ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 16 بهمن 1389     |     کد : 15015

پرداخت عيدي کارمندان اين هفته، يارانه نقدي به زودي

وزير امور اقتصادي و دارايي از پرداخت عيدي 318 هزار توماني کارمندان و بازنشستگان دولت تا پايان هفته جاري و تصويب لايحه بودجه سال 90 در دولت خبر داد و گفت: منافع طرح هدفمندي يارانه ها بيش از منابع حاصل از اجراي آن محقق مي‌شود.

 
جام جم آنلاين: وزير امور اقتصادي و دارايي از پرداخت عيدي 318 هزار توماني کارمندان و بازنشستگان دولت تا پايان هفته جاري و تصويب لايحه بودجه سال 90 در دولت خبر داد و گفت: منافع طرح هدفمندي يارانه ها بيش از منابع حاصل از اجراي آن محقق مي‌شود.
به گزارش مهر، سيد شمس الدين حسيني امروز در حاشيه همايش روز جهاني گمرک در جمع خبرنگاران در خصوص واريز مرحله دوم يارانه هاي نقدي گفت: آنچه در مرحله اول پرداخت يارانه هاي نقدي انجام شده است در مرحله دوم نيز تکرار خواهد شد.

مرحله دوم يارانه هاي نقدي

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينکه ترتيب شارژ حسابها به صورت استاني و يکنواخت از مسائل جزئي اجرايي اين طرح است که در عمل مديريت مي شود، تاکيد کرد: مبلغ يارانه هاي اسفند 89 و فروردين ماه سال 90 به صورت يکجا و مشابه مرحله اول واريز يارانه هاي نقدي يکجا به حساب ها واريز مي شود و مردم مي توانند آن را برداشت کنند.

تکليف افراد جا مانده از ثبت نام

وي در خصوص افراد جا مانده از ثبت نام براي دريافت يارانه هاي نقدي گفت: افرادي که به هر دليلي نتوانستند حساب هاي خود را اعلام و براي دريافت يارانه نقدي ثبت نام کنند در مرحله دوم تحت پوشش قرار مي گيرند اما جزئيات اين کار توسط وزارت رفاه و سخنگوي طرح تحول اقتصادي دولت اطلاع رساني خواهد شد.

حسيني در پاسخ به اين سئوال که آيا افرادي که در مرحله اول يارانه نقدي خود را دريافت نکرده اند و طلب کار هستند يارانه هاي نقدي را دريافت خواهند کرد يا خير، گفت: آنچه براي ما فرض است فراهم کردن فرصت بهره مندي عادلانه از يارانه هاي نقدي براي تمام افراد است.

سخنگوي اقتصادي دولت افزود: اين موارد مورد به مورد مي تواند متفاوت باشد اما به هر حال اينکه چند نفر حساب جديد اعلام کرده اند و يا احيانا از مرحله قبلي باز مانده اند توسط مدير عامل سازمان هدفمندي يارانه ها و سخنگوي طرح تحول اقتصادي دولت اعلام خواهد شد.

درآمد حاصل از اصلاح قيمتها

وي در پاسخ به اين سئوال که منابع حاصل از هدفمندي يارانه ها چه ميزان بوده است، عنوان کرد: هنوز نمي توانم رقم دقيقي در اين خصوص اعلام کنم، زيرا بخشي از درآمدها به پس از صدور قبوض آب، برق و گاز موکول مي شود به هر حال آنچه که دولت بر روي آن حساس است ميزان منابع حاصل شده از اين طرح نيست بلکه صدور قبوض متناسب با مصوبات کارگروه و مديريت آن است.

حسيني ادامه داد: مسئولان وزارت نفت و نيرو و وزراي مربوطه در اين خصوص هماهنگي هايي را انجام مي دهند، زيرا بر اساس پيش بيني ها و طراحي ها بسياري از قبوض در صورتي که رفتار مردم منصفانه و متناسب با الگوي صرف باشد داراي تعديل هاي آرامي خواهد بود.

وي با تاکيد بر اينکه منابع حاصل از هدفمندي يارانه ها را اعلام خواهيم کرد، افزود: برخي از قبوض در نيمه اسفندماه امسال صادر خواهد شد و مردم فرصت دارند حتي در سال آينده مبالغ آن را بپردازند بنابراين منابع قطعي حاصل از هدفمندي يارانه ها به سال آينده موکول مي شود.

وزير اقتصاد در ادامه با بيان اينکه ساز و کار شرکتي براي اين موضوع پيش بيني شده است، افزود: منافع حاصل از طرح هدفمندي يارانه ها بيش از منابع حاصل از آن محقق مي شود.

وي ادامه داد: در برخي حامل ها مانند فرآورده هاي نفتي اين منافع به 20 درصد هم رسيده است که بخش عمده آن به کاهش قاچاق کالا باز مي گردد زيرا مردم رفتار منطبق با الگوي مصرف و ظرفيت هاي بهينه سازي بيشتري به ويژه در بخش توليد از خود نشان داده اند.

حسيني گفت: عيدي 318 هزار توماني کارمندان و بازنشستگان دولت تا پايان هفته جاري پرداخت خواهد شد.

سخنگوي اقتصادي دولت در مورد موضوع جلسه امروز هيئت واگذاري گفت: امروز قرار است موارد مختلف و متعددي در جلسه هيئت واگذاري مطرح شود که يکي از آنها چگونگي واگذاري شرکت هاي توزيع برق با روش هايي همچون پيمان مديريت است.

لايحه بودجه 90

حسيني در مورد لايحه بودجه سال 90 اظهار داشت: کليات لايحه بودجه سال 90 در جلسه گذشته هفته دولت به تصويب رسيد که اين کليات شامل ارقام کلي و جهت گيريهاي کلي و تبصره هاست.

وي ادامه داد: اما قرار است متن نهايي لايحه بودجه 90 با محوريت معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور در کميته اي سه جانبه مرکب از همين معاونت، وزارت اقتصاد و معاونت اول نهايي شود به عبارت ديگر به اين کميته تفويض اختيار شد تا اين متن را نهايي کنند تا در اسرع وقت به مجلس ارائه شود.

نرخ سود بانکي سال آينده

وزير امور اقتصادي و دارايي در خصوص تعيين نرخ سود بانکي سال آينده پس از اجراي هدفمندي يارانه ها گفت: نرخ سود بانکي سال آينده بايد در جلسه شوراي پول واعتبار مورد بحث و بررسي قرار گيرد.

وي افزود: اين در حالي است که هنوز بسته سياستي نظارتي سال 90 بانک مرکزي در شوراي پول و اعتبار تصويب نشده اما اين بسته توسط همکاران بانک مرکزي تدوين شده و در کميته هاي تخصصي مورد بحث قرار گرفته است که پس از تصميم نهايي شوراي پول واعتبار در اين خصوص اطلاع رساني خواهد شد.


نوشته شده در   شنبه 16 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode