ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 فروردين 1390     |     کد : 17743

امام جمعه تبريز: الهام گرفتن ملت‌هاي ديگر از انقلاب ايران به معناي مداخله ايران نيست

امام جمعه تبريز گفت: انقلاب ايران حتماً الهام بخش ملت‌هاي ديگر بوده ولي الهام بخشي بر اساس هيچ يك از قوانين بين‌المللي مداخله محسوب نمي‌شود.

امام جمعه تبريز گفت: انقلاب ايران حتماً الهام بخش ملت‌هاي ديگر بوده ولي الهام بخشي بر اساس هيچ يك از قوانين بين‌المللي مداخله محسوب نمي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر با اشاره به موج بيداري امت‌هاي اسلامي كه از ماه‌ها قبل به راه افتاده است، اظهار داشت: دولت‌هاي ديكتاتوري و دست نشانده عرب ديگر در حاشيه امنيت نيستند، چرا كه مسلمانان به دنبال حكومت واقعي مباني اسلامي هستند.
عضو خبرگان رهبري تحولات اخير يمن، ليبي و بحرين را نشانه‌هاي صدور ارزش‌هاي انقلاب اسلامي ايران دانست و افزود: امروز آمريكا بيش از هر كشور استعمارگر ديگر نگران تحولات اخير است، چرا كه مواضع خود را با بيداري مسلمانان در خطر مي‌بيند و مردم از اسلام ستيزي آنان به ستوه آمده‌اند.
وي تصريح كرد: سياست جمهوري اسلامي از ابتداي پيروزي انقلاب مشخص و در قانون اسلامي آمده و آن حمايت معنوي از ملت‌هاي آزاديخواه است.
خطيب جمعه تبريز ادامه داد: انقلاب ايران حتماً الهام بخش ملت‌هاي ديگر بوده ولي الهام بخشي بر اساس هيچ يك از قوانين بين‌المللي مداخله محسوب نمي‌شود.
شبستري تاكيد كرد: با وجود همه توطئه‌ها و دسيسه‌ها سردمداران آمريكا و غربي بايد اين حقيقت را بپذيرند كه ملت‌هاي مسلمان بيدار شده‌اند و حاضر نيستند ديگر زير سلطه اسبتداد بيش از اين قرار بگيرند.
وي با اشاره به تحولات و قيام مردم ليبي، بحرين و كشورهاي عربي منطقه و شمال آفريقا اظهار داشت: موج بيداري اسلامي و ضديت با ديكتاتور و دين ستيزي در خاورميانه و شمال آفريقا را فرا گرفته و شرايط سختي براي استكبار به وجود آورده و نه ديكتاتورها و اربابان آنها نمي‌توانند اين قيام‌ها را مهار كنند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره موج فراگير بيدار اسلامي، اين تحولات را متأثر از انقلاب اسلامي ايران دانست و تأكيد كرد: انقلاب اسلامي مي‌تواند به ملت‌ها استقلال و عزت ببخشد و دست مستكبران را از ممالك اسلامي كوتاه كند.
شبستري تصريح كرد: مردم كشورهاي اسلامي براي عزت اسلام و احيا ارزش‌هاي انساني و اسلامي و براي طرد آمريكا و اسرائيل قيام كرده‌اند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: ملت‌هاي مسلمان تا اضمحلال حكام دست نشانده آمريكايي دست از انقلاب‌شان نخواهند كشيد.
خطيب جمعه تبريز در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز با محكوم كردن بي‌حرمتي به كتاب مقدس مسلمانان گفت: آتش زدن قرآن توسط كشيش آمريكايي را حادثه‌اي كاملا سياسي مي‌دانيم و معتقدم اين افراد قصد دارند بين اديان تقابل ايجاد كنند.
وي انزواي جهاني آمريكا و ناتواني اين كشور در مقابله با بيداري اسلامي را علت اصلي اين حادثه دانست و تصريح كرد: سران كشورهاي اسلامي بايد به خود بيايند و از اين همه كرنش وخشوع در مقابل غربي‌ها دست بردارند، يك بار و براي هميشه حركتي جدي از خود نشان دهند و در روابط خود با اين كشور‌ها تجديد نظر كنند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه با اشاره هفته سلامت اظهار داشت: اهميت آموزه‌هاي ديني به اندازه‌اي است كه نقش مهمي در سلامت روحي و جسمي انسان دارند و بايد به جايگاه آموزه‌هاي ديني توجه جدي نشان داد تا به نتايج مثبت رسيد.
وي تاكيد كرد: براي پي بردن به اهميت اين آموزه‌ها، كافي است به اين نكته توجه داشت كه تا چه اندازه ياد خداوند موجب آرامش خاطر بشر مي‌شود.
شبستري در ادامه سخنان خود با ذكر اين نكته كه پايه و اساس دين اسلام بر نظافت و پاكيزگي استوار است، افزود: اگر در خانه، محيط زندگي و شهري نظافت و تميزي رعايت نشود، به افراد جامعه لطمه وارد مي‌شود.
امام جمعه تبريز گفت: فقط وزارت بهداشت و درمان موظف به تامين سلامت و تندرستي جامعه نيست و همه نهادها و ارگان ها بايد نسبت به تامين سلامت و بهداشت جامعه تلاش و اهتمام بيشتري به خرج دهند و بايد همه در تامين سلامت مردم تلاش كنند.
‌وي تصريح كرد: بي‌توجهي به معنويت و بي‌اعتقادي به ارزش‌هاي ديني موجب بروز بيماري‌هاي رواني و انواع افسردگي در جوامع و خانواده‌ها مي‌شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اعلام اينكه سلامت و امنيت دو نعمت الهي است كه مردم قدر آن‌را نمي‌دانند، گفت: تا زماني كه اين دو نعمت را از دست ندهيم متوجه ارزش آن نمي‌شويم.
شبستري همچنين با تبريك ولادت حضرت زينب (س) و روز پرستار از همه آز‌اديخواهان خواست تا اين بانوي اسلام را در فضيلت، صبر و استقامت الگوي خود قرار دهند.
امام جمعه تبريز با اشاره به اينكه بيماران بيشتر به عطوفت و مهرباني نياز دارند، خاطرنشان كرد: رفتار مناسب پرستاران موجب بهبودي وضع روحي و جسمي بيماران مي‌شود.
امام جمعه تبريز افزود: حضرت صديقه كبري (س) در همه زمينه‌هاي اخلاقي خود چه در زمينه عفاف و حجاب و چه در امور ديگر براي همه بانوان اسوه و الگو است.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سالروز تاسيس بنياد مسكن توسط رهبر كبير انقلاب اسلامي افزود: امام خميني (ره) با هدف دستگيري از اقشار آسيب‌پذير در ساخت مسكن براي اين قشر اقدام به تاسيس بنياد مسكن كرد و بر مسلمان فرض‌ است، در امر مهم مسكن و خانه‌سازي براي نيازمند نيز گام بردارند. 


نوشته شده در   جمعه 19 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode