ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 7 دي 1394     |     کد : 98008

وحدت؛ گمشده جهان اسلام

رئیس‌جمهور در مراسم گشایش بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با تاکید بر این‌که فریاد جهان اسلام باید فریاد پایان خشونت و آغاز همکاری و کمک به یکدیگر باشد، گفت: سالیان طولانی از وحدت سخن گفته شده است، اما وحدت دنیای اسلام بدون پیوند فرهنگ و اقتصاد کشورهای اسلامی ایجاد نمی‌شود.

در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی مطرح شد
وحدت؛ گمشده جهان اسلام
 
رئیس‌جمهور در مراسم گشایش بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با تاکید بر این‌که فریاد جهان اسلام باید فریاد پایان خشونت و آغاز همکاری و کمک به یکدیگر باشد، گفت: سالیان طولانی از وحدت سخن گفته شده است، اما وحدت دنیای اسلام بدون پیوند فرهنگ و اقتصاد کشورهای اسلامی ایجاد نمی‌شود.

به گزارش سایت ریاست جمهوری، حسن روحانی با تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفرصادق (ع) افزود: امروز پاسخ به ندای پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) در گرو وحدت، پرهیز از خشونت و گسترش مودت اسلامی است.وی ادامه داد: اگر روزی دغدغه ما این بود که قدرت‌های خارجی به کشتار و غارت مسلمانان و اشغال سرزمین‌های آنها می‌پرداختند، امروز در وضعیتی هستیم که در جمع کشورهای اسلامی، کشوری با پرچم اسلام بر سر مسلمانان بی‌گناه بمب و موشک می‌‌ریزد یا گروه‌هایی به نام دین، اسلام و جهاد، تیغ بر چهره اسلام و مسلمانان می‌کشند.

روحانی با بیان این‌که وجود تفسیرهای مختلف از دین، طبیعی و قابل قبول است تصریح کرد: اما تنازع و رودررویی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. چرا باید اصول اساسی دین را که باید مبنای وحدت جهان اسلام باشد، از یاد ببریم. وی با تاکید بر این‌که آنچه برخی به نام هلال شیعی مطرح می‌کنند گفتمان بیمارگونه و غلط است، گفت: ما نه هلال شیعی داریم و نه هلال سنی، بلکه ما بدر اسلامی داریم.

رئیس‌‌جمهور لزوم اتحاد مسلمانان جهان را مورد تاکید قرار داد و افزود: ویرانی سوریه و تخریب بناها و آثار تمدنی این کشور و دزدیدن نفت مردم سوریه و فروش آن به دیگران به نفع کیست؟ تضعیف کشوری که در برابر متجاوز اصلی یعنی رژیم صهیونیستی سال‌ها مقاومت کرده، به نفع چه کسانی است؟

راهی جز وحدت مسلمانان نیست

رئیس‌‌جمهور عنوان کرد: در شرایط کنونی جهان راهی وجود ندارد جز آن که همه مسلمانان دست به دست هم داده و متحد شوند و از همه کشورهای اسلامی منطقه و خارج از منطقه و حتی آنهایی که تا امروز بر سر همسایگان خود بمب و موشک ریخته‌اند، دعوت می‌کنم که راه صحیح و درست را برگزینند.

ولایتی: فتنه‌ها و توطئه‌های کنونی، بی‌سابقه است

مشاور عالی‌مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل هم در این مراسم گفت: فتنه‌ها و توطئه‌های کنونی در تاریخ اسلام بی‌سابقه است. غربی‌ها به دنبال جلوگیری از اسلام‌خواهی و تسلط بر قابلیت‌های اسلامند.به گزارش مهر، علی‌اکبر ولایتی افزود: استراتژیست‌های غربی با طراحی‌های دقیق، توانمندی‌های اسلامی را در مقابل یکدیگر قرار داده‌اند تا چهره‌ای نامطلوب از اسلام ارائه کنند.

شیخ نعیم قاسم: ایران، پرچمدار بیداری اسلامی است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان هم گفت: برای رسیدن به وحدت باید همواره در میدان حضور داشته باشیم و درست بودن اسلام را باید به جهان معرفی کنیم. همچنین پیروی از رهبر و ولایت فقیه می‌تواند سبب رسیدن به وحدت در جهان اسلام باشد.به گزارش ایسنا، ‌شیخ نعیم قاسم افزود: جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی(ره) توانست مشکل واقعی جهان اسلام را مشخص کند. جمهوری اسلامی ایران پرچم بیداری جهان اسلام را برافراشته نگه داشته و مردم را همواره به عزت دعوت کرده است. همسویان جمهوری اسلامی ایران همواره منادی وحدت بوده‌اند.

ابراهیم جعفری: وحدت عامل اصلی پیروزی است

وزیر امور خارجه عراق هم در کنفرانس وحدت اسلامی گفت: مصیبت‌های کنونی امت اسلامی به دلیل این است که توصیه‌های پیامبر در مورد قرآن و اهل بیت(ع) را فراموش کردند.به گزارش ایسنا، ابراهیم جعفری با بیان این‌که امروز همه ما نیازمند وحدت هستیم، تاکید کرد: تنها عامل اصلی پیروزی، وحدت است.


نوشته شده در   دوشنبه 7 دي 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode