ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 9 بهمن 1389     |     کد : 14695

هشدار جليلي به كشورهاي غربي

اعمال هر نوع تحريم جديد عليه ايران براي غرب پرهزينه‌تر خواهد بود ...

اعمال هر نوع تحريم جديد عليه ايران براي غرب پرهزينه‌تر خواهد بود .
هشدار جليلي به كشورهاي غربي
دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران با هشدار به كشورهاي غربي درباره پيامد تكرار اشتباه‌هاي گذشته‌ آنها در خصوص برخورد با ايران، به قدرت‌هاي غربي توصيه كرد كه در محاسبات خود دچار اشتباه نشوند و مسير اشتباه گذشته را تكرار نكنند.

به گزارش ايسنا، سعيد جليلي روز پنجشنبه در گفت‌وگو با شبكه العالم با بيان اين‌كه اعمال هر نوع تحريم جديدي عليه ايران براي غرب پرهزينه‌تر خواهد بود، گفت: اين مساله جديدي نيست و آنها بارها چنين اقدامي انجام داده‌اند، ولي ما به آنها گفته‌ايم كه مسير شما اشتباه است. وي افزود: جمهوري اسلامي ايران امروز در بهترين شرايط اقتصادي، اجتماعي و سياسي به سر مي‌برد و گواه آن نيز همين طرح بزرگ اقتصادي است كه در ايران شروع شد، ما بزرگ‌ترين جراحي اقتصادي تاريخ كشورمان را در اين شرايط شروع كرديم، طرحي كه ناشي از اعتماد به نفس بالاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي است.
آينده روابط با كشورهاي 1+5

دبير شوراي عالي امنيت ملي درباره آينده روابط با كشورهاي 1+5 نيز گفت: ما هميشه آماده گفت‌وگو هستيم و معتقديم با منطقي كه داريم مي‌شود بسياري از بحث‌ها را دنبال كرد، حتي امروز شنيدم كه خانم اشتون در مصاحبه تلويزيوني‌اش گفته است جمهوري اسلامي ايران براساس يك منطق صحبت مي‌كرد و بر اين منطق تاكيد داشت.

دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران با اشاره به معيارهاي دوگانه غرب در تعامل با برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران و جنگ افزارهاي اتمي رژيم صهيونيستي تاكيد كرد: چرا درباره سلاح‌هاي اتمي رژيم صهيونيستي كوچك‌ترين تحقيقي انجام نمي‌شود و برخي از كشورهاي غربي و آمريكا هنوز هم دنبال آزمايش و تكثير سلاح‌هاي اتمي هستند.

جليلي با طرح اين سوال كه چرا بايد چنين نگاه دوگانه‌اي وجود داشته باشد؟ افزود: كساني كه امروز درباره فعاليت چند هزار سانتريفيوژ كه زير نظر آژانس و تحت نظارت دوربين‌هاي آن كه صرفا در جهت مصارف صلح‌آميز و توليد برق هسته‌اي است، چند قطعنامه صادر مي‌كنند، درباره سلاح‌هاي رژيم صهيونيستي، حتي كوچك‌ترين تحقيقي نيز انجام نمي‌دهند.

امكان همكاري هسته‌اي ايران با اعراب

دبير شوراي عالي امنيت ملي درباره امكان همكاري هسته‌اي ايران با كشورهاي عربي در زمينه هسته‌اي گفت: ما هميشه سه محور را درباره همكاري هسته‌اي مطرح كرده‌ايم و در اين خصوص گام‌هاي عملي نيز برداشته‌ايم، ما فكر مي‌كنيم هر سه محور را مي‌توان در چارچوب آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در منطقه و در راستاي همكاري با كشورهاي دوست عملي كرد. وي گفت: اولين محور در اين خصوص، حركت مشترك براي خلع سلاح جهاني است و ما در اين خصوص سال گذشته در تهران كنفرانسي با شعار سلاح هسته‌اي براي هيچ كس، انرژي صلح‌آميز هسته‌اي براي همه برگزار كرديم كه بسياري از دوستان و كشورهاي منطقه در اين كنفرانس شركت كردند.

جليلي افزود: محور دوم كه به نظر من در اين باره بسيار موضوعيت دارد و ممكن است محور همكاري باشد، بحث جلوگيري از اشاعه سلاح‌هاي هسته‌اي است و سومين محور همكاري نيز، همكاري‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي بين ايران و كشورهاي عربي و اسلامي است كه ما فكر مي‌كنيم كه در چارچوب مقررات آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و ان.پي.تي، امكان همكاري‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي وجود دارد.

مدودف: هيچ مدركي دال بر نظامي بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران وجود ندارد

در همين حال رئيس‌جمهوري روسيه در سخناني در اجلاس داووس به صراحت اعلام كرد: هيچ نشانه‌اي كه ثابت كند ايران در پي دست يافتن به سلاح هسته‌اي است وجود ندارد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشيتدپرس، ديميتري مدودف كه نخستين سخنران اجلاس امسال داووس بود با اعتراف به مسالمت‌آميزبودن برنامه هسته‌اي ايران گفت: جامعه بين‌الملل مدركي براي اثبات اين‌كه ايران در حال ساخت جنگ‌افزار هسته‌اي است، ندارد. وي خطاب به رهبران و نمايندگان ارشد اقتصادي جهان گفت: به تازگي با رئيس‌جمهور ايران صحبت و او را ترغيب كرده‌ام‌ تا نشان دهد كه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران صلح‌آميز است.

اجلاس مجمع جهاني اقتصاد از روز چهارشنبه گذشته با شركت گروه بزرگي از رهبران كشورهاي جهان و مديران و مقام‌هاي نهادهاي اقتصادي و مدني به مدت پنج روز در تفريحگاه زمستاني داووس كار خود را آغاز كرد.


نوشته شده در   شنبه 9 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode