ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 فروردين 1390     |     کد : 17397

امام جمعه موقت تبريز: جهاد اقتصادي عدالت اجتماعي را سرعت مي‌بخشد

امام جمعه موقت تبريز گفت: با جهاد اقتصادي مي‌توان توسعه و عدالت اجتماعي را در كشور سرعت بخشيد.


 امام جمعه موقت تبريز گفت: با جهاد اقتصادي مي‌توان توسعه و عدالت اجتماعي را در كشور سرعت بخشيد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محمدتقي آل‌هاشم امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز كه در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر برگزار شد، توجه به شاخصه‌ها و الزامات دقيق سال جهاد اقتصادي را ضروري دانست و اظهار داشت: داشتن روحيه جهادي، استحكام ديني و معنوي و مسائل حاشيه‌اي را در كانون توجه قرار ندادن از شاخصه‌هاي تحقق اين امر مهم است.
وي با تأكيد بر اين كه اقتصاد كشور ما نيازمند يك جهاد عملي است، ادامه داد: نامگذاري سال جديد از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال «جهاد اقتصادي» موتور محركه اقتصاد كشور خواهد بود.
آل‌هاشم اظهار اميدواري كرد: با نامگذاري امسال با عنوان جهاد اقتصادي و تلاش مسئولان نظام شاهد رشد، شكوفايي و رونق اقتصادي در كشور باشيم.
امام جمعه موقت تبريز در ادامه سخنانش با بيان اينكه ملت‌هاي منطقه امروز با الهام گرفتن از پيام امام خميني (ره) و ملت مجاهد ايران عليه حكام ظالم خود به پا خواسته‌اند، ابراز داشت: نظام جمهوري اسلامي ايران با رهبري امام راحل و رهبرمعظم انقلاب در برابر همه توطئه دشمنان ايستاد و ايران اسلامي امروزه به يك الگوي آزادي خواهي براي ملت آزاده جهان تبديل شده است.
وي با اشاره به قيام‌هاي اخير كشورهاي منطقه تأكيد كرد: آمريكا و رژيم صهيونيستي بعد از آن كه نتوانستند در برابر موج اسلامي‌خواهي كشورهاي منطقه ايستادگي كنند، خواستند سوريه را كه در خط مقدم مبارزه با استكبار و صهيونيزم قرار دارد به نا امني بكشند كه با هوشياري ملت مسلمان اين كشور و با شركت در راهپيمايي گسترده به دشمنان اعلام كردند در برابر توطئه‌هاي آمريكا غافل نيستند و آگاه هستند.
آل‌هاشم در بخش ديگري از سخنان خود 12 فروردين سال 58 را سالروز تثبيت نظام مقدس جمهوري اسلامي و برافراشته شدن پرچم استقلال و آزادي در ايران و تجديد حيات اسلام توصيف كرد و بيان داشت: مردم در اين روز با حضور ميليوني در پاي صندوق‌هاي راي با اكثريت آرا، جمهوريت همراه با اسلاميت نظام اسلامي ايران را خواستار شدند.
وي ادامه داد: در طول سال‌هاي گذشته نيز مردم با حضور خود در عرصه‌هاي مختلف ضامن اين دو ويژگي مهم نظام اسلامي شدند.
امام جمعه موقت تبريز، اضافه كرد: دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي با اطلاع از اين موضوع مي‌خواهند با دسيسه‌هاي مختلف همدلي و اتحاد ملت ايران را خدشه‌دار كنند.
اين مسئول تصريح كرد: نظام جمهوري اسلامي ايران در اين سال‌ها موفقيت‌هاي بزرگي را در عرصه‌هاي مختلف بدست آورده و اين موفقيت‌ها به خوبي استقلال سياسي و فكري اين نظام را به جهان ثابت كرده است.
آل‌هاشم با اشاره به در پيش بودن روز سيزدهم فروردين (روز طبيعت) گفت: اين روز را با تفريح و احترام به حقوق ديگران بگذرانيد و هنگام گردش در اطراف شهرها و روستاها سعي كنيد كه به مزارع و باغ‌ها خسارتي وارد نشود.
وي اذعان داشت: اسلام دين پاكي، پاكيزگي، شادي و شادماني است، اما هيچ گاه اجازه نداده كه به حقوق ديگران تجاوزي صورت گيرد و يا شاخه درختي شكسته شود.
امام جمعه موقت تبريز همچنين از مردم مسلمان ايران خواست در روز طبيعت و هنگام حضور در فضاهاي عمومي و خارج از منزل موازين شرعي را رعايت كنند. 


نوشته شده در   جمعه 12 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode