ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 فروردين 1390     |     کد : 18113

امام جمعه مهربان: ملت‌هاي مسلمان با روح خودباوري زنجيرهاي استبداد را مي‌شكنند‌

امام جمعه مهربان گفت: غرب به ويژه آمريكا به انتهاي مسير دخالت خود در كشورهاي اسلامي رسيده و ملت‌هاي مسلمان با روح خودباوري، شجاعت و اعتماد به نفس، زنجيرهاي استبداد و ستم و دين‌ستيزي را مي‌شكنند.

 امام جمعه مهربان گفت: غرب به ويژه آمريكا به انتهاي مسير دخالت خود در كشورهاي اسلامي رسيده و ملت‌هاي مسلمان با روح خودباوري، شجاعت و اعتماد به نفس، زنجيرهاي استبداد و ستم و دين‌ستيزي را مي‌شكنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت الاسلام سيدعلي خاكپور امروز در خطبه‌هاي نماز ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، فرارسيدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسليت گفت و اظهار داشت: وفات حضرت فاطمه زهرا (س) بنابر روايتي 75 روز پس از وفات پيامبر اسلام (ص) و در 13 جمادي الاول سال يازدهم هجري قمري است و در برخي روايات نيز 95 روز پس از رحلت پيامبر اكرم (ص) و سوم جمادي الثاني ذكر شده و از آنجا كه پيكر مطهر حضرت فاطمه زهرا (س) بنا به وصيت ايشان شبانه و مخفيانه به خاك سپرده شد محل دفن ايشان مشخص نيست.
وي با اشاره به مقام و شخصيت والاي حضرت فاطمه زهرا (س)، درك شخصيت آن حضرت را براي همگان ميسر ندانست و افزود: شناخت مقام و منزلت حقيقت حضرت زهرا (س) براي هر كسي قابل درك نيست و هر كسي توانايي آن را ندارد و پيامبر اسلام (ص) نيز فرمودند: هر كس حقيقت حضرت فاطمه زهرا (س) را بشناسد، شب قدر را درك كرده است.
خطيب جمعه مهربان به شخصيت و منزلت والاي انساني حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره كرد و گفت: از نظر فضائل انساني، چه مي‌توان گفت در حق كسي كه پيامبر گرامي (ص) مكرر درباره‌اش فرموده است: ان الله اصطفيك و طهرك واصطفيك علي نساء العالمين، همانا خداوند تو را برگزيده و پاكيزه و معصوم گردانيده و تو را بر همه‌ي زن‌ها رجحان داده است.
امام جمعه مهربان حضرت فاطمه زهرا (س) را برخوردار از علم لدني و عالمه غيرمعلمه دانست و ابراز داشت: قطعاً اين تعبير و اين تعريف درباره حضرت زهرا (س) بيشتر صدق مى‌كند و ايشان عالمه‌ غيرمعلمه است و علم ايشان خدادادى است. كسى كه در روايات به عنوان محدثه معرفى شده و فرشته با او سخن مى‌گفته و حقايق را براى او بيان مى‌كرده و ايشان املا مي‌كرده و حضرت امير(ع) مى‌نوشته، قطعاً وجودى است كه به گنجينه‌هاى علم لدنى راه دارد.
خطيب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با تبريك و گراميداشت 29 فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي ايران بيان داشت: ارتش جمهوري اسلامي ايران در پاسداري از مرزها جغرافيايي و عقيدتي انقلاب اسلامي همواره موفق و پيشتاز بوده و وجود روحيه اعتماد و خودباوري در ارتش جمهوري اسلامي و قواي مسلح، دستيابي به تمام قله‌ها و آرمان‌هاي بزرگ را براي اين نيروي ولايي و انقلابي ممكن ساخته است.
خاكپور به جايگاه ارتش جمهوري اسلامي ايران در قانون اساسي اشاره كرد و متذكر شد: اصل 143 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مي‌گويد: ارتش جمهوري اسلامي ايران، پاسداري از استقلال و تماميت ارضي و نظام جمهوري اسلامي كشور را بر عهده دارد و اصل 144 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران نيز تصريح دارد كه ارتش جمهوري اسلامي ايران، بايد ارتشي مكتبي و مردمي باشد و از افراد شايسته استفاده كند تا به اهداف انقلاب اسلامي مومن و در راه تحقق آن فداكاري كنند.
امام جمعه مهربان ادامه داد: حضرت امام خميني (ره) بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران با آينده‌نگري عميق و بينش والاي سياسي كه داشتند روز 29 فروردين را روز ارتش نامگذاري كردند و همه ساله در 29 فروردين، مصادف با روز ارتش جمهوري اسلامي ايران و بزرگداشت حماسه آفريني‌هاي دلاور مردان نيروي زميني ارتش برنامه‌هاي گسترده‌اي در سطح كشور اجرا مي‌شود.
اين مسئول ارتش جمهوري اسلامي ايران را مظهر قدرت دفاعي كشور دانست و افزود: اگر ملتي قدرت دفاع از خود را نداشته باشد، عزت او هيچ تضميني ندارد و امروزه با توجه به نقش والاي ارتش و قواي مسلح در تضمين اقتدار و امنيت كشور در سطح داخلي و بين‌المللي حضور در نيروهاي مسلح يك افتخار است، به خصوص آنكه نيروهاي مسلح ما دين و اخلاق را در سرلوحه برنامه خود قرار داده‌اند.
خاكپور در ادامه خطبه دوم به انتشار سي‌دي‌هاي فيلم به اصطلاح ظهور نزديك است اشاره كرد و اظهار داشت: ظهور فرج موكول به خواست خداست و كساني كه وقت ظهور را تعيين مي‌كنند دروغ مي‌گويند و روايات ما در ارتباط با سيد خراساني، سيد يماني و شعيب‌بن صالح، به گونه‌اي سخن نگفته كه بتوان از آنها تعيين مصداق كرد؛ اگر روايات ما آن طور كه در فيلم ظهور بسيار نزديك است، سيد خراساني، سيد يماني و شعيب بن صالح را مشخص مي‌كرد؛ چه بسا دشمنان پيش از ما اين روايات را بررسي و مصاديق آن را شناسايي مي‌كردند.
امام جمعه مهربان تأكيد كرد: مسئله حضرت حجت بر اراده خداوند متعال است و هيچ كس حق تعيين زمان ظهور را ندارد سازندگان فيلم مستند "ظهور نزديك است " با اطلاعات اندك و غير كارشناسي خود از مسير اصلي منحرف شده‌اند كه اميد است اين گونه كارها كه باعث خوشحالي دشمن مي‌شود تكرار نشود.
وي لشكركشي عربستان به بحرين را نقشه آمريكا دانست و با اشاره به اين كه مسائل و اتفاقاتي كه در كشور بحرين روي مي‌دهد از دردآورترين اتفاقات است، بيان داشت: در حال حاضر يكي از دردآورترين اتفاقات در كشور بحرين در حال وقوع است و تازه‌ترين دستور آمريكا اخراج شيعيان از اين كشور است و در واقع ملت بحرين با اين اقدامات و اتفاقات بيش از همه كشورهاي منطقه تحت ظلم و ستم هستند.
خاكپور ادامه داد: موج سركوب‌ها، بازداشت‌ها، شكنجه‌ها و بي‌رحمي‌هاي آل سعود و آل خليفه از يك سو و بايكوت خبري اين مظلوميت‌ها توسط شبكه‌هاي رسانه‌اي وابسته به نظام سلطه از سوي ديگر و سكوت مجامع بين‌المللي از اين فاجعه دردناك نشان از شكل‌گيري جنگ احزاب عليه مسلمانان و شيعيان مظلوم بحرين دارد.
امام جمعه مهربان با اشاره به دخالت نظامي آمريكا در كشور ليبي عنوان كرد: آمريكا براي حفظ منافع خود در كشور ليبي، دخالت نظامي كرد و ملت ليبي يكي از ملت‌هايي است كه در مبارزه خود براي سرنگوني حاكم ديكتاتور خود بيشترين هزينه را پرداخت كرده است.
اين مسئول اذعان داشت: غرب به ويژه آمريكا به انتهاي مسير دخالت خود در كشورهاي اسلامي رسيده و ملت‌هاي مسلمان با روح خودباوري، شجاعت و اعتماد به نفس، زنجيرهاي استبداد و ستم و دين ستيزي را مي‌شكنند و به ياري خدا، فرداي خاورميانه را با نام اسلام و عدالت و امامت رقم خواهند زد.


نوشته شده در   جمعه 26 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode