، سپاه به طور جدي مقابل اشرار و ضد انقلاب صف‌آرايي كرد و با آغاز جنگ تحميلي عراق عليه ايران، سپاه پاسداران بزرگ‌ترين افتخار خود را رقم زد و با وجود همه موانع‌، در كنار ارتش به مبارزه عليه رژيم بعثي پرداخت‌.
احمدي به اقدامات سپاه پاسداران بعد از پايان جنگ تحميلي اشاره كرد و گفت: پس از جنگ نيز سپاه علاوه بر فعاليت‌هاي رزمي،دفاعي و آموزشي در عرصه‌هاي مختلف سازندگي از جمله سدسازي، راه‌سازي، پروژه‌هاي كشاورزي، توليد قطعات صنعتي و موارد بسيار ديگر حضور فعال دارد.
وي تصريح كرد: سپاه پاسداران اگر چه هويتي نظامي دارد اما نظامي‌گري در واقع يك بعد از ابعاد هويت دفاعي اين نهاد مكتبي و مردمي است و طبق اصل 150 قانون اساسي، سپاه پاسداران وظيفه نگهباني از انقلاب و دستاوردهاي آن را در همه شرايط دارد و در ابعاد مختلف معنوي، نظامي و علمي همچنين موارد بسيار ديگر در خدمت انقلاب اسلامي است.
خطيب جمعه هريس در ادامه با گراميداشت دوم ارديبهشت سالروز تشكيل انقلاب فرهنگي در سال 1359 اظهار داشت‌: انقلاب اسلامي ايران بيش از هر چيز مرهون فرهنگ اسلامي و تعاليم حيات بخش اسلام است و تداوم و گسترش چنين انقلابي در گرو بقا و رشد فرهنگ اسلامي در نسل‌هاي موجود و آينده است و اين وظيفه بيش از همه نهادهاي آموزشي و پرورشي مخصوص دانشگاه‌هاست‌.
احمدي به وظايف مهم شوراي عالي انقلاب فرهنگي اشاره كرده و افزود‌: تصفيه دانشگاه‌ها از عناصر وابسته به استعمارگران و ابرقدرت‌ها به طور كلي از عناصر ضدانقلاب و تجديدنظر در نظام آموزشي و ساختاري دانشگاه‌ها در كنار متحول ساختن آنها به گونه‌اي كه متناسب با نيازهاي كشور و تأمين استقلال سياسي و اقتصادي جمهوري اسلامي باشد و نجات كشور از وابستگي فرهنگي از وظايف مهم شوراي عالي انقلاب فرهنگي است.
خطيب جمعه هريس، شكست تجاوز نظامي آمريكا در صحراي طبس در ارديبهشت سال 1359 را عبرت گرفتن از تاريخ دانست كه در قرآن مجيد نيز به آن توصيه و تأكيد شده است و گفت: بي‌شك ماجرايي كه در طبس به وقوع پيوست و باعث شكست مزدوران آمريكايي شد يكي از معجزات بزرگ قرآن به حساب مي‌آيد‌.
احمدي تصريح كرد‌: شيطان بزرگ با اين اقدام پليد به بهانه آزادي جاسوسان خود در حقيقت قصد درهم شكستن انقلاب و نابود ساختن نظام جمهوري اسلامي را داشت‌.


نوشته شده در   جمعه 2 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode