ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 بهمن 1389     |     کد : 14736

پس از راي اعتماد درباره‌ي نامه رئيس جمهور صحبت مي‌كنم

تعدادي از نمايندگان مجلس به محض ورود رئيس جمهور به صحن علني و دفاع از وزير پيشنهادي خارجه طي تذکرات آيين نامه اي نسبت به نامه وي به مجلس و بيان يک سري از اختلافات در اين نامه و انتشار عمومي آن، انتقاد کردند.

 
جام جم آنلاين: تعدادي از نمايندگان مجلس به محض ورود رئيس جمهور به صحن علني و دفاع از وزير پيشنهادي خارجه طي تذکرات آيين نامه اي نسبت به نامه وي به مجلس و بيان يک سري از اختلافات در اين نامه و انتشار عمومي آن، انتقاد کردند.
به گزارش مهر، دکتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور صبحامروز يکشنبه براي دفاع از علي اکبر صالحي وزير پيشنهادي خارجه وارد صحن مجلس شد.

هنگام ورود رئيس جمهور به مجلس و سلام و احوالپرسي وي با تعداد زيادي از نمايندگان که گرد او جمع شده بودند، 3 تن از نمايندگان طي تذکر آيين نامه‌اي نسبت به عملکرد رئيس جمهور در نامه نگاري به مجلس و بيان اختلافات قوا در اين نامه و انتشار عمومي آن اعتراض کردند.

عيسي جعفري نماينده کبودرآهنگ در تذکري اظهار داشت: ايشان طي نامه اي به نمايندگان در بندهاي مختلفي شان مجلس را رعايت نکردند.

وي گفت: کشاندن مسائل قوا بين مردم آن هم در آستانه دهه فجر آيا به مصلحت نظام است؟

جعفري خاطر نشان کرد: چه کسي پاسخگوي اتهاماتي است که به مجلس وارد شده است، مردم از ما سئوال مي کنند چرا در اين نامه قيد شده که تصميمات مجلس بر خلاف رهنمودهاي رهبري است مگر غير از اين است که مجلس همواره گوش به فرمان رهبري بوده است.

نماينده کبودر آهنگ ادامه داد: آيا غير از اين است که در نبود رئيس جمهور در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام اطلاعات غلط به ايشان داده مي شود.

وي در بخش ديگري از تذکر خود گفت: قبض گاز يک خانواده 2 نفره 531 هزار تومان صادر شده آيا مگر قرار نبود سقف درآمدهاي دولت از آزادسازي يارانه ها بيشتر از 20 هزار ميليارد تومان نشود؟

مصطفي کواکبيان نماينده سمنان نيز خطاب به لاريجاني اظهار داشت: رئيس جمهور تشخيص داد که خطاب به مجلس نامه اي نوشته و آن را رسانه اي کند اما انتظاري که ما از رئيس مجلس داشتيم اين بود که در نطق اوليه خود دفاعي از شأن مجلس داشته باشد.

وي ادامه داد: رهبري فرمودند اختلاف بين قوا خلاف شرع است و فريضه واجب حفظ وحدت است.

کواکبيان گفت: اعتراض من به شخص جنابعالي است زيرا رئيس جمهور مي تواند هر چه مي خواهد بگويد شما بايد از مجلس دفاع کنيد. نفرماييد آخر جلسه در اين باره توضيح مي دهيد ما نمايندگان همه انتظار داشتيم که حداقل دو جمله در اين خصوص صحبت مي کرديد.

لاريجاني در پاسخ به کواکبيان گفت در پايان جلسه و بعد از راي اعتماد در اين باره توضيح خواهد داد.

اسدالله عباسي نماينده رودسر نيز با اشاره به تذکرات نمايندگان در خصوص نامه رئيس جمهور به مجلس يادآور شد: امروز جلسه راي اعتماد است و بهتر است از اين فضاسازي ها فاصله بگيريم.

وي گفت: رئيس جمهور اين نامه را به صورت محرمانه به تک تک ما نمايندگان دادند و ما هم براي آن پاسخ داريم.

عباسي گفت: نيازي به اين فضاسازي ها نيست.

بعد از اين اظهارات عباسي تعداد زيادي از نمايندگان با گفتن دو دو مخالفت خود را با اين اظهارات عباسي اعلام کردند.

لاريجاني نيز در پاسخ به عباسي گفت: همانطور که گفتم در پايان جلسه و بعد از راي اعتماد درباره اين موضوع صحبت مي کنيم.

اين تذکرات در حالي بيان مي شد که رئيس جمهور و هيأت همراه وي که جمعي از اعضاي هيأت دولت بودند در حال سلام و احوالپرسي با ديگر نمايندگان بودند و نمايندگان معترض از اين فرصت استفاده کرده و نسبت به نامه وي به مجلس ابراز گلايه کردند. 


نوشته شده در   يکشنبه 10 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode