ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 28 دي 1389     |     کد : 14260

تنبیه فرزند بزرگتر مقابل فرزند كوچك حس حسادت را برمی‌انگیزد

رئیس سازمان نظام روانشناسی گفت: هر گونه تحقیر و تنبیه فرزند بزرگتر در مقابل فرزند كوچك‌تر حس حسادت فرزند بزرگتر را برمی‌انگیزد.

سلامت نیوز :رئیس سازمان نظام روانشناسی گفت: هر گونه تحقیر و تنبیه فرزند بزرگتر در مقابل فرزند كوچك‌تر حس حسادت فرزند بزرگتر را برمی‌انگیزد.

غلامعلی افروز در گفت‌وگو با فارس با بیان اینكه همه انسان‌ها محبت‌پذیر، قهرستیز و تنبیه گریزند اظهار داشت: كوچكترها این نیاز و ویژگی را بیشتر بروز می‌دهند و بزرگترها نیز مثل كوچكترها نیازمند محبت و احترامند. بهترین و موثرترین راه برای نهادینه‌كردن این 3 موضوع، حاكم كردن اصل محبت یعنی تایید و تكریم شخصیت، گذشت و ایثار، صداقت و صمیمیت، شجاعت اخلاقی، عدالت و احسان است.

وی افزود: لازمه تربیت فرزندانی سالم و صالح و برخورداری از جو خانوادگی گرم و صمیمی و با نشاط، حسن رابطه و پیوند عاطفی همسران است.

افروز تصریح كرد: همسران باید سعی كنند با همه جاذبه‌های فطری‌، طبیعی، هنر همسری و قدرت آرامشگری خود، به دور از هر منت و تكلف، موهبت آرامش را در دل هم بارورتر كنند. لذا طبیعی است كه همسر نیز در مقابل رفتار محبت‌آمیز و جاذبه‌های گیرای كلامی و رفتاری كه مستمر و پایدار است، همه محبت و دلگرمی خود را نثار همسر فرزندان خویش می‌كند.

وی اضافه كرد: بسیاری از مواقع درگیری پدر با فرزند عمدتاً ناشی از عدم محبت و رابطه محبت‌آمیز با همسرش است.لذا مادران باید زبان قدردانی، تشكر و محبت را با فكر و اندیشه و زبان و رفتار خود به فرزندان بیاموزند.

این متخصص روانشناسی با بیان اینكه احترام فرزند بزرگتر لازمه مشی فرزندپروری است گفت: اگر به فرزند كوچكتر بیشتر توجه شود، زمینه رشد احساس حسادت و بدبینی و عصبانیت در بچه‌های بزرگتر فراهم می‌شود. لذا باید سعی كرد همه امور فرزند كوچك را به فرزند بزرگتر سپرد، چرا كه تكریم شخصیت او فوق‌العاده ضروری است.

وی افزود: اگر بچه كوچك شكایتی از فرزند بزرگتر كرد، هرگز نباید فرزند بزرگتر را در مقابل فرزند كوچك تحقیر، تهدید و تنبیه كرد. باید اجازه داد محبت فرزند بزرگ به دل فرزند كوچك بنشیند چرا كه واقع امر این است كه علت اصلی لجبازی‌ها، تهدید و تحقیر و تنبیه كودك و نوجوان است.


نوشته شده در   سه شنبه 28 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode