ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 بهمن 1389     |     کد : 15650

اعتياد 38 درصدي نوجوانان به تلفن همراه

يك آسيب شناس اجتماعي گفت: در حال حاضر 38 درصد از نوجوانان و جوانان به استفاده از تلفن همراه اعتياد رفتاري پيدا كرده‌اند.

جام جم آنلاين: يك آسيب شناس اجتماعي گفت: در حال حاضر 38 درصد از نوجوانان و جوانان به استفاده از تلفن همراه اعتياد رفتاري پيدا كرده‌اند.
دكتر مجيد ابهري در گفتگو با مهر افزود: با توجه به گسترش استفاده از تلفن همراه و از آنجا كه 85 درصد از اين وسايل در دسترس كساني قرار دارد كه اساسا ضرورت شغلي نداشته و فقط جنبه ارتباطي و سرگرمي دارد، افزايش استفاده از تلفن همراه در بين نوجوانان، جوانان و حتي بزرگسالان به يك رفتار اجتماعي و در برخي از موارد به يك اعتياد تبديل شده است.
اين آسيب شناس اظهار كرد: در حال حاضر 38 درصد از نوجوانان و جوانان به استفاده از اين وسيله ارتباطي اعتياد رفتاري پيدا كرده و نشانه‌هايي از خود بروز مي‌دهند كه قابل بررسي است.
وي گفت: طي يك پژوهش ميداني بين چهار هزار و 800 نوجوان و جوان 12 تا 18 ساله و سه هزار و 600 بزرگسال 18 سال به بالا ميزان اعتياد افراد به تلفن همراه سنجيده شد.
ابهري افزود: در اين پژوهش كه 49 درصد آن را زنان و 51 درصد را مردان تشكيل مي‌دادند نتايج قابل توجهي به دست آمد.
وي با بيان نتايج اين پژوهش تصريح كرد: وقتي افراد از تلفن همراه خود دور هستند عصبي و غمگين بوده و احساس تنهايي مي‌كنند و داراي خلف بي ثبات بوده و همواره منتظر برقراري يك تماس هستند.
اين آسيب شناس گفت: ارسال ودريافت پيامك، بازي،عكسبرداري و فيلمبرداري در بزرگسالان به صورت يك عادت اجتماعي درآمده و بسياري از آنها بدون هدف اقدام به حركات فوق مي‌كنند.
وي اظهار كرد: نوجوانان و جوانان كه گرفتار اعتياد به تلفن همراه شده اند در ميان مدت و دراز مدت حتي در خواب نيز تلفن همراه و مكالمه با آن را مي‌بينند.
ابهري گفت: همين عادت بسيار قوي بعضا هزينه‌هاي سربار بسيار سنگيني براي اشخاص و خانواده‌ها شده است. وي ادامه داد: افت تحصيلي، گوشه گيري، اضطراب و دلهره در هنگام قطع يا خرابي گوشي، ارسال پيامكهاي بي هدف و مطالعه آنها حتي در مهمانيها و سر كلاس درس، باعث شده اين اعتياد رفتاري روند افزايشي پيدا كند.
اين كارشناس علوم رفتاري افزود: اعتياد نوجوانان و جوانان به تلفن همراه در حد هشدار بوده و در بزرگسالان نيز يكي از دلايل اختلاف در خانواده و زندگي زناشويي شده است.
وي تصريح كرد: تلفن همراه موجب كاهش ارتباطات حضوري و كمرنگ شدن روابط عاطفي و تضعيف روابط اجتماعي شده است.


نوشته شده در   جمعه 29 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode