ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 فروردين 1390     |     کد : 17393

امام جمعه هريس: جهاد اقتصادي بايد منجر به استقلال اقتصادي شود

امام جمعه هريس گفت: جهاد اقتصادي بايد منجر به استقلال اقتصادي و خودكفايي كامل ايران اسلامي شود.

 امام جمعه هريس گفت: جهاد اقتصادي بايد منجر به استقلال اقتصادي و خودكفايي كامل ايران اسلامي شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از هريس، حجت‌الاسلام قهرمان احمدي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته هريس با اشاره به نامگذاري سال 90 از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادي، اظهار داشت: هدف از اين شعار رسيدن به خودكفايي و استقلال اقتصادي در كنار استقلال فرهنگي و سياسي كشور است.
وي تصريح كرد: دوران مجاهدت و تلاش به گذشته محدود نمي‌شود هر چند در زمان‌ها مختلف مجاهدت و تلاش شكلي متفاوتي به خود مي‌گيرد اما بايد توجه داشت كه امروز هم هنوز دشمنان ملت ايران در پي ايجاد مشكلات و معضلات براي ملت هستند و به خاطر همين مقام معظم رهبري به جاي تلاش اقتصادي اين سال را جهاد اقتصادي ناميده‌اند.
خطيب جمعه هريس ادامه داد: منظور از جهاد اقتصادي آن است كه در اين تلاش گسترده و پيگير ما با دشمني نيز مواجه هستيم و بايد براي موفقيت علاوه بر تلاش به مبارزه و درگيري با دشمن در اين عرصه نيز بپردازيم.
احمدي تاكيد كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي با مطالعه و نگاه جامع به اولويت‌هاي پيش روي نظام مقدس اسلامي، هر ساله اولويت محوري را نامگذاري مي‌كنند و جهاد اقتصادي به عنوان محوري‌ترين مسئله‌اي كه بايد مورد اهتمام مسئولان و آحاد ملت قرار گيرد، مورد مطالبه رهبر انقلاب است.
خطيب جمعه هريس در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: روز 12 فروردين را روز ظهور شخصيت واقعي ملت شريف ايران، روز پيروزي مستضعفان بر مستكبران و روز تثبيت انقلاب اسلامي دانست.
وي تصريح كرد: 12 فروردين بي هيچ شك و ترديدي زمينه ساز حكومت عدل اسلامي در سراسر جهان خواهد بود و در اين روز مقدس و يوم‌الله پربركت كه سرآغاز حيات واقعي اسلام در عصر حاضر است.
وي با اشاره به پيام حضرت امام (ره) پس از برگزاري رفراندوم و به شكرانه پيروزي درخشان امت اسلامي تصريح كرد: اين پيروزي درخشان در يوم الله 12 فروردين به تعبير امام امت (ره)، به دليل همبستگي بي‌مانند بود كه همه به نداي آسماني واعتصموا بحبل الله جميعاً و لا تفرقوا لبيك گفتند و به اتفاق آرا به جمهوري اسلامي راي مثبت دادند و رشد سياسي و اجتماعي خود را به شرق و غرب ثابت كردند.
امام جمعه شهرستان هريس همچنين 18 فروردين روز جهاني بهداشت را گرامي داشت و خاطر نشان كرد: سازمان بهداشت جهاني كه محل دبيرخانه آن در شهر ژنو پايتخت سوئيس قرار دارد از موسسات وابسته به سازمان ملل متحد است و هدف اين سازمان فراهم كردن حداكثر امكانات بهداشتي و سلامتي براي تمام انسان‌هاي روز زمين است.
وي افزود: از جمله ويژگي‌هاي فطري تمام موجودات جهان غريزه پاكيزگي و ميل به نظافت است و انسان نيز به عنوان اشرف مخلوقات از اين امر مستثني نيست و به طور ذاتي به سلامتي و تامين تندرستي خود علاقمند است.
احمدي سلامت را تامين رفاه كامل جسمي، رواني و اجتماعي دانست و گفت: كسي را كه بيماري جسمي نداشته نمي‌توان فرد سالمي دانست، بلكه شخص سالم كسي است كه از سلامت روح نيز برخوردار و از نظر اجتماعي در آسايش باشد.


نوشته شده در   جمعه 12 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode