ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 بهمن 1389     |     کد : 14954

امام جمعه مهربان: 22 بهمن صحنه ميثاق بزرگ ملت با ولايت است‌

امام جمعه مهربان 22 بهمن را ميثاق بزرگ ملت با ولايت دانست و گفت: در 22 بهمن همه ملت ايران به صحنه خواهند آمد تا ميثاق خودشان را با حضرت امام (ره)، انقلاب و مقام معظم رهبري مستحكم كنند.

‌ امام جمعه مهربان 22 بهمن را ميثاق بزرگ ملت با ولايت دانست و گفت: در 22 بهمن همه ملت ايران به صحنه خواهند آمد تا ميثاق خودشان را با حضرت امام (ره)، انقلاب و مقام معظم رهبري مستحكم كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و المسلمين سيدعلي خاكپور امروز در خطبه‌هاي نماز اين هفته مهربان، ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، انقلاب اسلامي ايران و بيداري ملت ايران را باعث بيدار شدن ملت‌ها در ديگر كشورهاي مسلمان دانست.
وي اظهار داشت: حضرت امام خميني (ره) با انقلاب اسلامي ايران همه ملت‌هاي آزاده را بيدار كرد و انقلاب ديگر كشورهاي مسلمان نشات گرفته از انقلاب اسلامي ايران است.
خطيب جمعه مهربان دهه فجر را دهه بيداري دانست و گفت: انقلاب اسلامي نعمت بزرگي است كه خداوند متعال به ملت آگاه و بيدار ايران عطا كرد و امروز در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و ايام الله دهه فجر انقلاب‌هاي بزرگي در كشورهاي مسلمان منطقه در حال شكل‌گيري است كه نشان از بيداري ملت‌ها و الگوبرداري از انقلاب اسلامي ايران است.
خاكپور با اشاره به قيام مردم مصر اظهار داشت: كشور مصر يكي از پايگاه‌هاي مهم آمريكا و صهيونيست در منطقه است و در جريان جنگ غزه كشور مصري نخستين كشوري بود كه رساندن مواد غذايي به مردم غزه از طريق خاك اين كشور را ممنوع كرد.
خطيب جمعه مهربان به نگراني‌هاي آمريكا از فروپاشي حكومت حسني مبارك در كشور مصر اشاره و تصريح كرد: با سرنگوني حكومت حسني مبارك در كشور مصر، آمريكا يكي از قوي‌ترين متحدان و در واقع پايگاه اصلي و مهم خود در منطقه را از دست خواهد داد.

*حكومت بدون پشتوانه مردمي فروريختني است
امام جمعه مهربان نداشتن پشتوانه مردمي را باعث فرو ريختن حكومت‌هاي ديكتاتور دانست و افزود: قيام مردم مصر نشان داد كه حكومت هرچه قدر قوي باشد ولي اگر از پشتوانه مردمي برخوردار نباشد فرو ريختني است.

*مردم صاحبان انقلاب اسلامي هستند
خاكپور مردم ايران اسلامي را صاحبان انقلاب اسلامي دانست و افزود: مردم ايران چون خود اين انقلاب را به وجود آورده‌اند و خون شهداي زيادي به پاي اين انقلاب ريخته شده است، امروز در تثبيت و استحكام انقلاب اسلامي بيش از گذشته تلاش مي‌كنند و مردم ايران در صحنه‌هاي مختلف نشان داده‌اند كه به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران عشق ورزيده و با تمام وجود از مقام عظماي ولايت حمايت و پشتيباني مي‌كنند.
خطيب جمعه مهربان به چشمان نگران استكبار و فتنه‌گران از حضور مردم در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن اشاره كرد و افزود: شرايط مهم منطقه و آغاز قيام‌هاي مردمي در كشورهاي مسلمان و همچنين تحولات مهم داخلي از جمله اجراي طرح مهم هدفمند كردن يارانه‌ها و حركت رو به جلو ايران اسلامي در برخورداري از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي باعث شده است تا استكبار و فتنه‌گران نحوه حضور مردم در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن را زير ذره‌بين قرار دهند كه ان‌شاالله حماسه ميليوني ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن براي هميشه بساط استكبار و فتنه‌گران را در هم خواهد پيچيد.
امام جمعه مهربان 22 بهمن را ميثاق بزرگ ملت با ولايت دانست و تصريح كرد: در 22 بهمن همه ملت ايران به صحنه خواهند آمد تا ميثاق خودشان را با حضرت امام (ره)، انقلاب و مقام معظم رهبري مستحكم كنند.
خاكپور در ادامه خطبه دوم تشكيل مجمع تشخيص مصلحت نظام را از ابتكارات بي‌بديل حضرت امام خميني(ره) دانست و افزود: مجمع تشخيص مصلحت نظام ابتكار بي‌بديل حضرت امام (ره) است تا در مواردي كه بين مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان، اختلافي از لحاظ شرعي و قانوني وجود داشت آن را مديريت كرده و حل كند.
خطيب جمعه مهربان افزود: رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام در ابتدا از سال 1366 تا سال 1368 با مقام معظم رهبري بود كه بعداً مقام معظم رهبري رياست آن را مشخص كردند كه هم اكنون نيز مشخص است.
امام جمعه مهربان با تاكيد بر همدلي قواي سه‌گانه براي پيشرفت و آباداني بيشتر ايران اسلامي با اشاره به خدمات قابل توجه دولت نهم و دهم در منطقه مهربان اظهار داشت: با وجود محدوديت امكانات و بودجه و محروميت منطقه كارهاي زيادي در منطقه مهربان صورت گرفته كه بيانگر تلاش شبانه‌روزي بخشدار مهربان و مسئولان منطقه است كه در برخي موارد كمبود اعتبارات را با تلاش شبانه‌روزي پوشش داده و خدمات شايسته‌اي به اهالي منطقه ارائه كرده‌اند.
خاكپور با تاكيد بر همدل بودن مسئولان منطقه مهربان تصريح كرد: براي خدمت به مردم با تمام وجود از مسئولان حمايت خواهيم كرد، ضمن آنكه مردم نيز قدردان زحمات مسئولان بوده و از آنها حمايت مي‌كنند.


نوشته شده در   جمعه 15 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode