ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 بهمن 1389     |     کد : 14664

آيت‌الله محسن مجتهد شبستري: راهپيمايي 22 بهمن روز تجلي وحدت مردم ايران است

امام جمعه تبريز گفت: 22 بهمن و راهپيمايي بزرگ اين روز تجلي وحدت ملي مردم ايران است. مردم بارها وفاداري خود را به انقلاب اسلامي نشان داده‌اند.


 امام جمعه تبريز گفت: 22 بهمن و راهپيمايي بزرگ اين روز تجلي وحدت ملي مردم ايران است. مردم بارها وفاداري خود را به انقلاب اسلامي نشان داده‌اند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز كه به امامت وي در مصلاي امام خميني(ره) تبريز اقامه شد، تحولات منطقه شمال آفريقا و خاورميانه را در راستاي اسلامگرايي و توسعه اسلام عنوان كرد.
امام جمعه تبريز با اشاره به فرارسيدن ايام دهه فجر و تلاقي با ايام سوگواري دهه آخر صفر افزود: برگزاري مراسم ويژه رحلت پيامبر اعظم، شهادت امام حسن مجتبي (ع) و امام رضا (ع) همچنين تجليل از نخبگان قرآني در اين ايام صورت مي‌گيرد و بايد از برگزاري مراسم جشن و سرور خودداري شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي دهه فجر و بازگشت امام راحل را سرمنشا تحولات بزرگ در ايران اسلامي خواند و گفت: امام راحل پس از 15 سال دوري از وطن در كشور حضور يافتند و رهبري انقلاب اسلامي را به دست گرفتند.
امام جمعه تبريز خاطرنشان كرد: ‌12 بهمن تا 22 بهمن سال 57 شبيه وضعيت تونس امروز است كه اذناب رژيم شاه مي‌خواستند به هر نحو ممكن حاكميت خود به كشور را تحميل كنند و اين شرايط مانند وضعيت تونس است كه باقي مانده‌هاي رئيس جمهور فراري در تلاش براي تداوم حاكميت خود هستند.
آيت‌الله مجتهد شبستري همچنين با اشاره به وحدت مردم در دهه فجر انقلاب اسلامي گفت: 22 بهمن و راهپيمايي بزرگ اين روز تجلي وحدت ملي مردم ايران است.
وي تاكيد كرد: مردم بارها وفاداري خود را به انقلاب اسلامي نشان داده‌اند و در مقاطع مختلف از انقلاب حمايت كرده‌اند.
امام جمعه تبريز در ادامه با اشاره به تحولات منطقه خاطرنشان كرد: اين تحولات از عوامل متعددي نشاني مي‌شود كه اسلام‌خواهي و نفرت از اسلام‌ستيزي حاكمان برخي كشورهاي عربي مهم‌ترين علت اين تحولات است.
وي گفت: مردم تونس خواهان حكومتي اسلامي هستند و پس از فرار ديكتاتور اين كشور، پس از چند سال نماز جمعه و جماعت در اين كشورها اقامه شد و با ادامه مبارزات اسلام‌گرايي حاكميت احكام اسلامي در اين كشور نيز محقق خواهد شد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، مشكلات اقتصادي، چالش‌هاي اجتماعي، فساد در بخش‌هاي دولتي و نيز مادام‌العمر بودن رياست جمهوري در كشورهايي چون مصر، يمن و تونس را از علل اين اعترضات و انقلاب‌هاي مردمي دانست.
آيت‌الله مجتهد شبستري تصريح كرد: آمريكا از اين نهضت‌ها به شدت در هراس است ولي دولتمردان اين كشور بايد بدانند كه دوران استعمار و استثمار اين كشورها تمام شده است.
امام جمعه تبريز گفت: تحولات تونس به كشورهاي عربي در حال سرايت است و يمن و مصر نيز شاهد اعترضات گسترده مردمي هستند.
وي اظهار داشت: حسني مبارك و برخي ديگر از رهبران عربي با اسرائيل سازش كرده و افرادي فاسد هستند كه به عنوان دست‌نشانده آمريكا و غرب با اسلام مبارزه مي‌كنند.
امام جمعه تبريز همچنين با اشاره به فرارسيدن ايام ارتحال نبي مكرم اسلام و سبط اكبر اظهار داشت: اين دو بزرگوار مظهر اخلاق حسنه هستند و امروز جامعه ما بيش از هر زماني نيازمند اين اخلاق حسنه است.
وي يادآور شد: متاسفانه بداخلاقي‌ها در جامعه زياد شده و روابط فردي و اجتماعي چندان مطلوب نيست و نزاع‌هاي بي‌اساس در جامعه شكل مي‌گيرد.
آيت‌الله محسن مجتهد شبستري ادامه داد: امام رضا (ع) نيز مظهر رضا و رحمت است و اين چنين ايامي بايد به الگوبرداري از اين بزرگان پرداخت.


نوشته شده در   جمعه 8 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode