ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 7 اسفند 1393     |     کد : 85686

رئیس‌جمهور: پایان مذاکرات باید پایان تحریم‌ها باشد

رئیس‌جمهور با اشاره به گفت‌وگوهای هسته‌ای تاکید کرد: در مذاکرات، نه تحمیل و تحقیری را می‌پذیریم و نه ادامه تحریمی را خواهیم پذیرفت.

رئیس‌جمهور با اشاره به گفت‌وگوهای هسته‌ای تاکید کرد: در مذاکرات، نه تحمیل و تحقیری را می‌پذیریم و نه ادامه تحریمی را خواهیم پذیرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسن روحانی که دیروز در قالب چهاردهمین سفر استانی دولت به قم سفر کرده بود در اجتماع مردم این استان گفت: ما در زمینه سیاست خارجی، قدم‌های مهمی را در رابطه با جهان بویژه همسایگان برداشته‌ایم.

روحانی افزود: ما مسیر حل معضلات از جمله پرونده هسته‌ای را با اقتدار و بدون این‌که به صدایی از گوشه و کنار و حاشیه‌پردازی عده‌ای توجه کنیم، ادامه دادیم و تا نهایت هم ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما در زمینه هسته‌ای سال گذشته یک قدم مهم برداشتیم و آن توافق موقت بود و در سایه این توافق موقت، بخشی از تحریم‌ها برداشته شد. روحانی افزود: تحریم ظلم به مردم است، توسعه حق مسلم مردم ایران است و ما به حول و قوه الهی با منطق و استدلال مذاکرات را ادامه می‌دهیم، اما طرف مذاکره ما بداند ملت ایران هرگز از مسیر توسعه علمی خود دست برنخواهد داشت و راه توسعه علمی را ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور گفت: طرف مذاکره ما بداند پایان این مذاکرات و نتیجه توافق باید برداشتن همه تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی باشد.

روحانی بیان کرد: دولت همانند همه روزهای تاریخ این انقلاب، حمایت ملت و مخصوصا حمایت مردم قم، حوزه علمیه و مراجع تقلید را می‌طلبد؛ ما می‌توانیم دست به دست هم بدهیم و از پیچ و خم‌ها عبور کنیم. رئیس‌جمهور افزود: دولت به تمام وعده‌هایی که در 24 خرداد سال گذشته داده است، وفادار می‌ماند.

روحانی افزود: شعار دولت نجات اقتصاد، ‌احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان بوده است و ما به راهمان ادامه می‌دهیم.

وی گفت: مردم باید بدانند دولت در طول 18 ماه گذشته در زمینه اقتصادی با وجود آن‌که وارث ویرانی‌های فراوان بود، توانست قدم‌هایی را با حمایت مردم،‌ مقام معظم رهبری و پشتیبانی مراجع معظم تقلید بردارد که هر منصفی را به تعجب وا می‌دارد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ‌ما همواره به منتقدان احترام می‌گذاریم و به آنها می‌گوییم که از حمایت دولت برخوردارند، اما تخریب در کشور جایی ندارد و تخریب‌گران خانه کهنه خود را ویرانه می‌کنند.

روحانی تصریح کرد: ‌مگر منتقدان از آمار اقتصادی این هجده ماهه خبر ندارند و کنترل تورم و رشد اقتصادی را نمی‌بینند؟‌

وی افزود: در این 18 ماه، 7000 واحد صنعتی نیمه‌تمام راه‌اندازی شده و بیش از 200 هکتار از اراضی استان‌های خوزستان، ایلام و سیستان زیر پوشش آبیاری مدرن و قطره‌ای قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور گفت:‌ سهولت کسب و کار، 22 رتبه نسبت به سال گذشته تغییر کرده و از 152 به 130 رسیده است. وی با بیان این‌که در ماه‌های گذشته به تولید گاز کشور صد میلیون مترمکعب در روز اضافه شده است، گفت: در طول یک سال به ظرفیت تولید نفت روزانه 200 هزار بشکه اضافه شده است.

روحانی با تاکید بر این‌که ما باید درباره هم منصفانه قضاوت کنیم، افزود‌: اگر آمار سال 93 را با سال‌های قبل مقایسه کنیم، می‌بینیم که کارهای مهمی به دست شما مردم ایران انجام شده است.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که ما برای ادامه راه و توسعه، نیاز به اتحاد و همدلی بیشتر داریم، افزود: صدای نهضت و وحدت از قم بلند شد و اکنون باید صدای برادری و اتحاد از حوزه و قم به گوش ملت ایران برسد. وی افزود: باید صدای عقلانیت و اعتدال از قم و حوزه علمیه به گوش همه مردم جهان برسد. روحانی گفت: ‌ما باید قدر این مردم فداکار و عزیز قم را بدانیم که همیشه در کنار امام و اسلام ایستادگی کردند.

دولت پشتوانه خود را در قم می‌بیند

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: امروز دولت پشتوانه خود را در قم می‌بیند و چشم‌انداز فردای نظام، کشور و ملت را در سایه اندیشه برآمده از حوزه علمیه قم می‌داند.

وی گفت: بزرگ‌ترین افتخارات تاریخ علمی، دینی و سیاسی ما از قم و از حوزه علمیه قم است، امام راحل تربیت یافته این حوزه بود و مقام معظم رهبری نیز تربیت‌یافته همین حوزه است، مراجع بزرگ، اندیشمندان و محققان که همواره سر احترام برای همه آنها فرود می‌آوریم، تربیت‌یافتگان همین حوزه هستند. روحانی گفت: دین و اسلام ما، مسیر اهل بیت(ع) و تشیع ما زنده است، چون حوزه علمیه قم و اجتهاد زنده است، چون اسلام بر علم، دانش و عقلانیت استوار است و چون قم زنده است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: باید بدانیم این حوزه نهاد مستقلی بوده است و مستقل باقی خواهد ماند این حوزه بزرگ مستقل هرگز زیر پرچم هیچ سیاست، حزب و جناحی نرفته است و نخواهد رفت.

روحانی گفت: قم گرچه مرکز و مبداء تاسیس نهضت و حکومت اسلامی و همواره تابع ولایت در دوران امام راحل و مقام معظم رهبری بود، اما همواره حوزه به عنوان مستقل راه خود را ادامه داده است و خواهد داد.

رئیس‌جمهور افزود: بصراحت اعلام می‌کنم دولت به قم و به نظریه‌پردازی‌های دینی و فقهی عالمان دین نیاز دارد، ما نیاز داریم که همپای دانشگاه و دانشگاهیان و فرهیختگان از اجتهاد مجتهدان قم همواره بهره ببریم.

آغاز عملیات احداث خط‌آهن تهران ـ قم ـ اصفهان

رئیس‌جمهور دیروز در مراسم آغاز عملیات احداث خط‌آهن سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان گفت: امروز کلنگ شروع به کار این خط‌آهن زده شد و این طرح مهم را شروع کردیم و در ادامه عملیاتی خواهیم کرد. روحانی افزود: 2600 میلیارد دلار اعتبار و ال سی لازم برای این کار در چند روز گذشته گشایش یافته و با اطمینان می‌گویم این طرح را اجرا خواهیم کرد.

وی از ساخت و توسعه صحن شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) از امروز خبر داد و گفت: 30 درصد این طرح قبلا اجرا شده بود و 70 درصد هم دولت یازدهم انجام داده که در سال‌های 94 و 95 به اتمام‌ می‌رسد.

رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح رسمی آزادراه قم ـ گرمسار نیز گفت: این طرح برای مردم قم و استان‌های همجوار و همه مسافران و زائران تسهیل به‌وجود خواهد آورد.

روحانی گفت: این مسیر که قبلا ایجاد شده بود در این دولت به آزادراه شش بانده تبدیل شده است.

وی افزود: کار دیگری که تا فروردین سال آینده به پایان می‌رسد، رساندن آب از سد مخزنی کوچری با حجم 207 میلیون مترمکعب به قم است و مردم قم از لحاظ دسترسی به آب شرب باکیفیت و مستمر در شرایط خوبی قرار خواهند گرفت.

روحانی گفت: البته از این طرح شهرهای دیگر از جمله گلپایگان، خمین،‌ ساوه و سلفچگان و روستاهای دیگر نیز استفاده خواهند کرد و دولت پیگیری می‌کند تا این طرح به نتیجه نهایی برسد.


نوشته شده در   پنجشنبه 7 اسفند 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode