ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 5 فروردين 1390     |     کد : 17146

امام جمعه تبريز: كنفرانس اسلامي درباره جنايات سعودي‌ها سكوت خود را بشكند

امام جمعه تبريز گفت: مجامع بين‌المللي از جمله سازمان كنفرانس اسلامي بايد نسبت به جنايات سعودي‌ها در بحرين واكنش نشان داده و بيش از اين سكوت نكنند.

امام جمعه تبريز گفت: مجامع بين‌المللي از جمله سازمان كنفرانس اسلامي بايد نسبت به جنايات سعودي‌ها در بحرين واكنش نشان داده و بيش از اين سكوت نكنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نخستين نماز جمعه تبريز در سال 1390 در مصلاي امام خميني(ره) تبريز با اشاره به در پيش بودن ايام فاطميه اظهار داشت: بايد در چنين ايامي از بدعت‌گذاري در برنامه‌هاي عزاداري خودداري شود كه اين روش‌ها موجب خروج از مسير اهل بيت (ع) است.

*بدعت‌گذاري در دين موجب هلاكت است
وي بدعت‌گذاري در دين را موجب هلاكت دانست و افزود: در اعمال ديني بايد بر خط سير اوليا الهي حركت كرد تا از افتادن در مسير ضلالت در مصون بمانيم.
خطيب جمعه تبريز همچنين با اشاره به فرارسيدن سالروز همه پرسي جمهوري اسلامي اظهار داشت: اين همه پرسي به عنوان مهم‌ترين همه پرسي پس از پيروزي انقلاب اسلامي برگزار شد و اكثريت قاطع مردم به نظام جمهوري اسلامي راي دادند و در اين روز نظام جمهوري اسلامي ايران متولد شد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي خاطر نشان كرد: با اين همه پرسي وسوسه‌هاي اقليت ناچيز نيز از بين رفت و امروز نيز پس از گذشت سه دهه اين انقلاب اسلامي الگوي كشورهاي اسلامي است كه خواهان مردم سالاري ديني هستند.
امام جمعه تبريز در ادامه با اشاره به نامگذاري سال جديد به نام جهاد اقتصادي توسط مقام معظم رهبري و سخنراني ايشان در كنار بارگاه ملكوتي ثامن الحجج گفت: جهاد اقتصادي مورد تاكيد مقام معظم رهبري واژه‌اي گسترده است كه نيازمند بررسي دقيق و كارشناسي براي تحقق آن است.

*تحولات منطقه خاورميانه با شعار اسلامي به پيروزي نهايي مي‌رسد
وي با اشاره به فرازهايي از فرمايشات رهبري ادامه داد: ايشان با اشاره به تحولات منطقه خاورميانه از حركت جديدي در منطقه خبر دادند كه با شعار اسلام خواهي همراه است و به پيروزي نهايي خواهد رسيد.
آيت الله مجتهدشبستري افزود: كشورهايي كه داراي منابع نفتي است مورد طمع استكبار جهاني قرار گرفته است و رهبر معظم انقلاب نيز بر اين مسئله تاكيد كردند كه تهاجم استكبار به اين كشورها نيز به علت دارا بودن منابع نفتي صورت گرفته است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب حمله نيروهاي سعودي به بحرين را اوج قباحت دانسته و دخالت آشكار در امور اين كشور دانستند و قاطبه ملت ايران و مسلمين جهان فرمايشات ايشان را تأييد مي‌كنند.
وي با اشاره به راهپيمايي گسترده مردم ايران و كشورهاي مختلف در اعتراض به جنايات سعودي‌ها در بحرين گفت: دخالت عربستان سعودي و امارات متحده عربي همپاي دخالت نظامي كشورهاي غربي در ليبي لكه ننگي بر دامن اين كشورها است.

*كنفرانس اسلامي سكوت خود را بشكند
آيت الله مجتهد شبستري گفت: مجامع بين‌المللي از جمله سازمان كنفرانس جهاني بايد نسبت به اين جنايات واكنش نشان دهند و بيش از اين در اين باره سكوت نكنند.
وي همچنين با اشاره به درگذشت آيت الله قزلجه‌اي درگذشت وي را ضايعه‌اي براي استان و حوزه‌هاي علميه برشمرد و آن را به خانواده معظم له و حوزه‌هاي علميه تسليت گفت.


نوشته شده در   جمعه 5 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode