ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 4 اسفند 1389     |     کد : 15861

شناسايي جنايتکاران از 3 سالگي

دانشمندان معتقدند ريشه هاي رفتارهاي جنايتکارانه و ناهنجاري هاي رفتاري را مي توان در سن سه سالگي در مغز کودکان يافت.

جام جم آنلاين: دانشمندان معتقدند ريشه هاي رفتارهاي جنايتکارانه و ناهنجاري هاي رفتاري را مي توان در سن سه سالگي در مغز کودکان يافت.
به گزارش مهر، بيشتر دانشمندان باور دارند گرايشات خشونت آميز ريشه اي زيستي دارند و از اين رو مي توان ريشه اين نوع از رفتارها را با تصويربرداري از مغز کودکان پيدا کرد. با دانستن اينکه کدام کودک از مشکلات بالقوه براي ابتلا به پرخاشگري و خشونت برخوردار است مي توان درمانهايي را براي هدايت رفتاري آنها اعمال کرد.

اين نظريه توسط دو تن از متخصصان جرم شناسي در دانشگاه هاي اينديانا و پنسيلوانيا مورد بررسي قرار گرفته و اين افراد اعلام کردند غير طبيعي بودن ساختار مغز مي تواند به صورت همزمان منجر به ايجاد رفتارهاي جنايتکارانه و پيشگيري از اين رفتارها شود.

مطالعات «آدريان رين» متخصص جرم شناسي دانشگاه پنسيلوانيا نشان مي دهد بخش هايي از مغز بيماران رواني و جنايتکاران از قبيل آميگدالا و غشاي پيشاني از ابعاد کوچکتري برخوردارند، اين دو بخش کنترل رفتارها و احساسات را به عهده دارند. وي در عين حال دريافته است نترسيدن کودکان از تنبيه از ديگر شاخصهاي نشاندهنده رفتارهاي پرخاشگرانه در کودکان است.

محققان با استفاده از اطلاعات به ثبت رسيده از 9 هزار جفت دو قلو در سنين 4 تا 12 سالگي توانستند ارتباط ميان عوامل خطرساز در سنين کودکي و ناهنجاري هاي رفتاري در سنين بزرگسالي را دريابند. بر اساس اين نتايج محققان اعلام کردند به هيچ وجه نمي توان ريشه هاي بيولوژيکي وقوع جنايت يا جرم را انکار کرد.

درمان هايي که براي رفع يا کنترل اين نوع از اختلالات از سنين کودکي پيشنهاد شده است شامل مشاوره براي زدودن ريشه هاي ذاتي مشکلات رفتاري و بهبود دادن عملکرد مغزي بواسطه استفاده از داروها و رژيم غذايي مناسب است.


نوشته شده در   چهارشنبه 4 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode