ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 فروردين 1390     |     کد : 18112

امام جمعه تبريز: روايات استناد شده در مستند «ظهور نزديك است» سنديت ندارد

امام جمعه تبريز با اشاره به مستند «ظهور نزديك است» گفت: در اين مستند به روايات ضعيفي استناد شده كه از نظر شيعه سنديت چنداني ندارند.


 امام جمعه تبريز با اشاره به مستند «ظهور نزديك است» گفت: در اين مستند به روايات ضعيفي استناد شده كه از نظر شيعه سنديت چنداني ندارند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز كه به امامت وي در مصلاي امام خميني(ره) تبريز اقامه شد با اشاره به فرا رسيدن ايام فاطميه اظهار داشت: اميداوريم در اين ايام جامعه اسلامي و خصوصا بانوان مسلمان با اقتدا به اين بزرگوار در امر عفاف و حجاب توجه بيشتري داشته باشند.
وي همچنين فرارسيدن 29 فروردين، روز ارتش جمهوري اسلامي ايران را گرامي داشت و افزود: ‌روز ارتش يادآور رشادت‌هاي ارتشيان در هشت سال دفاع مقدس است و ارتش جمهوري اسلامي ايران بنا به فرموده رهبري سربازان آرمان‌هاي بزرگ اسلامي هستند.
خطيب جمعه تبريز گفت: ارتش و سپاه دو بازوي تواناي نظام اسلامي هستند و دو ركن مهم به شمار مي‌آيند.
امام جمعه تبريز تصريح كرد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي امروز بيش از هر زمان ديگري آمادگي كامل براي دفاع از تماميت ارضي ايران اسلامي را داشته و كوچك‌ترين حركت نابخردانه دشمنان را كوبنده پاسخ خواهند كرد.
وي گفت: فرزندان ايران اسلامي در ارتش طي سال‌هاي دفاع مقدس خوش درخشيدند و توانستند با ايثار و حماسه‌آفريني، برگ زريني در تاريخ اين كشور رقم بزنند كه ملت ايران فداكاري و از خودگذشتگي اين عزيزان را هرگز از ياد نمي‌برند.
آيت‌الله شبستري تصريح كرد: ارتش ايران، ارتشي ارزشي، سرافراز و هميشه پيروز است كه متجاوزان به خاك ايران اسلامي به شدت برخورد مي‌كند.
وي در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز با اشاره به توزيع گسترده سي دي «ظهور نزديك است» اظهار داشت: توزيع گسترده سي دي مستند ظهور به ترويج مهدويت منجر مي‌شود و عده‌اي خواسته يا ناخواسته در اين مسير حركت مي‌كنند.
آيت الله شبستري ادامه داد: احتمال رد پاي استكبار در اين حركت نيز غيرمحتمل نيست چنانچه استكبار در دهه‌ها و قرن‌هاي گذشته نيز با حمايت از مدعيان دروغين مهدويت به ترويج افكار ضد مهدوي پرداخته‌اند.
امام جمعه تبريز خاطر نشان كرد: در اين مستند دو اشكال عمده از نظر تعيين وقت و تطبيق وجود دارد، چنانچه تعيين وقت از سوي افراد براي زمان ظهور در روايات اسلامي با عنوان كذاب مطرح شده است.
وي يادآور شد: تطبيق افراد نيز در اين مستند صحيح نيست و در اين مستند به روايات ضعيفي استناد شده كه از نظر شيعه سنديت چنداني ندارند.
امام جمعه تبريز تاكيد كرد: در موضوع مهدويت روايات محكم و قابل استنادي وجود دارد كه بايد بدان‌ها پرداخته شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: همان گونه كه مراجع و علماي بزرگ اين مستند را رد كرده‌اند از اين مستند مورد تاييد نيست و در واقع خيانت به مهدويت محسوب مي‌شود.

*مردم مصر بايد اهداف اصلي انقلاب را دنبال كنند
آيت‌الله مجتهد شبستري همچنين تحولات كنوني خاورميانه را نقطه عطفي در تاريخ اسلامي منطقه عنوان كرد و افزود: تحولاتي كه امروز در منطقه رخ مي‌دهد بي‌سابقه بوده و در چند سال گذشته بي‌سابقه بوده است.
وي بر ادامه انقلاب‌هاي مردمي تاكيد كرد و افزود:‌ بايد در اين راستا بر اهداف اصلي تاكيد كرد و يكي از اين موضوع‌هاي مهم قطع رابطه برخي كشورهاي اسلامي از جمله مصر با رژيم صهيونيستي است.
امام جمعه تبريز افزود: محاكمه حسني نامبارك نبايد به عنوان خواسته اصلي مردم اين مطرح باشد و مردم مصر بايد اهداف اصلي انقلاب را دنبال ‌كنند.

* آل‌سعود در خاورميانه جديد جاي ندارد
آيت الله مجتهدشبستري با اشاره به جنايات آل‌خليفه در بحرين تاكيد كرد: جناياتي كه در اين كشور ‌عليه مردم رخ مي‌دهد بسيار وحشتناك بوده و رژيم اين كشور به مجروحان نيز رحم نمي‌كند.
وي افزود: رژيم بحرين با طرح مسائلي چون اختلاف مذهبي و يا خطر نفوذ ايران سعي در سرپوش گذاشتن به جنايات خود است در حالي كه حمايت ايران از مردم مظلوم بحرين در راستاي سياست جمهوري اسلامي ايران در حمايت از مظلومان است.
امام جمعه تبريز افزود: در عربستان سعودي نيز حركت‌هاي مردمي آغاز شده اما بيداري كامل اسلامي رخ نداده اما آل‌سعود بايد بداند كه نتيجه جنايات و دخالت‌هاي خود را خواهد ديد.
وي تاكيد كرد: در خاورميانه جديدي كه در اثر بيداري اسلامي شكل خواهد گرفت آل‌سعود جايي نخواهد داشت.


نوشته شده در   جمعه 26 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode