ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 18 مهر 1389     |     کد : 10173

گفت و شنود با کودکان

مؤلفان این کتاب، در سال 1980 کتابی در زمینه ی رفتار با کودکان نوشته اند که در زبان فارسی با عنوان «به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن» منتشرشده است.آنها پس از 15 سال این کتاب را در زمینه ی تعلیم و تربیت و رفتار با کودکان نوشتند و خانم نفیسه معتکف هم، آن را به فارسی برگردانده است.

نام کتاب:گفت و شنود با کودکان
به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن 2
نویسندگان:آدل فابر- الین مازلیش
مترجم: نفیسه معتکف -فاطمه عباسی فر
ناشر:دایره
....................................................................................
مؤلفان این کتاب، در سال 1980 کتابی در زمینه ی رفتار با کودکان نوشته اند که در زبان فارسی با عنوان «به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن» منتشرشده است.آنها پس از 15 سال این کتاب را در زمینه ی تعلیم و تربیت و رفتار با کودکان نوشتند و خانم نفیسه معتکف هم، آن را به فارسی برگردانده است.
مؤلفان هدف خود را از نگارش کتاب، کمک به اولیا و مربیان برای برقراری ارتباط بهتر بین آنان و توجه به چگونگی حل و فصل تبعیضات از طریق ارتباط های احترام آمیز و خالصانه می دانند. آنان می خواهند به بچه ها یاد بدهند که هنگام خشم، به جای متوسل شدن به خشونت و دست بردن به سلاح، می توانند از گفتار بزرگان و انسان های برجسته استفاده کنند تا در زندگی صاحب قدرت و اختیار باشند.
آن ها شخصیتی به نام«لیز لاندر» خلق کردند تا سخنگویشان باشد. «لیز لاندر»آموزگاری جوان است و شیوه ای را که برای تعلیم و تربیت دانش آموزان در پیش گرفته، شرح می هد.

این کتاب از هشت فصل تشکیل شده که به ترتیب عبارتند از:
1- چگونه با احساساتی که مانع یادگیری است، روبرو شوید.
2- هفت فن ماهرانه که کودکان را به همکاری دعوت می کند.
3- دام های مجازات و تنبیه
4- حل مشکلات با کمک یکدیگر:شش مرحله که ضامن تعهد و خلاقیت کودکان است.
5- تمجیدی که خوارنکند،انتقادی که نرنجاند.
6- چگونه کودکی را که در یک نقش محبوس شده است، آزاد کنیم
7- همکاری اولیا و مربیان
8- گیرنده ی رویا
قبل از ورود به فصل اول، مقدمه مترجم و پس از آن هم دلایل نگارش کتاب را می خوانیم.
در هر فصل،«لیز لاندر» ضمن صحبت با همکارانش از تجارب آنان برای بهبودبخشیدن به کارش بهره می برد.او می داند که اگر بخواهد خوب تدریس کند، به شاگردانی احتیاج دارد که از لحاظ روحی، آمادگی گوش دادن و یادگرفتن داشته باشند. او معتقد است که هدف ما به عنوان آموزگار باید خیلی والاتر از این باشد که فقط یک سری مطلب را به بچه ها تفهیم کنیم.اگر می خواهیم جوانانمان را به دنیایی بسپاریم که در آن به خود و دیگران احترام بگذارند، باید به آنان احترام بگذاریم و این کار عملی نیست مگر این که به احساسات آنان احترام بگذاریم.
در این کتاب پرسش ها و داستان هایی از پدران و مادران و آموزگاران هم آورده اند تا نمونه ای باشد از طرح مشکلات آن ها و راه حل هایی هم ارائه شده است.تصاویرکارتونی این کتاب که تجارب«لیز لاندر» را در قالب داستان مصوربه تصویر کشیده، جالب و آموزنده است.از آنجا که مطالب در قالبی ساده و داستانی بیان شده است،خواندن آن هم لذتبخش است و خواننده را خسته نمی کند. مطالعه ی این کتاب می تواند راهنمای آموزنده ای برای والدین و مربیان جوان باشد تا در امر آموزش و پرورش بچه ها، بیشتر موفق باشند.
منبع:به بچه ها گفتن، از بچه ها شنیدن2 ،چاپ چهارم1383،نشر دایره




نوشته شده در   يکشنبه 18 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode