ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 6 بهمن 1389     |     کد : 14584

مدارس کشور تا دو سال آینده هوشمند می‌شوند

: وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس تفاهم‌نامه ای که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسیده است؛ مدارسی با عنوان مدارس هوشمند شروع به فعالیت کرده اند.

 همشهری آنلاین : وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس تفاهم‌نامه ای که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسیده است؛ مدارسی با عنوان مدارس هوشمند شروع به فعالیت کرده اند که هم اکنون بیش از 20 هزار مدرسه مجهز شده اند و می خواهیم در طول دو سال، کل مدارس را هوشمند کنیم و این مرکز به صورت ICT وارد تمام مدارس کشور می‌شود.


به گزارش ایسنا، حمید رضا حاجی بابایی درباره برنامه های آموزش و پرورش برای ارتقای سطح فعالیت های آموزش فناوری اطلاعات در مدارس گفت: بحث مرکز فناوری آموزش و پرورش را شروع کرده ایم و به سمتی حرکت می‌کنیم که تمام مدارس کشور را به این مرکز اینترانت ملی وصل کنیم. روستاها را هم به هشت هزار مرکز تقسیم کرده ایم و به این سمت حرکت می کنیم که تمام آموزش‌ها از راه‌های گوناگون، رسانه‌ای و چند رسانه‌ای در مدارس ارائه شود.

وی افزود: روش‌های تدریس، آموزش‌های مجازی، کتب درسی، هر نوع مطلبی مثل مجلات رشد که نیاز معلم، دانش‌آموز و مدرسه است، به صورت نرم افزاری در اختیار مدارس قرار می‌گیرد. اولین بار هم امسال این کار را انجام دادیم؛ بحث ثبت‌نام اینترنتی در کشور انجام پذیرفت و بسیار موفقیت‌آمیز بود.


تا پایان امسال حدود 35 هزار مدرسه به شبکه IT وصل می‌شوند

وی در ادامه گفت: بر اساس تفاهم‌نامه ای که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسیده است؛ مدارسی با عنوان مدارس هوشمند که ممکن است این اسم بعداً تغییرکند، شروع به فعالیت کرده اند و هم اکنون بیش از 20 هزار مدرسه مجهز شده اند و می خواهیم در طول دو سال کل مدارس را هوشمند کنیم و این مرکز به صورت ICT وارد تمام مدارس کشور می‌شود.

حاجی بابایی تصریح کرد: یک رقابت جدی هم امسال بین همه مدارس کشور بوجود آمده و پیش بینی می کنیم تا پایان امسال حدود 35 هزار مدارس به شبکه IT وصل شوند.

وی خاطر نشان کرد: آنچه که ما به آن فکر می‌کنیم، شبکه سالم است. یعنی شبکه‌ای که با خیال راحت و با اطمینان مدارس از آن استفاده کنند.برای این کار از روش‌های نوین درسی در سراسر کشور و سراسر دنیا استفاده می‌کنیم.


در طول دو سال آینده شاهد یک جهش عظیم در زمینه فناوری در مدارس خواهیم بود

وی افزود: یک کار جدی ما این بود که طرح «ساحت» را اجرایی کنیم. طرح ساحت یعنی حذف آزمون که در حال انجام است و برای اولین بار که تاکنون این اتفاق نیافتاده، ما برای تمام دانش آموزانی که در آزمون سراسری دانشگاه ها شرکت کردند، کارنامه و مدارک تحصیلی‌شان را بروی این سامانه قرار دادیم تا به طور مستقیم سازمان سنجش از آن استفاده کند. لذا با اجرای این طرح دیگر هیچ کس دیپلم تقلبی و دارای مشکل نخواهد داشت. به سمتی در حال حرکت هستیم که همه نمرات ما این حالت را پیدا کنند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حاجی بابایی تاکید کرد: فکر می‌کنم در طول دو سال آینده انشاء الله ما شاهد یک جهش عظیم در زمینه فناوری در مدارس خواهیم بود .


نوشته شده در   چهارشنبه 6 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode