ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 22 بهمن 1389     |     کد : 15269

امام جمعه مهربان: انقلاب اسلامي الگوي مسلمانان جهان در مبارزه با ظلم است

امام جمعه مهربان گفت: 22 بهمن نقطه اوج انقلاب اسلامي و انقلاب اسلامي الگوي مسلمانان جهان در مبارزه با ظلم و وقوع انقلاب‌هاي جديد در منطقه است.

 امام جمعه مهربان گفت: 22 بهمن نقطه اوج انقلاب اسلامي و انقلاب اسلامي الگوي مسلمانان جهان در مبارزه با ظلم و وقوع انقلاب‌هاي جديد در منطقه است.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت الاسلام سيدعلي خاكپور امروز در خطبه‌هاي نماز ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، با قدرداني از حضور گسترده اهالي منطقه مهربان در راهپيمايي عظيم يوم الله 22 بهمن كه حقيقتاً به حماسه‌اي ماندگار تبديل شد، اظهار داشت: 22 بهمن سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و سقوط نظام شاهنشاهي است و انقلاب اسلامي ايران تغييرات اساسي در داخل و خارج از كشور به وجود آورد.
امام جمعه مهربان، انقلاب اسلامي را الگوي مسلمانان جهان در مبارزه با ظلم و وقوع انقلاب‌هاي جديد در منطقه دانست و افزود: انقلاب اسلامي ايران يكي از عوامل مهم و تاثيرگذار در پيشبرد روند بيداري و آگاهي مسلمانان و افزايش فعاليت‌هاي مؤثر اسلامي در جوامع مسلمانان بوده است و 22 بهمن نيز نقطه اوج انقلاب اسلامي ايران بوده كه اكنون اين انقلاب منشا و مبدا حركات و قيام‌هاي جديدي در كشورهاي مسلمان منطقه شده است.
خطيب جمعه مهربان، رهبري، مردم و اسلام را سه ركن اساسي انقلاب برشمرد و گفت: انقلاب اسلامي ايران با تكيه بر مردم و رهبري امام راحل(ره) حماسه‌اي را خلق كرد كه امروز در اقصي نقاط جهان با تأسي از اين انقلاب شاهد انقلاب اسلامي الگوي مسلمانان جهان در مبارزه با ظلم و ستم هستيم.
خاكپور با اشاره به توصيه مقام معظم رهبري مبني بر داشتن بصيرت ديني براي مبارزه در ميدان جنگ نرم اظهار كرد: امروز وظيفه ماست كه در نشان دادن ماهيت و اهداف راهبردي انقلاب اسلامي، تقويت روحيه افتخار و بالندگي انقلاب اسلامي و افزايش گرايش و باور عمومي نسبت به ارزش‌هاي انقلاب اسلامي تلاش كنيم.
امام جمعه مهربان به خصوصيات ممتاز انقلاب اسلامي ايران اشاره كرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامي ايران بنا به فرمايش حضرت امام خميني (ره) مبتني بر اسلام است.
خاكپور با اشاره به برخي زمزمه‌ها در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي كه اسلامي بودن و دموكراسي با هم نمي‌سازند، اظهار داشت: امروز بعد از گذشت 32 سال از عمر با بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، جوان‌هايي كه امام و سال‌هاي پيروزي انقلاب را نديده‌اند از برخي‌ها كه انقلاب و امام را ديده‌اند قوي‌تر هستند و مسئولان در جمهوري اسلامي به اسلامي بودن افتخار مي‌كنند.
خطيب جمعه مهربان، مردم سالاري ديني را از ويژگي‌هاي برجسته انقلاب اسلامي دانست و افزود: حضرت امام خميني (ره) تاكيد فراوان داشتند كه مردم هم در انتخاب نوع نظام (جمهوري اسلامي ) و هم در مورد قانون اساسي نظر دهند و در واقع مردم به عنوان صاحبان اصلي انقلاب اسلامي هم در انتخاب نوع نظام و هم تدوين قانون اساسي مورد توجه بودند.
امام جمعه مهربان عدالت اجتماعي و استكبار ستيزي را از ديگر ويژگي‌هاي برجسته انقلاب اسلامي ايران برشمرد و افزود: عدالت‌خواهي و ظلم‌ستيزي از مهم‌ترين اهداف پيامبران بوده است و انقلاب اسلامي ايران كه برخاسته از اين بينش و نگرش بوده است، در تدوام بخشي و احياي آن گام برداشته است.
خاكپور اظهار داشت: با نگاهي به نقش و ارزش عدالت در همه ابعاد زندگي بشر و بلكه هستي مي‌توان دريافت كه چرا عدالت تا اين اندازه از نظر اسلام و قرآن و مصلحان تاريخ بشر از جايگاه ويژه‌اي برخوردار بوده و به عنوان دغدغه اصلي بشر و رهبران آن در آمده است؛ زيرا بدون عدالت هرگز سنگي روي سنگي بند نمي‌شود و جهان، پايدار و باقي نخواهد ماند؛ چه آنكه جهان بر پايه قسط و عدالت استوار است.
خطيب جمعه مهربان در ادامه با تبريك و گراميداشت هفته وحدت اظهار داشت: تفرقه همواره به عنوان يك عامل مهم غقب ماندگي بوده است و حضرت امام خميني (ره) هدف استكبار از تفرقه افكني بين كشورهاي اسلامي را تضعيف اسلام و دولت‌هاي اسلامي و چپاول و غارت منابع و ثروت‌هاي آن كشورها مي‌دانست.
امام جمعه مهربان، اهانت شيعه و سني به مقدسات يكديگر را حرام شرعي و خط قرمز نظام اسلامي دانست و افزود: ابزار مهم دشمن براي زمين‌گير كردن امت اسلامي مسئله شيعه و سني است و در حال حاضر اولويت اول دنياي اسلام حفظ وحدت امت اسلامي است.
خاكپور در ادامه سالروز وفات حضرت عبدالمطلب جد بزرگوار پيامبر گرامي اسلام (ص) را تسليت گفت و با اشاره به صدور حكم تاريخي حضرت امام (ره) مبني بر ارتداد و اعدام سلمان رشدي نويسنده خائن كتاب آيات شيطاني اظهار داشت: سياست اسلام هراسي و اسلام ستيزي در كشورهاي غربي و مخصوصاً آمريكا در پشت صحنه خيانت سلمان رشدي حضور فعال داشته و در واقع پشت صحنه خيانت سلمان رشدي سران نظام سلطه و اتاق فكر صهيونيستي قرار دارند.
خطيب جمعه مهربان افزود: هدف سران نظام سلطه و مجموعه دست اندركاران اتاق فكر صهيونيستي در مسئله كتاب آيات شيطاني سلمان رشدي را كمرنگ كردن ايمان مردم، غافل كردن مسلمانان از تحولات خاورميانه و لطمه زدن به روحيه مسلمانان بوده است كه حكم حضرت امام خميني (ره) در مورد مرتد بودن و اعدام سلمان رشدي باعث خنثي شدن توطئه سران غرب و صهيونيست شد.
امام جمعه مهربان به تحولات منطقه به ويژه كشور مصر اشاره كرد و اظهار داشت: آمريكا از روي كارآمدن اخوان المسلمين و اجراي احكام اسلامي در كشور مصر هراس دارد و با توجه به اين كه كشور مصر در نقطه حساسي قرار دارد و پرجمعيت ترين كشورعربي آفريقا است و با فشار مردم بر حسني مبارك روش آمريكا و غرب نيز تغيير يافته است.
خاكپور ادامه داد: در شرايط فعلي هراس رژيم صهيونيستي از حركت مردمي در مصر از آمريكا بيشتر است چرا كه اگر مصر توسط مسلمانان اداره شود، غزه در ابعاد مختلف دارويي و نظامي نفس راحتي خواهد كشيد.
خطيب جمعه مهربان به اشاره به روي دادن حوادث بزرگ در دنياي اسلام اظهار داشت: در دنياي اسلام حادثه بزرگي و با شكوه در حال وقوع است و ملت تونس حاكم خائن و آمريكايي خود را فراري دادند و ملت مصر نيز در حال دفاع از كرامت و عزت خويش و رسيدن به پيروزي نهايي هستند.


نوشته شده در   جمعه 22 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode