ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 14 دي 1389     |     کد : 13622

برقراري ارتباط صحيح و مؤثر والدين با كودكان مهمترين اصل فرزندپروري

يكي از اصول فرزندپروري، برقراري ارتباط صحيح و مؤثر والدين با فرزندان است و والدين بايد سعي كنند با فرزندشان دوست باشند زيرا كودكان بيشترين رفتارها را از دوستان خود مي‌آموزند.

يكي از اصول فرزندپروري، برقراري ارتباط صحيح و مؤثر والدين با فرزندان است و والدين بايد سعي كنند با فرزندشان دوست باشند زيرا كودكان بيشترين رفتارها را از دوستان خود مي‌آموزند.

به گزارش سلامت نیوز معصومه افسري كارشناس اداره روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: تربيت كودكان بر دو ستون الگوي صحيح و عشق استوار است و اگر والدين بتوانند علاوه بر به كار بردن اصول صحيح رفتار و تربيت فرزند و مراقبت مناسب از او، يك دوست و يك مشاور خوب نيز براي او باشند به رمز موفقيت در فرزندپروري دست يافته‌اند.
وي افزود: شيوه‌هاي قديمي تربيت فرزندان و روش‌هاي امروزي با هم متفاوت است در زمان گذشته كودك از ترس تنبيه، از والدين خود حرف شنوي داشت اما امروزه والدين مي‌خواهند كودكان خود را بدون نياز به تنبيه بدني، مجازات‌هاي شديد و ايجاد ترس در آنان تربيت كنند.
افسري ادامه داد: والدين امروزي از فرزندان خود انتظار بيشتري دارند و در اين مورد با ساير والدين رقابت مي‌كنند آنها نمي‌خواهند كه فرزندشان معمولي باشد بلكه بايد حتماً فرد مهمي بشود اما در گذشته والدين فرزندان خود را برحسب شعور و ادراك خود و آداب و رسوم قديمي بزرگ مي‌كردند.
وي با اشاره به اين كه منشاء اختلالات رواني، تمايلات سركوب شده دوران كودكي است، تصريح كرد: دوران كودكي، سلامت روان كودكان و كيفيت رفتار والدين با فرزندان اهميت زيادي دارد و متخصصين و نظريه‌پردازان، شيوه‌هاي صحيح و اصولي را براي فرزندپروري انتخاب كردند.
به گفته وي بسياري از والدين امروزي نسبت به تربيت سخت‌گيرتر و نامطمئن‌تر شده‌اند و سطح توقع والدين از خودشان در امر تربيت و پرورش فرزندان بالا رفته است و آنان از خودشان انتظار زيادي دارند كه در اين زمينه موفق باشند و اگر در اين امر موفق نشوند دچار سرخوردگي و يأس مي‌شوند اما در گذشته به علت زياد بودن تعداد فرزندان، والدين در مورد تربيت و رشد آنها نگراني زيادي نداشتند.
كارشناس اداره روان وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: با توجه به تحول بزرگي كه در شيوه‌هاي فرزندپروري به وجود آمده و با گسترش وسايل ارتباط جمعي و كتاب‌هاي زيادي كه درباره شيوه‌هاي فرزند پروري وجود دارد و همچنين افزايش آگاهي و مهارت والدين از اين طريق، والدين بايد با روش‌هاي امروزي فرزندان را تربيت كنند.


نوشته شده در   سه شنبه 14 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode