ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 فروردين 1390     |     کد : 17744

امام جمعه ملكان: ناتو به بهانه دفاع مسلمانان ليبي را قتل عام مي‌كند

امام جمعه شهرستان ملكان گفت: كشورهاي عضو ناتو كه به بهانه دفاع از مردم ليبي هم‌پيمان شده‌اند به جاي نظاميان قذافي مردم مظلوم و مسلمان ليبي را قتل عام مي‌كنند.

 امام جمعه شهرستان ملكان گفت: كشورهاي عضو ناتو كه به بهانه دفاع از مردم ليبي هم‌پيمان شده‌اند به جاي نظاميان قذافي مردم مظلوم و مسلمان ليبي را قتل عام مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از ملكان، حجت‌الاسلام حافظ زماني امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهرستان اظهار داشت: هدف مقام معظم رهبري از نامگذاري سال 90 به سال جهاد اقتصادي دادن شعار و نصب بنر و پارچه در سر درب ادارات و نهادهاي دولتي نيست بلكه معظم‌له هم در پيام نوروزي و هم در فرمايشات بعدي بر عملي شدن جهاد اقتصادي در كشور تاكيد كرده‌اند.
خطيب جمعه ملكان داشتن روحيه جهادي، تقويت روحيه معنويت در جامعه، حفظ اتحاد و انسجام و دوري از جنجال آفريني در بين مردم و مسئولان را از الزامات منويات رهبري برشمرد و تصريح كرد: همه مردم و مسئولان در هر شغلي كه باشند بايد در انجام كارهاي روزمره خود برنامه‌ريزي كنند احساس خستگي و سستي نكنند و همانند رزمندگان اسلام كه در جبهه‌ها هر كاري از دستشان بر مي‌آمد در راه پيروزي اسلام و انقلاب دريغ نمي‌كردند آحاد جامعه نيز رزمندگان اسلام را در كارهاي جهادي براي خود الگو قرار دهند.
وي گسترش معنويت در كشور را براي عملي شدن جهاد اقتصادي موثر خواند و خاطرنشان كرد: كسي كه متدين باشد و در كارها خدا و مردم را در نظر بگيرد خود را موظف به جهاد اقتصادي و خدمت به مردم خواهد كرد.
خطيب جمعه ملكان از بروز برخي دعواهاي جناحي و سياسي در كشور نيز به شدت انتقاد كرد و افزود: برخي مواقع مشاهده مي‌شود در بين مسئولان بر سر مسائل جزئي و بيهوده چنان بداخلاقي مي‌شود كه بهتر است از بيان برخي مطالبي كه منجر به گسترش اختلاف در بين مردم و مسئولان شود دوري و همگان وقت و نيروي خود را به اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و حل مشكلات اساسي مردم پيشرفت كشور صرف كنند.
وي با تاكيد بر جمع‌آوري حاشيه‌سازي‌ها از جامعه تصريح كرد: البته ممكن است گاهي اوقات بين قوا و دستگاه‌هاي دولتي اختلاف نظري هم باشد كه مي‌توانند به دور از جنجال‌آفريني در رسانه‌ها و جامعه بين خودشان موضوع را حل و فصل كنند.
امام جمعه ملكان حفظ اتحاد و انسجام در بين دستگاه‌هاي دولتي و مردم را از خواسته‌هاي به حق رهبري دانست و ضمن درخواست تقويت اين امر تصريح كرد: قانون هدفمندكردن يارانه‌ها تنها در سايه اتحاد و انسجام بين مسئولان و مردم عملياتي شد و به موفقيت رسيد.
امام جمعه ملكان در ادامه مسلمان كشي ناتو و سران مستبد عربي را به شدت محكوم كرد و گفت: كشورهاي عضو ناتو كه به بهانه دفاع از مردم ليبي هم پيمان شده‌اند به جاي نظاميان قذافي مردم مظلوم و مسلمان ليبي را قتل عام مي‌كنند.
وي از ترفند جديد آمريكا براي جايگزيني فردي همانند قذافي در ليبي خبر داد و تصريح كرد: آمريكا بداند نه مردم ليبي و نه افكار جهاني اين ترفند آنها را قبول نخواهند كرد.
خطيب جمعه ملكان ادامه داد: استكبار و ناتو با نام دفاع از مظلومين و به هدف تصرف انقلاب و نفت مردم ليبي به صحنه آمده‌اند و بيش از اين مظلومان را از بين نبرند و خود را در بين مسلمان بيش از اين بي‌آبرو نكنند.
وي همچنين با اشاره به كشتار مردم بحرين توسط نظاميان اين كشور و عربستان سعودي از مسئولان وزارت خارجه كشور و كنفرانس اسلامي خواست در اين خصوص اقدامي اساسي بكنند.
زماني با بيان اينكه امروز شاهد قتل عام مردم و به خصوص شيعيان و هتك حرمت به مقدسات در بحرين هستيم، گفت: گناه مردم بحرين گفتن الله اكبر و يا حسين (ع) است.
وي در ادامه روز ولادت حضرت زينب (س) و هفته پرستار را تبريك و در مقام حضرت زينب (س) گفت: حضرت زينب الگويي براي زنان آزاديخواه جهان است.
وي افزود: مقام والا و اخلاص اين بزرگوار سبب زنده ماندن ياد و نام ايشان در جهان بشريت شده است.
خطيب جمعه ملكان ضمن تجليل از خدمات پرستاران و به‌ورزان و درخواست از مردم براي قدرشناسي و تكريم آنها و با ذكر خاطراتي از مشاهده اخلاص يك پرستار مرد در يكي از بيمارستان‌هاي كشور گفت: به خدا معتقدم پرستاران خدماتي كه در بيمارستان‌ها به هموطنان خود مي‌كنند شايد براي عزيزان خود نكنند.


نوشته شده در   جمعه 19 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode