ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 6 دي 1389     |     کد : 13293

فاصله سني ايده‌آل بين فرزندان چند سال است؟

فاصله سني ايده‌آل بين فرزندان 5 تا 6 سال است، بااين فاصله فرزند اول تا اين سن توانسته لذت تك فرزند بودن را بچشد و پس از آن راحت‌تر مي‌تواند آمدن فرزند دوم را بپذيرد.

فاصله سني ايده‌آل بين فرزندان 5 تا 6 سال است، بااين فاصله فرزند اول تا اين سن توانسته لذت تك فرزند بودن را بچشد و پس از آن راحت‌تر مي‌تواند آمدن فرزند دوم را بپذيرد.

به گزارش سلامت نیوز دكتر معصومه افسري، كارشناس اداره روان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: هرچه فاصله سني بيشتر باشد، تعارضات كمتر است زيرا فرزند بزرگتر متكي به خود شده و در خارج از خانه بيشتر فعاليت كرده و با همسالان خود راحت‌تر ارتباط برقرار مي‌كند او معمولاً احساس الفت و درك بيشتري نسبت به فرزند كوچكتر دارد و نسبت به او احساس مسئوليت مي‌كند.
وي ادامه داد: كودكان كوچكتر چون از پختگي لازم برخوردار نيستند و كم تحمل، كم ظرفيت و خود محور هستند، بيشتر دچار تعارض مي‌شوند و اين تعارض در كودكاني كه 1 تا 3 سال فاصله سني دارند بيشتر است.
وي با اشاره به اين كه در فرزنداني كه فاصله سني آنها خيلي زياد است رقابت كمتر خواهد بود افزود: فرزند اول بحران ورود به مهدكودك يا مدرسه را پشت سر گذاشته و پس از ورود به مدرسه بيشتر تمركزش بر انجام تكاليف درسي، معلمان و دوستان مدرسه‌اي است.
به گفته دكتر افسري، فرزند اول در مدرسه با همسالان خود ارتباط برقرار مي‌كند، دوست مي‌شود يا با آنها رقابت مي‌كند و تمركز كمتري براي رقابت با خواهر و برادر خود دارد.
وي با تأكيد بر اين كه جنسيت بر رقابت فرزندان تأثيرگذار است، تصريح كرد: پسرها به دخترها حسادت مي‌كنند چون معمولاً پدر به دختر خود بيشتر توجه و محبت دارد و دخترها به پسرها حسادت مي‌كنند چون در فعاليت‌هاي مردانه مشاركت داده نمي‌شوند همچنين رقابت در كودكان هم‌جنس بيشتر ديده مي‌شود زيرا آنها وسايل مشترك، بازي‌هاي مشترك و دوستان مشترك دارند.
كارشناس اداره روان وزارت بهداشت در پايان خاطرنشان كرد: از آنجا كه ترتيب تولد يكي از عوامل مهم و مؤثر در شكل‌گيري شخصيت فرزندان، هوش آنها، تعيين آينده شغلي و تحصيلي آنها و ايجاد تعارض و رقابت در فرزندان است، والدين بايد نسبت به خصوصيات مرتبط با ترتيب تولد آگاهي داشته باشند و با فرزندان مطابق با اين خصوصيات رفتار كنند تا بتوانند با رقابت فرزندان بهتر مقابله كنند و روش‌هاي مؤثري را در برقراري ارتباط با فرزندان و تربيت آنها به كار گيرند. 


نوشته شده در   دوشنبه 6 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode