ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 10 آبان 1400     |     کد : 197150

نخستین جلسه انجمن شاعران اهل بیت (ع) تبریز برگزار شد

نخستین جلسه انجمن شاعران اهل بیت (ع) تبریز بعد از وقفه کرونایی در محل سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد.

نخستین جلسه انجمن شاعران اهل بیت (ع) تبریز بعد از وقفه کرونایی در محل سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز یک شنبه نخستین جلسه هفتگی انجمن شاعران اهل بیت تبریز بعد از چندین ماه وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

استاد جلال محمدی شاعر و نویسنده توانمند کشور در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شاعران و نویسندگانی که بر اثر کرونا جان باختند، گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا متأسفانه تعدادی از شاعران و نویسندگان از انجمن ما به رحمت خدا پیوستند.

وی در ادامه با تجلیل از مقام علمی و پژوهشی حاج مجتبی زادصادق گفت: آن مرحوم عمر شریف خود را صرف اعتلای ادبیات آئینی کرد و به معرفی شعرای آئینی ایران و حتی شعرای آئینی حوزه قفقاز پرداخت و بالغ بر ۸۰ جلد کتاب در قالب گنجینه گذشتگان حاوی آثار شاعران آئینی جمع آوری و چاپ و در اختیار علاقمندان قرار داد که در نوع خود کم نظیر بود اما آنطور که باید و شاید دستگاه‌های متولی فرهنگ در زمان حیات آن مرحوم از وی تجلیل به عمل نیاوردند.

استاد محمدی به راز ماندگاری اشعار شاعران بزرگ اشاره کرد و افزود: علاوه بر طبع خدادادی و مطالعه و کوشش و تلاش شاعران، ارتباط با جهان راز و وصل به منبع وحی لایزال الهی موجب ماندگاری اشعار شاعران بزرگ شده‌اند. چه بسا شاعرانی مانند رشید وطواط و نظامی عروضی در تاریخ ظهور کرده‌اند و اشعار خود را به انواع صنایع لفظی و معنوی آراسته‌اند ولی اثر قابل توجهی از آنها برجای نمانده است.

این شاعر اهل بیت در ادامه توسل به ائمه اطهار علیهم السلام را مهمترین و بهترین راه جهت وصل به جهان راز معرفی کرد و به توجه ائمه به شاعران اهل بیت (ع) پرداخت و تصریح کرد: ائمه اطهار به شاعران توجه خاصی داشتند و همواره شاعرانی را که برای جبهه حق شعر می‌سرودند مورد تشویق و تمجید قرار می‌دادند.

وی در ادامه خواستار توجه شاعران به موضوعات مبتلابه جهان اسلام شد و تاکید کرد: در طول تاریخ شاعران بزرگی در راه دفاع از اهل بیت (ع) مورد غضب حاکمان ظالم قرار گرفته‌اند و هزینه داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شاعران بسیاری بارها در اشعارشان به حضرت زینب (س) ابراز ارادت نموده‌اند، این شاعران چگونه می‌توانند در برابر تعدی به حرم آن بانوی مکرم اسلام سکوت اختیار کنند و در وصف شهدای مدافع حرم که با نثار جان خویش از حرم مطهر آن بانوی بزرگ در برابر داعش شعر نگویند.

محمدی در پایان سخنان خویش با تجلیل از پرداختن شاعران جوان به شعر آئینی گفت: سرودن شعر برای ائمه اطهار علیهم السلام موهبت الهی است.

محمدی از شاعران جوان خواست در کنار توجه به نو آوری، حتماً ارتباط خود را با شعر باشکوه گذشته ایران حفظ نمایند و این طور نباشد که به بهانه نوگرایی ارتباط خود را با شعر شاعران بزرگ ایران قطع کنند که تجربه نشان داده شاعرانی که به کلی ارتباط خود را با شعر باشکوه گذشته قطع کرده‌اند در نوگرایی هم موفق نبوده‌اند.

در این جلسه چند نفر از شاعران همچون محمد پرند، ستار رزاقی، غلامپور متخلص به دلپاک، رستگار متخلص به یاسر، سیفی، جهانبخش به قرائت اشعار خویش پرداختند و حاضران نقد و نظرات خود را اعلام کردند.


نوشته شده در   دوشنبه 10 آبان 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode