ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 اسفند 1389     |     کد : 16590

معرفی خاندان پيامبر اسلام(ص) در «شاهد نوجوان»

نوجوانان در شماره اسفند ماهنامه شاهد نوجوان كه به صاحب‌امتيازی بنياد شهيد و امور ايثارگران منتشر می‌شود، با خاندان حضرت محمد(ص) و اتفاقاتی كه در زمان تولد آن حضرت به وقوع پيوسته است، آشنا می‌شوند.

 
نوجوانان در شماره اسفند ماهنامه شاهد نوجوان كه به صاحب‌امتيازی بنياد شهيد و امور ايثارگران منتشر می‌شود، با خاندان حضرت محمد(ص) و اتفاقاتی كه در زمان تولد آن حضرت به وقوع پيوسته است، آشنا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) بخش سبز و آسمانی شماره اسفندماه ماهنامه شاهد نوجوان به معرفی خاندان پيامبر(ص) و اجداد ايشان و همچنين وقايعی كه در سال تولد آن حضرت مانند حمله سپاه ابرهه برای تخريب خانه خدا رخ داده، پرداخته است.

«پاسخ دندان شكن» عنوان حكايتی است كه در آن ماجرای پندآموز حاضرجوابی يكی از علمای خراسان قديم در برابر والی زورگوی شهر نقل شده است.

در بخش داستان اين مجله كه اختصاص به داستان‌هايی از دفاع مقدس دارد، نوجوانان می‌توانند 3 داستان با نام‌های «ساعت زيبا»، «تاول‌های كف پا» و «واقعی‌تر از داستان» را مطالعه كنند. همچنين در بخش داستان مصور اين ماهنامه به تصويرگری طاهر شعبانی كه «مردی كه زنده بود» نام دارد ماجرای نجات يكی از رزمندگان دفاع مقدس كه در ميدان مين گرفتار شده است و همرزمانش قصد نجات او را دارند بازگو شده است.

«عجايب شنيدنی» بخش ديگری از شاهد نوجوان است كه نوجوانان را با اتفاقات عجيب در طول عمليات والفجر 8 آشنا می‌كند و ماجرای تصرف شهر فاو را توسط رزمندگان ايرانی توضيح می‌دهد.

در بخش طنز «شاهد نوجوان» سه داستان طنز، يكی از كتاب «فرهنگ جبهه» نوشته سيد مهدی فهيمی و دو داستان ديگر از كه ادبيات عاميانه ايرانی انتخاب شده و حاوی نكات نغز و پندآموزی است برای نوجوانان نقل شده است.

در قسمت «صندوقچه» مجله، داستانی از زمان خلافت معتضم خليفه جبار عباسی نقل می‌شود كه يكی از نزديكان وی به دليل حسادت می‌خواهد شخصی از درباريان را از چشم خليفه بياندازد و در نتيجه شروع به غيبت و بدگويی از او نزد خليفه می‌كند تا اينكه قضايا به گونه‌ای رقم می‌خورد كه خود آن شخص از چشم خليفه افتاده و مورد غضب او واقع می‌شود.

«چشمه‌سار جماران» عنوان بخشی از شاهد نوجوان است كه در آن خاطراتی از دو تن از نزديكان امام خمينی(ره) درباره پاكيزگی و مقيد بودن ايشان به نظافت نقل شده است.

در بخش «من می‌گويم تو بنويس» با عنوان «دوست خوب» اعترافات يك افسر ارشد عراقی را كه عليرغم دستور اكيدی كه نسبت به بدرفتاری با اسرای ايرانی به آنها شده، به دليل رفتار دوستانه و صميمی اسرای ايرانی مجبور به ملاطفت با آنها می‌شود، برای نوجوانان بازگو شده است.

«يك داستان يك آيه داستانی» عنوان بخشی است به قلم كتايون كيايی وسكويی كه در آن داستانی با نام «حكيم يك روزه» در شرح تفسيری آيه 5 سوره فاطر كه ايمان آورندگان را به پرهيز از غرور و تكبر فرا می‌خواند، نقل شده است.

«از گوشه و كنار جهان» اين ماهنامه نيز اختصاص به اتفاقات عجيب در زمينه‌های علمی و اجتماعی دارد كه مهمترين قسمت آن، نوجوانان با يك جانباز اصفهانی كه در فهرست بهترين دانشمندان جهان قرار دارد آشنا می‌شوند.

در بخش «مشاور شما» مطالبی درباره دوست‌يابی احترام و مهربانی نسبت به دوستان و نوع رفتار برای استحكام دوستی با اطرافيان، با نوجوانان در ميان گذاشته شده است.

«حكايت آن مرد» انتخاب شده از كتاب «لحظه‌های اضطراب» نوشته احمد دهقان با عنوان «او آشناترين بود» به زندگی شهيد مجيد بقايی می‌پردازد.

«تاجويبار خراسان» يك قطعه ادبی از احسان صالحی را در عشق و علاقه به رهبر انقلاب به نوجوانان ارائه داده است.

«قلم تو» كه به نوشته‌های نوجوانان اختصاص دارد را مهناز ميرشكار از بروجن به نقل حكايتی از دوران حكومت شاه عباس اختصاص داده است كه در كسوت درويشی به ميان مردم شهر رفته و از نزديك شاهد بی‌عدالتی‌های اجتماعی بوده است.

جدول، شعر، سرگرمی و مطالب خواندنی ديگر را نوجوانان می‌توانند در ماهنامه فرهنگی اجتماعی «شاهد نوجوان» اسفندماه مطالعه كنند.



نوشته شده در   جمعه 20 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode