ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 1 بهمن 1389     |     کد : 14381

امام جمعه تبريز: ايران ذره‌اي از حق خودش عقب‌نشيني نمي‌كند

امام جمعه تبريز گفت: ملت و دولت ايران استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را حق مسلم خود مي‌د‌انند و ذره‌اي در اين رابطه عقب‌نشيني نمي‌كنند.

 امام جمعه تبريز گفت: ملت و دولت ايران استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را حق مسلم خود مي‌د‌انند و ذره‌اي در اين رابطه عقب‌نشيني نمي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري  در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر با اشاره به آغاز مذاكرات ايران با 1+5 در استانبول تأكيد كرد: اميدواريم غرب از مسائلي كه پيش آمده درس عبرت بگيرد و بيدار شود.
وي تصريح كرد: اميدواريم كشورهاي غربي كه اشتباهاتي در محاسبات قبلي خود داشتند اين بار در استانبول تكرار نكنند.
خطيب جمعه تبريز در ادامه به بازديد سفراي كشورهاي مختلف دنيا از تأسيسات هسته‌اي ايران اظهار داشت: به اذعان آنان دروغ ماشين تبليغاتي آمريكا و صهيونيست‌ها درباره مسائل هسته‌اي ايران در اين بازديدها بر همگان بار ديگر آشكار شد.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: بازديد سفيران و نمايندگان 120 كشور جهان ار تأسيسات هسته‌اي ايران و اعتراف آنها به صلح‌آميز بودن برنامه‌هاي هسته‌اي كشور بهانه‌اي در دست غربي‌ها باقي نگذاشته است.
شبستري تصريح كرد: غرب به خوبي مي‌داند با وجود قطعنامه‌هاي شوراي امنيت نه تنها اقتصاد ايران مختل نشده بلكه هدفمند كردن يارانه‌ها نيز با موفقيت اجرا و بيش از پيش ثبات نظام اسلامي را ثابت كرد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقيادامه داد: در مذاكرات استانبول ايران با دست پر شركت كرده و طرف مقابل حرف و حسابي ندارد.
وي با اشاره به اينكه ايران در مسئله هسته‌اي وارد مرحله برگشت‌ناپذيري شده است، گفت: ايران طبق مقررات بين‌المللي در مسائل هسته‌اي حركت كرده بنابراين تهديدها و تحريم‌ها براي ملت ايران در اين رابطه ارزشي ندارد.
امام جمعه تبريز در ادامه با بيان اينكه ملت ايران عزمش را جزم كرده به رفيع‌ترين قله‌هاي علمي مخصوصاً در زمينه هسته‌اي برسد، گفت: تجربه نشان داده جمهوري اسلامي به ‌هر ميزان كه در عرصه‌هاي مختلف به پيشرفت‌هاي بزرگ نايل شود،به همان ميزان بر كينه‌ورزي‌هاي دشمنان انقلاب اسلامي به سركردگي آمريكا افزوده مي‌شود.
شبستي تصريح كرد: حرف اول و آخر دولت و ملت ايران اين است و بر اين باورند كه مسئله هسته‌اي يك پيشرفت علمي براي كشور بوده و هرگز از اين حق مسلم خود به هيچ وجه چشم‌پوشي نمي‌كنند.

* لرزه به جان كشورهاي عربي افتاده است
امام جمعه تبريز در ادامه به تحولات كشور تونس اشاره كرد و گفت: انقلابي در تونس در حال اتفاق است.
وي با بيان اينكه فرياد بيداري ملت‌هاي آزاده در جهان نواخته شده، عنوان كرد: مردم تونس به بيداري اسلامي رسيده و پس از 50 سال اسلام را در كشور كفر پديدار كردند.
اين مقام مسئول با بيان اينكه با سقوط كشور تونس، لرزه به جان كشورهاي عربي افتاده، تأكيد كرد: طاغوت‌ها قادر به اداره كشورها نيستند و نمي‌توانند ملت‌ها را در خفقان نگه دارند.
شبستري با تأكيد بر اينكه مسلمانان بايد همواره هشياري خود را حفظ كنند، اضافه كرد: تحولات اخير در چند كشور اسلامي از يك سو نمايانگر توطئه‌هاي استكبار جهاني به سركردگي آمريكا و رژيم صهيونيستي براي تحكيم جايگاه خود و از ديگر سو بيانگر بيزاري و خستگي ملت‌هاي مسلمان از دخالت‌هاي بيگانگان در امور كشورهاي آنهاست.

* لبنان افسانه شكست ناپذير مقاومت است
عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين به سقوط دولت لبنان با استعفاي 11 وزير در دولت حريري اشاره كرد و گفت: لبنان افسانه شكست ناپذيري و مقاومت است و اگر چه رژيم صهيونيستي و آمريكا همه تلاشش را كرد تا حيثيت حزب‌الله را از بين ببرد، اما با رهبري هشيارانه نصرالله موفق نخواهند شد.
وي به بيان مسئله سقوط دولت حريري در لبنان پرداخت و تصريح كرد: دادگاه آمريكايي قصد داشت ترور رفيق حريري را به حزب‌الله نسبت دهد كه با لطف خدا و هوشياري مردم اين كشور اين توطئه نقش بر آب شد.
امام جمعه تبريز در پايان با اشاره به فرا رسيدن سالروز اربعين حسيني اظهار داشت: اميد است مردم آذربايجان هماند هميشه با برپايي عزاداري‌هاي سنتي و به دور خرافه نسبت به كسب معارف اهل بيت عصمت و طهارت اهتمام ويژه‌اي داشته باشند.
شبستري اذعان داشت: اربعين حسيني نزديك است و درسي كه در اين روز مي‌توان فرا گرفت زنده نگه داشتن ياد شهداست.


نوشته شده در   جمعه 1 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode