ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 بهمن 1389     |     کد : 14848

کودکان مي دانند رئيس کيست

محققان آمريکايي در بررسي هاي خود دريافتند که کودکان پس از سن 10 ماهگي مفهوم بزرگتر بودن به معني پرقدرت تر بودن را درک مي کنند و در واقع مي دانند چه کسي رئيس است.

جام جم آنلاين: محققان آمريکايي در بررسي هاي خود دريافتند که کودکان پس از سن 10 ماهگي مفهوم بزرگتر بودن به معني پرقدرت تر بودن را درک مي کنند و در واقع مي دانند چه کسي رئيس است.
به گزارش مهر، داشتن خواهر يا بردار بزرگتر براي هيچکس دور از ذهن نيست. همه افراد در زمان کودکي خود از خواهر و برادر بزرگتر خود حساب مي برند. اما چرا؟ پاسخ اين پرسش در نتايج بررسي هاي محققان دانشگاه هاروارد است.

اين دانشمندان کشف کردند که کودکان پس از رسيدن به سن 10 ماهگي درک مي کنند که داشتن سايز بزرگتر به معني داشتن قدرت بيشتر است. به اين ترتيب همه ما پيش از رسيدن به يکسالگي مي دانيم که رئيس کيست!

اين محققان به منظور دستيابي به اين نتايج، حدود 150 کودک بين سنين 8 تا 16 ماهگي را مورد بررسي قرار دادند. به اين کودکان يک سري کارتون هاي داراي شخصيت هاي در اندازه هاي مختلف را نشان دادند و واکنش کودکان را رصد کردند. هر يک از شخصيت هاي کارتوني تلاش مي دهد که ديگران را از يک راه باريک رد کند. در بعضي موارد شخصيت هاي بزرگتر راه را به شخصيت کوچکتر مي داد و در بعضي ديگر از موارد شخصيت کوچکتر قدرت بيشتري داشت.

همانند بزرگسالان ، اين کودکان نيز از اينکه مي ديدند شخصيت هاي کوچکتر قدرت بيشتري دارند شگفت زده مي شدند و واکنشي که نشان مي دادند بدين معني بود که «يک چيزي غيرعادي است».

در اين آزمايش مشخص شد که کودکان بالاتر از سن 10 ماه قادر بودند مفهوم «بازي قدرت» را درک کنند.

اين نتايج لزوما بدين معني نيست که اين مهارت ذاتي نيست بلکه نشان مي دهد که شايد ما با اين مهارت متولد مي شويم اما تا سن 10 ماهگي نمي دانيم که چگونه بايد از آن استفاده کنيم.


نوشته شده در   سه شنبه 12 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode