ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 بهمن 1389     |     کد : 15668

من نگهبان جن‌خانه هستم

«من نگهبان جن‌خانه هستم» نوجوانان را با وقايع انقلاب آشنا می‌كند .

«من نگهبان جن‌خانه هستم» نوجوانان را با وقايع انقلاب آشنا می‌كند .
«من نگهبان جن‌خانه هستم» عنوان اثری است به نويسندگی «فاطمه فروتن اصفهانی» كه نامزد اصلی دريافت جايزه داستان بلند بخش كودك و نوجوان سومين جشنواره «داستان انقلاب» شده است.
فاطمه فروتن‌اصفهانی، نويسنده ادبيات كودك و نوجوان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: «من نگهبان جن‌خانه هستم» با روايتی توأم با دلهره، اشتياق نوجوانان را برای آشنايی با وقايع انقلاب اسلامی برمی‌انگيزد.
وی درباره قصه اين اثرش كه متعلق به ادبيات انقلاب اسلامی است گفت: «من نگهبان جن‌خانه هستم» روايتگر رابطه دختر و پدری است كه يك نظامی است و در كسوت يك افسر گارد به دنبال شناسايی انقلابيون و به اصطلاح خودش خرابكاران است.
نويسنده اين داستان ادامه داد: دختر اين افسر گارد كه البته داستان هم از زبان او برای نوجوانان نقل می‌شود در مدرسه فعاليت انقلابی انجام می‌دهد و در دفترچه‌ای كه در اختيار دارد نام تعدادی از دانش‌آموزان انقلابی كه در درگيری‌های خيابانی شركت می‌كنند را ثبت و نگهداری می‌كند و پدر نظامی‌اش با به دست آوردن دفترچه عامل اتفاقاتی می‌شود كه روند اين داستان را باعث خواهد شد.
فروتن اصفهانی كه چندی پيش هم با كتاب «باباكی بزرگ می‌شود؟» برگزيده سيزدهمين دوسالانه كتاب دفاع مقدس در بخش ادبيات داستانی كودك و نوجوان شده است گفت: داستان «من نگهبان جن‌خانه هستم» با كشكش داستانی خود و در بحبوحه حوادث زيادی كه در دل داستان در عين سادگی و روانی، طراحی شده است، سعی دارد تا نوجوانان را با تغيير و تحولات و جريانات اجتماعی كه مردم ايجاد كردند تا به مقابله با دژخيمان رژيم ستم‌شاهی بپردازند آشنا كند.
وی گفت: پس از برگزاری جشنواره «داستان انقلاب» قصد دارم كه اين كتاب را به دست ناشر بسپارم كه البته هنوز ناشر آن قطعی نشده است.
يادآوری می‌شود، اختتاميه سومين جشنواره «داستان انقلاب» هشتم اسفند در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.


نوشته شده در   جمعه 29 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode