ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 7 مهر 1391     |     کد : 43377

نباید به بهانه‌های مختلف از بودجه فرهنگی زده شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با انتقاد از بی‌توجهی به فرهنگ گفت: نباید به بهانه‌های مختلف از بودجه فرهنگی زده شده و به بخشی نظیر ورزش بیشتر بها داد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با انتقاد از بی‌توجهی به فرهنگ گفت: نباید به بهانه‌های مختلف از بودجه فرهنگی زده شده و به بخشی نظیر ورزش بیشتر بها داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در کنگره میهمانی آلاله‌های خونین ‌تبریز تاکید کرد: جنگ هشت ساله ایران و عراق اگر چه خاطرات تلخی از شهادت جوانان و نوجوانان، سختی‌ها و مشکلات دوران جنگ را به همراه داشت اما سرشار از ارزش‌ها و حماسه‌های ماندگاری است که اقتدار و سربلندی امروز کشور را رقم زده است.

وی در ادامه با انتقاد از برخی بی‌توجهی‌ها به مقوله فرهنگی تصریح کرد: فرهنگ اساس و پایه هر جامعه را تشکیل می‌دهد که نباید مرو غفلت قرار گیرد چرا که دشمن از راه نفوذ کرده و سعی می‌کند با آسیب به اعتقادات جوانان نظام را از درون متلاشی کند از این رو باید توجه داشت اگر در این زمینه بی‌مهری گرفت، کارهای عمرانی و اقتصادی نیز کمکی به نخواهد کرد.

امام جمعه تبریز گفت: در حال حاضر هجمه‌های سنگین فرهنگی از جمله شیوع تفکرات قومیت‌گرایانه و تجزیه‌طلبی در منطقه جوانان ما را تهدید می‌کند که برای مقابله با چنین توطئه‌هایی باید بودجه‌های فرهنگی برای انجام برنامه‌های مقابله‌‌کننده تزریق شود.

وی تصریح کرد: ملت ایران از کوچک و بزرگ، خرد و کلان با تمام وجود و خالصانه برای دفاع از خاک کشور جان برکف‌ همه دست در دست هم افتخار آفریدند تا این کشور الگوی جهانیان برای مبارزه با ظلم و جور شود.

امام جمعه تبریز گفت: ایجاد جنگ روانی و تهاجم فرهنگی از جمله تاکتیک‌های مهم دشمنان نظام است که نوک پیکان این حملات متوجه مقدسات نظام به ویژه جایگاه مقدس رهبری، نهادهای انقلاب و ارزش‌هایی مانند دفاع مقدس است.

نماینده مردم آذربایجان‌ در خبرگان رهبری افزود: رهبری عارفانه امام(ره) و وحدت کلمه، اتحاد مردم و مسئولان، التزام و اعتقاد حقیقی به اهداف انقلاب، ملتزم بودن به هر آنچه که از جایگاه ولایت صادر می‌شود در کنار تلاش جانانه مردم برای پیروزی، توسعه و پیشرفت کشور به منظور شکست توطئه دشمنان از موجبات اصلی پیروزی مردم در هشت سال دفاع مقدس و بعد از ان در تمام عرصه‌ها بود.

وی تاکید کرد: باور حقیقی این است که ترویج و توسل به فرهنگ دفاع مقدس، مناسب‌ترین نسخه برای مقابله با شبیخون فرهنگی و جنگ نرمی است که دشمن علیه مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان ما آغاز کرده است، ترویج فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس در حال حاضر برای مقابله با تهاجم نرم‌افزاری، شبیخون و ناتوی فرهنگی می‌تواند بسیار مؤثر و کارساز باشد.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فرهنگی و عقیدتی بوده و هست، به ویژه در جبهه‌ها دیده شد که چگونه رزمندگان اسلام به واسطه ایمان و عقیده خود مقابل دشمن ایستادند و مقاومت کردند، تمام تلاش دشمنان نظام و انقلاب این است که اعتقادات را در میان مردم ایران به ویژه نوجوانان و جوانان ایرانی سست کنند.

وی تصریح کرد: کوشش برای گام برداشتن در زمینه توسعه و پیشرفت آرمان‌های مردم، امام(ره)، رهبری و شهدا، تحکیم وحدت درونی جامعه، استکبارستیزی، توجه به شعارهای انقلاب، پایبندی به اصول انقلاب و نظام را می‌توان در راستای ادامه راه شهدا توسط مردم و مسئولان تلقی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند نظام اسلامی را از آسیب‌ها حفظ کند، از این رو باید این فرهنگ غنی را به نسل نوجوان و جوان منتقل کنیم که لازمه انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده همراهی همه دستگاه‌ها و نهادها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی است.

وی افزود: مسئولان فرهنگی جامعه باید دست در دست یکدیگر داده و بینش اسلامی و ارزشی را در میان جوانان تقویت کنند و با برنامه‌های فرهنگی با کیفیت بستر پایبندی بیشتر آنان به احکام اسلامی و ارزش‌های والای انقلاب را فراهم سازند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: امروز در عرصه مبارزاتی با تهاجم فرهنگی وظیفه ما مقابله مناسب با برنامه‌ریزی شایسته است هر چند کار اقتصادی و عمرانی جزو لاینفک کارها در نظام است اما توجه بیش از پیش به فرهنگ نباید مورد غفلت قرار گیرد چرا که اگر فرهنگ آسیب دیده و آفت زده باشد عمران و ‌آبادانی برای ما نفعی نخواهد داشت.

وی گفت: توجه به ورزش شایسته بوده و در جای خود لازم است اما اینکه از بودجه فرهنگی زده شود تا ورزش آن را به خود اختصاص دهد کاری غلط بوده و نباید اینگونه با فرهنگ در جامعه رفتار شود.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: حفظ یاد و نام شهدا با ادامه دادن راه آنها، برگزاری یادبود و یاد‌واره همچنین پاسداشت مقام آنها وظیفه ماست و نام و یاد این عزیزان باید کوچه و خیابان‌های ما را مزین کنند.


نوشته شده در   جمعه 7 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode