ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 25 مهر 1389     |     کد : 10377

هر نوجوان 3 هزار پيامك در ماه

تحليل هاي جديد شرکت نيلسن با اشاره به رشد محبوبيت و افزايش استفاده از پيامک نشان مي دهد يک نوجوان به صورت ميانگين ماهانه سه هزار و 339 پيامک ارسال مي کند.

تحليل هاي جديد شرکت نيلسن با اشاره به رشد محبوبيت و افزايش استفاده از پيامک نشان مي دهد يک نوجوان به صورت ميانگين ماهانه سه هزار و 339 پيامک ارسال مي کند.
به گزارش مهر ، اگر هنوز براي پذيرفتن اينکه تعداد ارسال پيامک در ميان کاربران تلفن هاي همراه همچنان رو به افزايش است به اثبات نياز داريد نگاهي به اين آمار و ارقام بياندازيد: يک نوجوان به صورت ميانگين ماهانه بالاي سه هزار پيامک ارسال مي کند.
اين تعداد برابر 6 پيامک در هر ساعت از ساعات بيداري است. بر اساس تحقيقات جديد شرکت نيلسن جوامع انساني شيفته پيامک ، استفاده از اطلاعات و نرم افزارها شده است.
اين شرکت رفتارهاي اطلاعاتي بيش از 60 هزار مشترک تلفن همراه به همراه سه هزار نوجوان طي ماه آوريل، مي و ژوئن سال جاري مورد تجزيه و تحليل قرار داد و اعداد و ارقام به دست آورد که حيرت انگيزند.
بر اساس اين مطالعات ، ميزان ارسال پيامک به ويژه در ميان نوجوانان 13 تا 17 سال رو به افزايش گذاشته است به طوري که يک نوجوان به صورت ميانگين ماهانه سه هزار و 339 پيامک ارسال مي کند. در اين ميان ميزان استفاده دختران از پيامک نسبت به پسران بسيار قابل توجه است، دختران به صورت متوسط ماهانه چهار هزار و 50 پيامک و پسران دو هزار و 539 پيامک ارسال مي کنند. همچنين ميزان ارسال پيامک نوجوانان نسبت به سال گذشته 8 درصد افزايش يافته است.
ديگر گروه هاي سني در ارسال پيامک حرف چنداني براي گفتن ندارند، رده هاي سني 18 تا 24 ماهانه هزار و 630 پيامک ارسال مي کنند و اين ميزان با بالا رفتن رده هاي سني کاهش مي يابد ، تنها نکته ثابت در ميان اين اعداد و ارقام افزايش آنها در تمامي رده هاي سني نسبت به سال گدشته است.
در سال 2008 دليل اصلي استفاده از تلفن هاي همراه افزايش امنيت فرد عنوان مي شد اما امروزه همه چيز تغيير کرده است، 43 درصد از نوجوانان دليل شماره يک خود براي خريداري تلفن همراه را ارسال پيامک مي دانند، امنيت دليل شماره دو و برقراري و حفظ ارتباط با دوستان دليل شماره سه استفاده از تلفن هاي همراه است.
از سويي ديگر ارسال پيامک در حال تبديل شدن به جايگزيني کاربردي براي مکالمات تلفني است به طوري که 22 درصد از کاربران تلفن هاي همراه مي گويند فرستادن پيامک از برقراري تماس تلفني بسيار ساده تر است و 20 درصد از آنها اين فرايند را سريعتر از مکالمات تلفني مي دانند. همچنين ميزان استفاده از نرم افزارهاي صوتي در ميان نوجوانان در حدود 14 درصد و در ميان تمامي گروه هاي سني در حدود 55 درصد کاهش داشته است.
از سويي ديگر با کاهش يافتن ميزان استفاده از کاربرهاي صوتي تلفن هاي همراه ، شدت استفاده از نرم افزارها و اطلاعات در ميان کاربران رو به افزايش گذاشته و در ميان نوجوانان با افزايش چهار برابري از 16 مگابايت ماهيانه به 62 مگا بايت رسيده است.
در زمينه استفاده از اطلاعات، پسران از دختران سبقت گرفته و ماهانه 75 مگابايت بر ثانيه از اطلاعات استفاده مي کنند در حالي که اين ميزان در ميان دختران 53 مگابايت است. ميزان استفاده از نرم افزارها و دانلود آنها نيز نسبت به سال گذشته با افزايشي 12 درصدي مواجه شده است.


نوشته شده در   يکشنبه 25 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode